Hovedmeny

2cv på YouTube.com

Startet av Max Wiggo, tirsdag 12 sep 2006 @ 01:07:16

« forrige - neste »

Arnfinn

Tenkte jeg skulle sjekke nå. Helge Holst bor på Manstad, er vist ikke medlem nå tror jeg. De brøt grunnet tull med kart.

2EL (Klara)

Sitat fra: Arnfinn på onsdag 23 nov 2011 @ 12:38:30
Tenkte jeg skulle sjekke nå. Helge Holst bor på Manstad, er vist ikke medlem nå tror jeg. De brøt grunnet tull med kart.

Helge er min onkel og bor i Fr.Stad. Har hørt litt om den turen gjenom årene. Han reiste sammen med sin fetter Lars Tømmerbakke. Husker ikke helt grunden til at de brøt. Jeg kan høre med han om han har lyst til å skrive noen ord om turen her hvis det er noe intersse for det?
1 stk 2CV6 1984 mod Elektrisk 2CV "2EL"  kjørt over 8000 elektriske km
1 stk Evasion 2,0  1998 mod
1 stk Dspesial       1971 mod
1 stk Bosch Rotak 43 Litium ion gressklipper
Salg av Lithiumbatterier www.electricfuel.no
Oslo

Max Wiggo

Sitat fra: 2EL (Klara) på onsdag 23 nov 2011 @ 15:38:03
...
Jeg kan høre med han om han har lyst til å skrive noen ord om turen her hvis det er noe intersse for det?

Hvis han har noen bilder, og lyst til å skrive, så er det sikkert flere som har lyst til å lese om det i Citrophile. ::) Teksten behøver jo ikke å være lang.
Max Wiggo Guldberg
1985 2CV6 Charleston
1975 Tempo Hercules
1977 Tempo Hercules

2EL (Klara)

Sitat fra: Max Wiggo på onsdag 23 nov 2011 @ 19:00:20
Sitat fra: 2EL (Klara) på onsdag 23 nov 2011 @ 15:38:03
...
Jeg kan høre med han om han har lyst til å skrive noen ord om turen her hvis det er noe intersse for det?

Hvis han har noen bilder, og lyst til å skrive, så er det sikkert flere som har lyst til å lese om det i Citrophile. ::) Teksten behøver jo ikke å være lang.

Han er jo en gammel journalist så noen ord skal han nok klare å skrive. Jeg skal ringe og høre med han.
1 stk 2CV6 1984 mod Elektrisk 2CV "2EL"  kjørt over 8000 elektriske km
1 stk Evasion 2,0  1998 mod
1 stk Dspesial       1971 mod
1 stk Bosch Rotak 43 Litium ion gressklipper
Salg av Lithiumbatterier www.electricfuel.no
Oslo

Arnfinn

#124
Hallo, Helge bor jo i Østfold, så dette må jo være østfold 2cv klubb stoff ! Men seriøst har sett lysbidler fra turen for mange mange år siden, kjenner Helge relativt godt jeg også. Uansett en god historie så hvis Oslo klubben har ledig spalteplass må han gjerne få utfolde seg der. Jeg må stadig kutte for å få inn stoff på mine to tildelte sider.

PS Det er ellers mulig å se turen til meg og Kristian i morgen som er minst like spennende og ja vi møtte en engelsk 2cv på turen  :)

Har masse lyd, bilder og film fra turen, se link for stemnings rapport fra Islamabad 2008
Islamabad_1 2008.MOV

Eller hva skjer her ?
Armenian Dance Ashgabat



mvh
Arnfinn

Poirot



Jeg kan høre med han om han har lyst til å skrive noen ord om turen her hvis det er noe intersse for det?
[/quote]

HVIS det er noen interesse ???
Jeg mener, BOR julenissen paa Nordpolen, eller ER paven katolikk ??? ???
Jeg foreslaar at det gamle Ostfold 2CV-klubb-medlem snarest planlegger et lysbilde-foredrag, invitasjoner sendes til alle andre norske 2CV-klubber (...), og i tillegg lages det en velillustrert artikkel-SERIE i Citrophile!
DETTE er jo virkelig interessant stoff!!! :o
Bedre med 2CV enn bare èn!

PerI

For noen fantastiske veier og natur! Ikke lange omveien dette til verdenstreffet i 2013. :)
Transpyrenees by 2cv .... Completed !
(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III

Karl_Enok

God dag alle sammen, som en oppfølger til bildet av "Gassen" med nordlys har Espen (han jeg deler leilighet her i Sogndal med) og jeg snekret sammen en liten film med 2CV'n min i hovedrollen.

Settingen er 2. desember, og det var bart dagen før, men i løpet av natten falt all snøen som dere ser i videoen. Fra dagen før hadde jeg planlagt å parkere den 2., og det gikk, selv om jeg møtte et lite problem, som ikke trengs å nevnes  :P (alt gikk fint, kan bare kategoriseres som litt pinlig)

Citroën 2CV winter driving
Karl Enok Brochmann
2CV special, "Gassen", France 3 replica

eilert


Dette er virkelig noe jeg anbefaller alle som ikke selv har med egen 2CV til Paris!!
Med i denne filmen er: http://www.parisauthentic.com/
Vi brukte riktig nok: http://www.4roues-sous-1parapluie.com/


Skap din egen reise med Expedia - Paris fra en Citroên 2CV


-Eilert;
1985 2CV6 Special - "Amelie"
1986 2CV6 Charleston
1986 2CV6 Dolly rød/hvit
1987 2CV6 Club [prosjekt]
2014 C3 1.2 VTi 82 Nordic-Edition
2017 Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDI 150hk Exclusive

"En bil er ikke bare summen av masse deler..."  - André Citroën

Olav

#129
Her er en fra Franzosetreffet i høst, men tre kjente biler ca 5:40 og 9:40 ut i filmen:

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=nf6ScYo9QiE#!

Bullhornet som stadig høres lyder kjent  ;)
Ærbødigst,
Olav Strand

1983 2CV6 Special - Rouge Corsaire - "Tutten" - Kjøpt i  Mai 2008 - Rullende restaurering - Ferdig restaurert i Mai 2013
1986 2CV6 Special - Blanc Meje - "Bolla" - Originastandl - På veien i juni 2019

PerI

#130
Inboard kamera på 2cv 24timersløp på Snetterton.

Dessverre ikke opptak av hele løpet, men 7 minutter (Flere korte snutter av samme fører/bil ligger også der)

Neste 24-timersløp må noen ta et "Hurtigrute-opptak" ;D

2CV 24Hr 2011 - Onboard #60 Iceni Racing - Malcolm Edeson - Race Start and first 7 minutes
(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III

brochmann

Hei Forum
Gjør oppmerksom på at det er et 2cv 24timersløp i Spa i nord-øst Belgia. Jeg var innom der i sommer på vei hjem fra Salbris. 2cv-løpet går i oktober. Noen som er keene på en tur dit??
mvh inge'n
1986, rød og hvit "Dolly" kjøpt jan.2001, rammeskift i -01, overtatt av datter i-06.1976, oransje og hvit "SPOT", kjøpt juni -05, omfattende rest. På veien nov.-07.1986, hvit Special "Gassen", kjøpt feb.-08; lettere omskapt til France3. På veien okt.-09.

PerI

Sitat fra: brochmann på torsdag 22 des 2011 @ 01:33:43
Hei Forum
Gjør oppmerksom på at det er et 2cv 24timersløp i Spa i nord-øst Belgia. Jeg var innom der i sommer på vei hjem fra Salbris. 2cv-løpet går i oktober. Noen som er keene på en tur dit??
mvh inge'n

Veldig, har hørt at det er kjempestemning på Spa Francorchamps.
Noen bilder fra årets løp: http://www.flickr.com/photos/citroenazu/sets/72157627909061096/

(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III

brochmann

Hei Forum.
Til Spa i Belgia er det omlag 2000km, èn vei. Skal en ha grei overnatting, bør en kanskje begynne å tenke?
mvh inge
1986, rød og hvit "Dolly" kjøpt jan.2001, rammeskift i -01, overtatt av datter i-06.1976, oransje og hvit "SPOT", kjøpt juni -05, omfattende rest. På veien nov.-07.1986, hvit Special "Gassen", kjøpt feb.-08; lettere omskapt til France3. På veien okt.-09.

PerI

(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III