Livet med Simca 1000

Startet av GeirW, torsdag 05 nov 2009 @ 01:24:30

« forrige - neste »

PerI

Synes det er på tide å høre mer om Simca her.. Og hvis flere vil være med på Simca-bølgen, er det jo muligheter for å slå til på noe særs sjeldent. Nemlig denne: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=21446744
(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III

peter

Livet med Simca er et godt liv! Etter mange år med Simca 1000 frem til 2005, har jeg nå endelig funnet en ny. Dro til Italia i mai og kjøpte en rally 1 fra 1974. Orange med 1294 motor. Riktignok en replica, men likefullt en svært morsom bil. Låter som Harley Davidson, bøtteseter, treratt og det hele. Må plukke litt på dem i tiden som kommer for å få den i perfekt stand, men dette er en bil (biltype) som er verd å bruke litt tid på. Den er utrolig morsom, og vekker mye oppmerksomhet! Skulle gjerne ha hatt et Simcamiljø i Norge...Siden jeg ikke er noen mekaniker, hadde det vært en drøm å finne noen mekkepartnere på akkurat Simca (heckmotor - 1200, rallye, 1000) på sørlandet. Kjenner jo litt på ensomheten når det gjelder Simca.

peter

Sitter i ensomhet på Sørlandet med en Simca 1000 rallye replica...koser meg, men skulle gjerne hatt noen likesinnede å snakke Simca sammen med..

Olav

Simca brukte vel stort sett samme motor enten den satt foran eller bak. Riktignok varierende antall kubikk, men like fullt samme motorkonstruksjon.
Man hører det godt på den velkjente tikkingen fra ventilene ;).

Har hatt en Simca 1100, en Horizon og en 1510, så jeg kjenner merket godt. Det finnes en kar fra Moss som jeg traff på Fransk bildag for noen år siden, som har glødende interesse for Simca.
Det finnes også en Simcaklubb i Sverige så vidt jeg vet.
Ellers er det nok tynt med interesse for disse bilene i Norge.
Ærbødigst,
Olav Strand

1983 2CV6 Special - Rouge Corsaire - "Tutten" - Kjøpt i  Mai 2008 - Rullende restaurering - Ferdig restaurert i Mai 2013
1986 2CV6 Special - Blanc Meje - "Bolla" - Originastandl - På veien i juni 2019

Poirot

#19
Sitat fra: EirikJ på torsdag 05 nov 2009 @ 20:05:14
Sitat fra: Poirot på torsdag 05 nov 2009 @ 18:18:51
Bare husk at denne bilen BER om å bli kjørt friskt - og det vil si med rumpa hengende ut! :o
Poirot, er det slik du mener??

;D




Mente vel heller noe slikt;
Bedre med 2CV enn bare èn!