En mengde NORSKE FLAGG på forumet

Startet av jwh, mandag 30 nov 2009 @ 16:01:36

« forrige - neste »

jwh

Hei,
Forumet inneholder idag en hel masse norske flagg utenfor gamle forumsinnlegg ?
I tillegg er det Skype telefonsymbol (med telefonnummer - som er dagens dato) samme sted......
Jeg er ingen ekstrem nasjonalist - så dette blir litt mye av det gode ......
Har webmaster i farten trykket på noen feil kalenderinnstillingsknapper ???, eller kanskje er det et nordisk forumssamarbeid på gang ? Eller har jeg surret med noe ?
Noen som opplever det samme ?

JW
Mvh, Jan Willy
1953 2CV

eilert


La meg tippe; du har instalert Skype på PCen din?  ???

- Men ikke spør meg hvorfor, og hvordan det fjernes... Jeg fjernet hele Skype for lenge siden, lagde så mye rot i Outlook at maskinen min stoppet opp når jeg starte Outlook...

-E;
1985 2CV6 Special - "Amelie"
1986 2CV6 Charleston
1986 2CV6 Dolly rød/hvit
1987 2CV6 Club [prosjekt]
2014 C3 1.2 VTi 82 Nordic-Edition
2017 Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDI 150hk Exclusive

"En bil er ikke bare summen av masse deler..."  - André Citroën

PerI

#2
Sitat fra: jwh på mandag 30 nov 2009 @ 16:01:36
Hei,
Forumet inneholder idag en hel masse norske flagg utenfor gamle forumsinnlegg ?
I tillegg er det Skype telefonsymbol (med telefonnummer - som er dagens dato) samme sted......
Jeg er ingen ekstrem nasjonalist - så dette blir litt mye av det gode ......
Har webmaster i farten trykket på noen feil kalenderinnstillingsknapper ???, eller kanskje er det et nordisk forumssamarbeid på gang ? Eller har jeg surret med noe ?
Noen som opplever det samme ?


JW

Ikke i dag, men etter at jeg tidligere innstallerte Skype på en PC med XP, så mente PCen at alle tall var telefonnummer, og deretter plasserte et norsk flagg i begynnelsen av hvert tall som hadde flere enn 3 siffer.

edit:Eilert var noen sekunder før meg gitt ;)
(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III

EirikJ

Om Skype skal tolke tall på nettsider som tlf.nr har med hvordan man velger å innstallere Skype. Les nøye det som står under innstallasjon og hak bort hvis det stor noe om integrering-i-et-eller-annet. Min Skype holder seg i sitt eget skinn og påvirker ikke noe som helst på maskinen, så jeg slipper å se "skypenummer" over alt på websidene. Jeg liker det best slik....
Citroënnlig hilsen Eirik

jwh

#4
Takker for svar dere. 
Har tydligvis vært i tåkeheimen - for riktig som Erlend antyder. Jeg innstallerte Skype på PCn igår.
Det ble et kort opphold for Skype på min PC ...., programmet er just avinnstallert  ??? ???  Får heller vurdere behovet og sjekke instillingene en annen gang. Er ikke særlig tålmodig i slik fikling.....

JW
Mvh, Jan Willy
1953 2CV

Flanør`n

Hei. Har brukt Skype i mange år, har aldri hatt de problemene dere nevner ???. Men har hørt om dem. Fungerer jo helt topp om man har fam. eller venner, i norge, eller andre steder i verden :D .Og ikke minst det er GRATIS ;D
2CV
2CV Charleston 1985
2CV    Dolly   84  (hugget)

EirikJ

#6
Det handler om å følge med hva det står under innstallasjon av programmer nå til dags. Jeg og Flanør'n har nok fjernet et kryss for om vi vil ha nummer-integreringen i nettleseren. Gjør man det ikke, så blir det slik som JWH beskriver.

Er dessverre slik det er blitt med mange programmer. Hvis man bare klikker "ok" og peiser på uten å lese, så får man både det ene og det andre unyttige tullet inn på pc'en. Som en "bonus" til det man egentlig ville ha. F.eks. man innstallerer et lite program man vil ha, men hvis man ikke haker bort tilleggene under innstallasjon, så har man 3 nye "søkelinjer/verktøylinjer" eller gud vet hva i nettleseren. Ufattelig irriterende.

Her er i allefall løsningen på SKYPE-problemet, uten å avinnstallere programmet. Det viser seg at det kan være løst med ETT tastetrykk ;) (Har ikke prøvd selv)

http://forum.skype.com/index.php?showtopic=97798

Her er en annen link til samme problemet:
http://www.mydigitallife.info/2007/10/10/disable-uninstall-and-remove-skype-add-on-call-this-phone-number-on-web-page-and-toolbar-plugin-menu-in-ie/
Citroënnlig hilsen Eirik