En CX lastet til randen

Startet av 2EL (Klara), tirsdag 20 okt 2009 @ 19:44:58

« forrige - neste »

2EL (Klara)

1 stk 2CV6 1984 mod Elektrisk 2CV "2EL"  kjørt over 8000 elektriske km
1 stk Evasion 2,0  1998 mod
1 stk Dspesial       1971 mod
1 stk Bosch Rotak 43 Litium ion gressklipper
Salg av Lithiumbatterier www.electricfuel.no
Oslo

Poirot

#1
HERLIG!  ;D

Men med tanke på norsk, hysterisk trygghets-narkomani og nidkjære politi og medløpere som sikkert også kikker på you-tube, ville jeg akkurat HER sladda både reg.nummer og ansikter!

Dette var atskillig heftigere enn da jeg våren 1978 kjørte flyttelass med ca 300 kilo på taket på min -71 GS... :o
Bedre med 2CV enn bare èn!

Max Wiggo

Jeg har sett et innslag om denne kjøreturen et eller annet sted for ikke lenge siden. Folk satt på fortauet og ble litt forfjamset. Helt til det viste seg å være en fullt lovlig innspilling av filmscene eller reklamefilm (husker ikke helt hva det var...)
Max Wiggo Guldberg
1985 2CV6 Charleston
1975 Tempo Hercules
1977 Tempo Hercules

eilert

Hehe, artig!! 

Jeg så også det innslaget på TV, kamra ble snudd mot bilen midt under et intervju  ;D
Jeg stiller meg derimot tvilende til at dette var "fullt lovlig innspilling" - men vi får kanskje håpe det. For etter det jeg har klikket meg inn på ser det ut til å være et privat opptak/bidrag i kampanjen "Gule Sider kårer Norges beste prosjekt"

Det godt å se at denne er kåret til en av vinnerne!  :D
Og enda bedre at bakkeklaringen er som alltid på en CX  ;D  ;D

-Erlend;
1985 2CV6 Special - "Amelie"
1986 2CV6 Charleston
1986 2CV6 Dolly rød/hvit
1987 2CV6 Club [prosjekt]
2014 C3 1.2 VTi 82 Nordic-Edition
2017 Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDI 150hk Exclusive

"En bil er ikke bare summen av masse deler..."  - André Citroën

Alx

Det er visst et reklamebyrå som eier bilen, og som har laget filmen.
Som forøvrig ble spilt inn rett ved siden av Råde Lensmannskontor, så jeg tipper vel at de har innhentet de rette tillatelser derfra... ;) Artig lell.
Tipper lasset er lettere enn det ser ut til og at CX'en kjører på laveste nivå.
hilsen Alexander

http://www.jenseg.net
2011 C4 1.6 e-Hdi EMG Exclusive
2008 Grand C4 Picasso 1,6 HDi EMG
1975 Ami Super Berline

Alx

hilsen Alexander

http://www.jenseg.net
2011 C4 1.6 e-Hdi EMG Exclusive
2008 Grand C4 Picasso 1,6 HDi EMG
1975 Ami Super Berline

eilert


Hehe. Er nok tomme esker og skallet av en vaskemaskin ja, og alt fastmontert på en stang som var skrudd/sveiset på taket. Der har vi forklaringen. I rundkjøringen ser det ut til at bilen går på normal høyde, og det hadde den vel gjort uansett last...  :P

Det var mange artige kommentarer til artikkelen i Moss avis:D Jeg klipper hemningsløst og usammenhengende:

Skrevet av: Rygge, 10-09-2009 13:54:52
Nå har vi akkurat passert denne "flyttebilen" med dette flytte tårnet...hehe...og jeg tror så absolutt ikke dette er noe spøk. Den blonde damen som kjørte virket uten tvil noe oppgitt og flau der ho satt svett og høyrød i førersetet. Men det er meg en gåte at de får lov til å ferdes på veien med dette. Det er forbundet med stor risiko både for medtraffikanter og dem selv om lasset plustelig skulle begynne å falle fra hverandre.


krevet av: tvers over veien i 8 timer, 10-09-2009 13:13:02
Onkel politi er absolutt informert... han er jo følgebil! [...] Kjempe-PR leeenge før filmen blir vist :-)


Skrevet av: SLAKTERN, 10-09-2009 21:48:00
HAHA var å så på bilen selv,for noen duster her.Det var borret hull i taket på bilen hvor en stolpe var festet,jeg lurte jo åssen i heelv....ting hang sammen.de satt fast skrudd bra(men men det var xxxxxx spooki å se)


Skrevet av: nok en anonym, 10-09-2009 13:08:54
jeg vil bare be dere legge merke til at det er en citroen cx ...selv om dette hadde vært ekte kunne du kjørt i 70 over fartsdumper og fortsatt hatt lasta på taket..så i forhold til bilen er jo dette ikke noe å blåse opp.........hahahahahahahahahhhhhhha
  ;D ;D


-Erlend;
1985 2CV6 Special - "Amelie"
1986 2CV6 Charleston
1986 2CV6 Dolly rød/hvit
1987 2CV6 Club [prosjekt]
2014 C3 1.2 VTi 82 Nordic-Edition
2017 Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDI 150hk Exclusive

"En bil er ikke bare summen av masse deler..."  - André Citroën

Poirot

OK, da skjønner jeg at de ikke brød seg om sladding av verken skilt eller ansikter.
At det ikke blei særlig anna sladding heller, med en CX på asfalt og med DÈT lasset, har jeg også full forståelse for... ;)
Bedre med 2CV enn bare èn!