123ignition og Mallory Hyfire 6A

Startet av BergRace, søndag 18 okt 2009 @ 05:10:58

« forrige - neste »

BergRace

Hei igjen.

Etter å ha finlest sidene til 123ignition.nl ser jeg att de forskjellige modellene (Foruten blå med vacuum-styring) trenger å "se" samme motstand som den sorte standard coilen dvs. 3,4 - 3,8 Ohm.(Eller høyere sef.).

For å være sikker på att 123ignition kan brukes mot en Mallory Hyfire 6A har jeg sendt en mail til deres support desk hvor jeg spør etter primær motstand på denne.

Så i mellomtiden kan det være greit å vente med bestilling dersom noen var inne på tanken.
Jeg gir beskjed så fort jeg får svar.
P.J.Berg

GeirW

Ja, det var visst denne tråden jeg skulle lest før jeg skrev innlegget mitt på den andre tråden. Avventer spent, og er samtidig interessert i info (eller antagelser  ;D) ift tenningslås og ikke minst - antall sylindre.

(fabrikkjustert for 8, når alle vet at det er mer enn tilstrekkelig med 2, mumle mumle...)
;)

BergRace

Hei.

Fikk omsider ett svar fra Mallory i dag, men bare ett delvis som måtte følges opp med mer info, så jeg har ikke alle svar klare.

Det jeg kan si er att tenningslås er overhodet ikke ett problem da boksen kun henter styrestrøm i fra denne, dvs. en last på typisk noen milliampere. Det samme som om du ville relé styre ekstralys.

Når det gjelder spenningsregulator må jeg innrømme mine synder å ikke ha tenkt grundig på den biten. Mallory boksen laster all strøm fra batteriet som da uansett vil stå som en buffer.

De senere 602 motorene er vel satt opp med vekselstrøm generator?
Mmm, har en tysk bok jeg kan sjekke det i selv... Der fant jeg ikke annet enn att de har 12V/30Ah batteri fra 1979 samt 12V/390W Lichtmaschine..

Har selv brukt en eldre boks, dvs. av analogt design, på en Vw med likestrøms dynamo og ca. 45Ah batteri. Den gikk ihvertfall full gass til og fra Manntorp (45 mil) uten noe som helst problem.

Kommer med mer info. så fort jeg har det i hus.
P.J.Berg