Hovedmeny

Kraftigere fjæringer

Startet av 2EL (Klara), søndag 11 apr 2010 @ 14:30:29

« forrige - neste »

Otto

Hva er den vegetabilske motorolja laga av?
1982 2CV6 Special beige colorado Jakop
2021 eC4 Feel Pack grå artense Firmabil

2EL (Klara)

Nok en gang kommer du med glimrende innlegg Eirikj ;D Det du ikke vet om 2CV tror jeg ikke er noe vits å vite noe om :) Da går jeg for bio sagskjedeolje, den er laget av raspeolje.
1 stk 2CV6 1984 mod Elektrisk 2CV "2EL"  kjørt over 8000 elektriske km
1 stk Evasion 2,0  1998 mod
1 stk Dspesial       1971 mod
1 stk Bosch Rotak 43 Litium ion gressklipper
Salg av Lithiumbatterier www.electricfuel.no
Oslo

2EL (Klara)

Nå har fjærene kommet i hus, de er en del kortere enn de orginale. Faktisk litt kortere enn de bakre fjæren også ???

Men stive er de, rykker ikke på seg når jeg står på den. Håper ikke de er for stive.
Har noen testa disse fjærene. Nå venter jeg på fjær skålen skal komme fra Torben, så jeg kan montere dem inn.

1 stk 2CV6 1984 mod Elektrisk 2CV "2EL"  kjørt over 8000 elektriske km
1 stk Evasion 2,0  1998 mod
1 stk Dspesial       1971 mod
1 stk Bosch Rotak 43 Litium ion gressklipper
Salg av Lithiumbatterier www.electricfuel.no
Oslo

2EL (Klara)

Nå er fjæringene montert og de ble veldig stive >:( 2CV føles som en Volvo :o
Jeg kjøpte 4 nye fjær kopper eller hva de kalles. De har plast belegg istedenfor aspest som de gamle hadde. De var veldig trange å få inn i fjærboksen så de går nok litt tregt inni der. Og jeg har puttet inn godt med olje.
Håper det går seg til etter vært. Er det noen som har erfaring med dette? Burde nok slipt dem litt ned så de hadde gått litt lettere.
1 stk 2CV6 1984 mod Elektrisk 2CV "2EL"  kjørt over 8000 elektriske km
1 stk Evasion 2,0  1998 mod
1 stk Dspesial       1971 mod
1 stk Bosch Rotak 43 Litium ion gressklipper
Salg av Lithiumbatterier www.electricfuel.no
Oslo

André

At 2CV føles som V**VO er ikke bra....
mvh André....kjører 2CV i Bergen

EirikJ

Huffda.... Jeg har aldri prøvd en bil med de fjærene fra Ecas, men som jeg sa blir de brukt i racing. Så at de er endel stivere er klart, fordi racingbilene har veldig liten fjæringsvei, og man ønsker ikke så mye krenging heller.






Kanskje må du bare leve med de myke originlafjærene....
Citroënnlig hilsen Eirik

2EL (Klara)

#51
Fjærene har blitt veldig stive bak også, å de fjærene er de orginale. Jeg tror grunnen til at de har blitt så stive er disse fjær skålene som var alt for trange. De kjøpte jeg av Torben. Håper plastbeleget  sliper seg til og går lettere i fjærboksen.

Det er disse jeg snakker om
1 stk 2CV6 1984 mod Elektrisk 2CV "2EL"  kjørt over 8000 elektriske km
1 stk Evasion 2,0  1998 mod
1 stk Dspesial       1971 mod
1 stk Bosch Rotak 43 Litium ion gressklipper
Salg av Lithiumbatterier www.electricfuel.no
Oslo

PerI

Hvis du angrer på fjærkjøpet, så får du garantert solgt de til noen som vil lage en senka 2cv :) Da er det ikke lengre komfort som står i høysetet, men i noen bilmiljø er det jo det å ligge lavt mot asfalten fremfor noe annet som gjelder :)

I Norge er det ikke mange som driver med slikt med 2cv, men tror likevel du får solgt de for omtrent det du har lagt ut for kjøp og frakt. Noen må jo lage den første her til lands snart :)
(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III

2EL (Klara)

Sitat fra: pigland på fredag 23 apr 2010 @ 23:45:35
Hvis du angrer på fjærkjøpet, så får du garantert solgt de til noen som vil lage en senka 2cv :) Da er det ikke lengre komfort som står i høysetet, men i noen bilmiljø er det jo det å ligge lavt mot asfalten fremfor noe annet som gjelder :)

I Norge er det ikke mange som driver med slikt med 2cv, men tror likevel du får solgt de for omtrent det du har lagt ut for kjøp og frakt. Noen må jo lage den første her til lands snart :)

Dette er ikke de senka fjærene, dette er fjærer for tyngre motor og normal høyde på bilen. Men jeg tror problemet ligger i disse fjær clutchene som de heter. Lurer på om noen har vært borti disse nye fjær clutchene som har plastbelegg.
1 stk 2CV6 1984 mod Elektrisk 2CV "2EL"  kjørt over 8000 elektriske km
1 stk Evasion 2,0  1998 mod
1 stk Dspesial       1971 mod
1 stk Bosch Rotak 43 Litium ion gressklipper
Salg av Lithiumbatterier www.electricfuel.no
Oslo

pilster

Hmm..pussig

Er de like stive uansett opp eller ned ?
Jeg har jo også bestilt fjærer , det er de senka racing fjærene ... men du har altså de forsterka standard fjærer !?
Tenkte jeg senere på året også skulle ha de (har jo to biler vet du ) ..så følger med dine forsøk. :-)

De plastbelagte burde vel ikke være no dårligere sånn sett, men kanskje de skal ha litt tid på seg før de har gått seg til ?
Per I.
- 2 x 86 2CV
- 1 x 86 Honda VF1100 Custom
- 2 x 85 Honda MTX 80 og 50
- 1 x 96 Isuzu pickup 4x4 (alle trenger en pickup !? )

2EL (Klara)

Ja de er like tregt opp eller ned, ja jeg tror nok de kommer seg etter en tids bruk. Håper bare det ikke tar alt for lang tid. Liker ikke Volvo komforten som er nå.
Kjøper du disse nye fjær koppene med plastbelegg så er det nok lurt å slipe dem litt ned så det går lett inni fjærboksen før du sveiser den sammen igjen
1 stk 2CV6 1984 mod Elektrisk 2CV "2EL"  kjørt over 8000 elektriske km
1 stk Evasion 2,0  1998 mod
1 stk Dspesial       1971 mod
1 stk Bosch Rotak 43 Litium ion gressklipper
Salg av Lithiumbatterier www.electricfuel.no
Oslo