Blir alle 2CVer engang veteranbiler ?

Startet av jwh, torsdag 27 mai 2010 @ 19:18:30

« forrige - neste »

Retro

oops postet bildet i feil tråd.
Skulle vært i tråden om biler som blir sendt til hugging i Ålesund.
Men passer kanskje litt inn her også :'(

Poirot

Sitat fra: Poirot på lørdag 29 mai 2010 @ 11:40:38
Da vil du antakelig underskrive min påstand om at utviklinga av BILEN de siste 30 åra i praksis har stått på stedet hvil? Men det er jo det stikk MOTSATTE "våre myndigheter" hevder!!!  DE hevder jo at disse "gamle" bilene nærmest er livsfarlige å kjøre i, samt at de mer eller mindre aleine står for alt av drivhuseffekter og globale oppvarminger og jeg veit ikke hva slags styggedom!  Og selv om VI er klar over at en 30-40-år gammal 2CV (eller D-modell, eller GS...) er langt BEDRE å kjøre enn mye av det som produseres i dag, finner du faktisk ikke mange som mener som oss... :o  Og du skal heller ikke kjøre mye i året med en "vanlig" bruksveteran før du, bare i høyere bensinforbruk, har "spist opp" fordelen med lavere årsavgift.
Det forundrer meg altså IKKE om STATEN vil fjerne den lille fordelen vi gammel-bil-entusiaster har, men det forundrer og SKUFFER meg stort dersom LMK ikke står på for OSS!  Og f.eks. istedenfor å agitere for å DROPPE 30-års-regelen, heller jobber for å få inn en tilsvarende "rullende" regel for fritak av EU-kontrollene!
Skal sannelig ta dette opp med LMK!

LMK har verken hort noe fra "vaare myndigheter" eller har selv noe onske om endring i "den rullende 30-aars-regelen" for veteranbiler i Norge.
Det ser heller ikke ut til at det blir noen endring hva gjelder EU-kontrollene...
Saa forelopig ser det lyst ut for drommen om at ALLE 2CV'er for eller seinere blir "veteranbiler"!
Bedre med 2CV enn bare èn!