Oljelekkasje 2CV 6 og sylinderbolt-moment?

Startet av Hans Peter, lørdag 24 okt 2009 @ 14:08:52

« forrige - neste »

Hans Peter

Hei!
Har vore ein del inne og kika på forumet. Har drive og restaurert 2CV sidan februar; bytta ramme, sveist rust og bytta pakningar t.d. (Kan nokon hjelpe meg med momentet til sylinderboltane? Brukte berre same moment som eg løyste boltane med i vår.) Eg er usikker på om eg har stramma nok. Dei nye gummipakningane til støtstengene lek olje på venstresida av motoren (ikkje på høgre).

Mvh.
Hans Peter (Vi har hatt bilen sidan 1993 :)).

EirikJ

#1
Hei! Velkommen på forum, her er det svar å få!

Topper trekkes til som følger:
Første tilspenning 3,6 - 7,2 ft.lbs
Andre tilspenning 14,5 - 16,5 ft.lbs

Når du trekker til, så begynner du med fremste øvre mutter, så bakre øvre og til slutt nedre. For hver tilspenning, selvfølgelig. Altså to runder.

Oljelekkasjen fra brillepakningen kan bero på to ting, tror jeg.
Enten har du skadet støtstangrørene under montering, det kan skje hvis man ikke er nøye.
Eller, så er veivhusventilasjons-ventilen dårlig. Altså oljepåfyllings-stussen.

Lykke til!

Edit: Glemte å legge til, at før du trekker til toppene, så må du skru fast manifolden og så løsne litt på boltene til manifolden, slik at toppene for vridd seg i rett stilling. SÅ, kan du trekke toppene til og etterpå trekke til manifolden. Viktig.

Ja, og ventiler justeres til 0,2mm.
Citroënnlig hilsen Eirik

Hans Peter

Takk for fyldig svar! Har vore forsiktig med røra, trur eg. Oljepåfyllings-stussen er nokså ny: ca eit år. Olepeilepinnen med plast-topp tettar ikkje godt. Kan det føre til at trykket vert feil i motoren? Men lekkasjen kjem altså berre på den eime sida. Får ut igjen i garasja og vurdere litt...

HP

EirikJ

Kanskje oljetrykksbryteren på venstre side, eller oljefilteret på høyre?
Citroënnlig hilsen Eirik

Hans Peter

Nei, begge desse punkta er sjekka ut, tett og fint! No har eg gløymt å bytte desse kvite plastforingane m. ei lita utvendig fjør på. (Har konferert med Pål Brynhildsen, som ofte har vore til stor hjelp!!) Dette burde nok også vore gjort (endå om bilen berre har gått 88000km), så ein annan dag (kanskje i morgon) tek eg toppane av igjen og får sjekka at brillepakningane ligg rett. Då skal tildragingsmomentet også bli korrekt.

EirikJ

Det med oljepeilepinnen: Er problemet at pinnen bunner før gummipluggen tetter i toppen på røret? I såfall er det lett å fikse. Du bare skyver gummitettingen nedover på peilepinnen/drar peilepinnen opp gjennom gummien mens du skyver ned gummien MED stålet som er festet i gummien. Utrolig vanskelig å få forklart hva jeg mener merker jeg......  Altså, peilepinnen er et lang, flatt jern som er bøyd i en "runding" i ene enden. Enden på jernet er vulket fast i en gummipropp. MEN, jernet går dobbelt gjennom gummiproppen, og den delen som går gjennom er det som blir selve peile-delen som går ned i oljen. Og den delen sitter ikke fast i gummien, den går bare gjennom. Så du kan bøye håndtaket slik at du får dratt opp litt av den enden som går gjennom. Altså blir peile-delen av pinnen kortere og gummitettingen kommer helt ned mot kanten av røret og tetter perfekt.

PUH, skjønn den forklaringen, den som kan ;D

Kanskje du må sjekke at det ikke er skader i anleggsflatene mellom blokk og sylinder? Ellers kan det kanskje komme olje ut her, rett over brillepakningene?
Citroënnlig hilsen Eirik

Hans Peter

Peilepinnen har det med å sprette litt opp igjen etter å ha blitt pressa ned. Det kan tyde på at den botnar og gjer motstand. Har prøvd å presse plastdelen nedover, men har ikkje tatt i særleg hardt, då eg ikkje ville øydelegge festet. Viss det er mindre sjanse for det, kan sikkert plastdelen kome i posisjon igjen. Takk for tipset!
Eg ser at brillepakninga fremst til venstre har lekkasje, så eg får ta den av, reinse den og prøve på nytt.  Kanskje ikkje nødvendig å bytte dei små foringane til ventilstengene på 88.000km?

Hans Peter

Hei!
Har no prøvd å få brillepakning tett to gonger v. å ta alt frå kvarandere ein gong til. Røra til støtstengene var ikkje skada i første omgang. Sette på igjen toppen og prøvde å få pakningane fint på plass. Pressa nok for mykje opp og ned, før tilstramming. Og då vart lekkasjen faktisk verre.
Eg tok av igjen toppen på nytt i kveld, og denne gongen er røra skada, dessverre. Eg må vel også til med ny/brukt topp fordi snittinga til oljekjølar-skruen i toppen plutseleg var øydelagd, og større/grovare slike oljeskruar er vel ikkje i handelen?
Mvh.
Hans Peter


Hans Peter

Hei!
Det gjeld å sjå positivt på det. I kveld trilla eg ut 2CV-en og prøvde for fjerde gong å kontrollere om oljelekkasjen var borte. Eg hadde no stramma til med 25 lbs mot ca 20 tidlegare. Det såg lenge fint ut, minst to-tre minutt. (Bilen gjekk på choke, men gradvis mindre.) Ingen lekkasje før etter kanskje tre-fire minutt: Då kjem første dropane frå fremste del av v. brillepakning, nokså uverkeleg syn, om lag som filmen av tungvassdropane på Rjukan under krigen (kanskje ikkje fullt så dramatisk)! Men etter kvart vart det ei lita sikle, ein jamn svart straum...

Høgresida held seg tørr og fin. Den vart visst montert først, og med minst omtanke!

Er det oljepåfyllingsstussen som ikkje er i orden, likevel. Den vart bytta i fjor! Eg tok med den gamle stussen frå delebilen, i tilfelle min skulle vere kaputt.

Det positive er at eg vert nok etter kvart nokså god på ventiljustering.

Er det vits i å etterstramme meir? Har nokon andre råd? Det neste blir vel å smørje klister på gummipakninga?


EirikJ

En ting er helt sikkert, at momentet på toppen har ikke noe å si for lekkasjen ved brillepakningen. Brillepakningen presses mot blokken av de to fjærene på støtstangrørene. Når toppen ligger inntil sylinderen, så vil momentet på toppen ikke påvirke fjærtrykket overhodet. Garantert ;)

Du må kontrollere undertrykket i blokken. Har lest at påfyllingsstussene som er kopier/reproduksjon har en meget dårlig kvalitet. Min er to år gammel og fungere ikke helt bra.
Citroënnlig hilsen Eirik

Hans Peter

Takk for godt tips! Kanskje det neste må bli å bytte ut oljepåfyllingsstussen igjen? Viss det kan vere utslagsgivande, var det ikkje så mykje arbeid med den operasjonen. Er det elles greitt at toppen er tildregen med 25lbs på eine sida, og litt mindre på høgre?

EirikJ

Sitat fra: Hans Peter på onsdag 18 nov 2009 @ 22:50:11
Er det elles greitt at toppen er tildregen med 25lbs på eine sida, og litt mindre på høgre?
Det gjør ikke noe.

Ellers bør du kanskje sjekke vakumet før du bytter ventilen igjen? Den er ikke billig, og jeg vil ikke ha skylda om det ikke blir i orden etterpå ::)
Jeg kommer bare ikke på noe annet som kan forårsake lekkasjen sånn i farten, og uten egentlig å ha sett bilen...

Hvis det er noe feil med fjærene som presser på brillepakningen kan det kanskje bli trøbbel? Dårlig fjærspenn eller noe slikt.

Her er litt om måling av veivhusventilasjonen:

http://www.2cvforum.no/index.php?topic=1406.0
Citroënnlig hilsen Eirik

Hans Peter

Nei, tenkte ikkje å kjøpe ny. Har fått tak i ein brukt frå delebil, den same som ofra ein topp. Det går jo an å prøve med ein litt eldre p.f.stuss.

Hans Peter

Hei igjen!

Det er nesten utruleg! I fjor bytte vi oljepåfyllingsstuss, det var anbefalt i Citrophile. No sette eg på ein gammal oljestuss frå ein delebil, og lekkasjen frå brillepakninga var borte! Tørt og fint med det same!!!

Vi har sikkert hatt oljelekkasje ei god stund før restaureringarbeidet starta i februar/mars, berre ikkje visst kvar flekkane på garasjegolvet kom frå. Hadde eg mistenkt denne nye bytte-delen i starten, hadde eg nok spart meg mykje skruing, men, men.
No kan eg endeleg gå vidare med monteringa av skjermar, dører og mykje meir.
Takk for gode råd!


Mvh.
Hans Peter



EirikJ

#14
Flott!! Er deilig å finne ut av noe som har voldt mye bry ;)

Hvis oljepåfyllingsstussen ikke fungerer, så blir det ofte lekkasje, avhengig av hvor dårlig den fungerer. Selv om lakkasjen er borte med den gamle stussen, betyr ikke det at den fungerer som den skal. Derfor viktig å måle vakumet i veivhuset. Gjerne årlig vil jeg si. Det er faktisk en del av serviceprogrammet på en 2CV.

Det kan virke som om det er noe i ryktene om at de billigere reproduserte oljepåfyllings-stussene har en dårlig kvalitet.

PS: Hvor kjøpte du påfylllingsstussen?
Citroënnlig hilsen Eirik