Cabriolet gir hørselsskader

Startet av PerI, fredag 09 okt 2009 @ 19:17:31

« forrige - neste »

PerI

Tror ikke de har tatt hensyn til 2cv i denne artiklen m.t.p hørselsskader og fart. Eller har de det? Har noen forsøkt å måle støynivået i 2cv?

Kjørte en gang 1200 km i strekk med hull i potta under gearkassa. Var en smule øresusete når jeg kom frem ja..Har ellers ikke merka noe til varige plager av dette :)

http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=574680
(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III

Poirot

Kan du gjenta det der, Per?  Hørte ikke helt... ::)

Spøk til side. ALT kan jo være skadelig!  Men de av oss som har vært på noen rocke-konserter, kjørt motorsykkel og dessuten vokst opp med SKIKKELIG stereo, har nok INTET å frykte ved å kjøre med taket nedrulla på vår 2CV!
Aldri så galt at det ikke er godt for noe!  ;D
Bedre med 2CV enn bare èn!

pilster

He he

Husker også at det en gang var noe skriverier om at man fikk skader av å kjøre sidevogn, altså hørsel og ryggskader. En amerikansk politimann hadde saksøkt staten etter å ha jobbet fra sidevogn i flere år :-)

Tror det var i et gammelt blad fra en sidevogns klubb eller no....

Men jeg tror jeg koster på meg noen små "dytt i øra " ting hvis det skulle bli plagsomt for meg, er vel heller trekken jeg sliter med .....

Pilster
Per I.
- 2 x 86 2CV
- 1 x 86 Honda VF1100 Custom
- 2 x 85 Honda MTX 80 og 50
- 1 x 96 Isuzu pickup 4x4 (alle trenger en pickup !? )

Poirot



Men jeg tror jeg koster på meg noen små "dytt i øra " ting hvis det skulle bli plagsomt for meg, er vel heller trekken jeg sliter med .....

Pilster
[/quote]

Da er jeg trygg nok. Verken 2CV'n eller sidevogns-Uralen min trekker så voldsomt... ::)
Bedre med 2CV enn bare èn!

pilster

Sitat fra: Poirot på lørdag 10 okt 2009 @ 19:59:56


Men jeg tror jeg koster på meg noen små "dytt i øra " ting hvis det skulle bli plagsomt for meg, er vel heller trekken jeg sliter med .....

Pilster

Da er jeg trygg nok. Verken 2CV'n eller sidevogns-Uralen min trekker så voldsomt... ::)
[/quote]
He he he... nei du har vel egentlig rett i det da :-)    ;D
Per I.
- 2 x 86 2CV
- 1 x 86 Honda VF1100 Custom
- 2 x 85 Honda MTX 80 og 50
- 1 x 96 Isuzu pickup 4x4 (alle trenger en pickup !? )