Endelig NY Quizz

Startet av Thomas, lørdag 03 okt 2009 @ 18:55:10

« forrige - neste »

pilster


Ja ser man det, endelig har Thomassen igjen tatt seg tid til  å lage en Ouizz, ikke minst med tanke på denne, som til dels inneholder både kokke kunnskaper, såvel som 2cv kunnskaper.   :o

Men hva i all verden, koketid , siden det er i folie, og motorvei eller småveier......nja. Utelater teorien om å stå på tomgang og la det bli mørt, siden du spør om km. Kanskje 30 da..... Da er det nok passe for pilster tror jeg  ;D
Per I.
- 2 x 86 2CV
- 1 x 86 Honda VF1100 Custom
- 2 x 85 Honda MTX 80 og 50
- 1 x 96 Isuzu pickup 4x4 (alle trenger en pickup !? )

Thomas

Hallo Forum.
Flott respons.
Sitat fra: stein på lørdag 03 okt 2009 @ 21:41:57
Hei
Så deg kjøre utover Enebakkveien idag.  Tipper du kom til Tangen Bro, og da er det vel ca 27km.
Stein
jeg kan ikke bekrefte at det var Quizavdelingen som var på tur, men hvis det var du som blinket med lysene....de virker 8)
Finn Vidar, alternativt er viktig, er selv utdannet kokk, og har gledet meg til denne Quizen leeenge ;)
Svein, fisken var forbløffende god.....

Fortsatt er det flere Forumister som ikke har kommet med  svar på Quizen, kom igjen, her er det rom for flere svar....
mvh
Thomas ??? ??? ???



Opel Corsa, Konebil
2cv, MIN BIL :)

eilert

Hei Thomas!

Ser du etterlyser Forumister som ikke har svart enda og føler meg vel litt truffet  :D

Men her vil jeg påstå, og sier meg helt enig i Henry i Sør, man ikke kjøre en eneste kilometer for å nyte dette nydelige måltidet.

Sitat fra: Thomas på lørdag 03 okt 2009 @ 18:55:10
Denne gangen lurer vi på:
Hvor mange kilometer må man kjøre for at dette nydelige måltid skal kunne nytes ??? ??? ???

Men jeg vil tro at man BØR kunne nyte dette måltidet etter ca. 17km sett at man kjører like etter oppstart. Og ut i fra bildet ser det ikke ut som fisken er "overkokt". Man bør vel også kunne nyte dette måltidet, og det bør vel fortsatt være nydelig også etter 30-40km, mulig det begynner å bli litt svidd på ene siden  ;D

Er uansett igjen imponert over Quizredaksjonens fabelaktige quiz!!!

-E;
1985 2CV6 Special - "Amelie"
1986 2CV6 Charleston
1986 2CV6 Dolly rød/hvit
1987 2CV6 Club [prosjekt]
2014 C3 1.2 VTi 82 Nordic-Edition
2017 Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDI 150hk Exclusive

"En bil er ikke bare summen av masse deler..."  - André Citroën

Poirot

Sitat fra: Thomas på lørdag 03 okt 2009 @ 18:55:10
Hallo, forum.
Etter litt forsinkelser, plunder og heft, er Quizredaksjonen tilbake med en ny, nøtt,,,eller i dette tilfellet ,en glad laks. 8)
Et variert kosthold er viktig selv når man er på biltur, det kan fort bli mye pølser og annet rusk, vi slår et slag for god ernæring ,og har tatt 150 gr med laksefilet, lagt den på en seng av rotgrønsaker med gode urter, litt smør og pakket den inn i aluminiumfolie.
Vi festet pakken med godsakene på eksosrøret i motorrommet, og la ut på tur..... ;D
Denne gangen lurer vi på:
Hvor mange kilometer må man kjøre for at dette nydelige måltid skal kunne nytes ??? ??? ???

Mvh
Thomas og Markus

Dette hørtes godt ut - og jeg gjetter LUKTA ikke er mindre god - etter noen kilometer...  MEN, det er jo plent umulig å gi noe facitsvar på "hvor lenge en må kjøre for at dette skal kunne nytes!!!  *Som andre har nevnt, vil det kunne nytes som sushi umiddelbart.  Men skal det bli skikkelig gjennomvarmt og -kokt og -stekt og jeg veit ikke hva, kommer det jo helt an på varme ganger tid!  Hvilket betyr at vi må vite både om du starter med kald motor, hvor fort, ev. hvilket gear du kjører på - og selvsagt hvor gjennomkokt/stekt etc. en forlanger for å kunne "nyte" maten.
Tror jeg ville satsa på å kjøre rimelig normalt - varmepottene blir varme uansett. Starta jeg med kald motor, i pent, norsk sommervær, tror jeg jeg ville PRØVESMAKE etter ca 25 minutters kjøring. Formodentlig ville jeg snu pakka, og kjøre i 25 minutter til.  DA ville jeg antakelig vært så sulten at måltidet hadde smakt "herrrlig" uansett ev. sushi-tendenser...
Så mitt svar blir 2X25 minutter, start med kald motor, men normal kjøring i pent, norsk sommervær.
Tror jeg skal mekke meg middag nå, gett... :D
Bedre med 2CV enn bare èn!

Otto

#19
SitatHvor mange kilometer må man kjøre for at dette nydelige måltid skal kunne nytes   

Jeg har et tips i tidl. svar. Men egentlig er dette umulig å svare på uten opplysninger om oppstart varm/kald, fart, m.m.

NB! FLOTT med Quizz!!! ;D
1982 2CV6 Special beige colorado Jakop
2021 eC4 Feel Pack grå artense Firmabil

eilert

#20
Ikke vet jeg, men vi bør vel ta utgangspunkt at motoren er kald skal man klare å feste laksen skikkelig før kjøring...  :D

Men med denne metoden kan man jo neste gang man svinger inn på en campingplass er det bare å la bilen stå å gå og slenger på det som måtte passe på motoren mens du f.eks. setter opp teltet... Åpner en kald pils, skru av tenningen og måltidet er servert!!!   8)  Camping tur noen??

-E;
1985 2CV6 Special - "Amelie"
1986 2CV6 Charleston
1986 2CV6 Dolly rød/hvit
1987 2CV6 Club [prosjekt]
2014 C3 1.2 VTi 82 Nordic-Edition
2017 Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDI 150hk Exclusive

"En bil er ikke bare summen av masse deler..."  - André Citroën

PerI

#21
(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III

Thomas

Hallo Forum.
Ser at det er mange flotte svar, og at flere har resonert seg frem, dette er bra, men er det riktig ???

Har alle avlevert svar ??? ??? ???
Søndag den 18 oktober legger vi ut rett svar, og husk dette er premiequizzzzzzzzz

Mvh
Thomas ??? ??? ???
Opel Corsa, Konebil
2cv, MIN BIL :)

Poirot

Sitat fra: Thomas på fredag 16 okt 2009 @ 19:13:47

Søndag den 18 oktober legger vi ut rett svar, og husk dette er premiequizzzzzzzzz

Mvh
Thomas ??? ??? ???

Må premien tilbredes sjøl...?
Bedre med 2CV enn bare èn!

pilster

Sitat fra: Poirot på fredag 16 okt 2009 @ 20:36:33
Sitat fra: Thomas på fredag 16 okt 2009 @ 19:13:47

Søndag den 18 oktober legger vi ut rett svar, og husk dette er premiequizzzzzzzzz

Mvh
Thomas ??? ??? ???

Må premien tilbredes sjøl...?
...vil man isåfall,  få kyndig veiledning ang plassering, veivalg,hastighet, luft temperatur etc... ?


Per I.
- 2 x 86 2CV
- 1 x 86 Honda VF1100 Custom
- 2 x 85 Honda MTX 80 og 50
- 1 x 96 Isuzu pickup 4x4 (alle trenger en pickup !? )

kokken

Noen ganger hender det at man tenker,og i dag dukket det opp en tanke :o (Skremmende når det skjer,men...)
Tanken var som følger::
Når det lages mat på denne måten,med en 2cv som "ovn",Da må vel det være det som kalles 
"det franske kjøkken"? ::) ;D

mvh
Finn Vidar
Mvh
Finn Vidar Madsen

Thomas

Hallo Forum!
Da kommer svaret......Quizzredaksjonen måtte kjøre 158 kilometer.

Turen gikk fra Bøler, via "Havaristen" i Enebakk, der snudde vi, og kjørte videre til Åneby i Nittedal, der trodde vi at maten var klar, men nei da ,vi måtte kjøre litt til.
Fra Åneby gikk turen til Oslo sentrum via Olavsgård, kjeller, Stovner, Grorud og til Operaen, men denna laksen var seig liten F¤%&¤% og fortsatt ikke serveringsklar.
Turen fortsatte fra operaen opp i Ekebergåsen, over Sæter hvor vi vinket til Eikin, før vi fortsatte ut mot Grønnmo og videre derfra til Bøler og hjem med ferdig fisk ;D ;D ;D

Dette er garantert IKKE den raskeste måten å tilbrede fisk i motoren på. Men det er jo litt artig å ha kjørt byen rundt med en laksefilet på motoren :P
Vi merket oss at varmebehadlingen gikk raskere når vi hadde hatt en stopp, ved å la bilen gå på tomgang vil fiskepakken være klar innen rimelig tid, vi kjørte rundt i nesten 3 timer ???

Vi gratulerer Olav med seieren, med sine 64 km, det var det svaret som var nærmest, vi gratulerer.
Send en pm med adressen din så kommer det noe "fishi" i posten ;)

Fisken smakte nydelig ;D ;D ;D

Varme hilsener
Quizzzzredaksjonen ???







Opel Corsa, Konebil
2cv, MIN BIL :)

Olav

#27
Jøss... Takk!!

Gjør rent bord om dagen jeg gitt. ;D ;D ;D
Ikke noe ris bak speilet om å arrangere noe neste år eller noe sånt igjen vel? ;)

Synes jo likevel det er rart at jeg vinner med mine 64 km, når fasit var så langt unna. Tydeligvis mange med alt for store tanker om eksosrørvarmen på 2CV... Eller kanskje lite peilig på matlaging.

Det var denne senga med grønnsaker som gjorde at jeg tipper så mye mer enn dere andre. Men jaggu tok jeg feil jeg også gitt. Litt som å være minst dårlig dette.

Men..Igjen... Takk til Thomas... Sender pm jeg ;D

Ærbødigst,
Olav Strand

1983 2CV6 Special - Rouge Corsaire - "Tutten" - Kjøpt i  Mai 2008 - Rullende restaurering - Ferdig restaurert i Mai 2013
1986 2CV6 Special - Blanc Meje - "Bolla" - Originastandl - På veien i juni 2019

Morten

Gratulerer Olav!

Og takk for flott quiz, Thomas:) Tydelig at mange av oss ikke tok med fartsvinden i beregningen.. Burde jo visst bedre etter å ha kjørt uten tak gjennom Oslo forrige helg..
Mortën P H Ruud
'87 2CV6 Club
'83 2CV6 Special
'83 Acadiane
'71 Ami 8 Berline  (prosjekt)
'69 Dyane 6
'21 DS 7 Crossback E-Tense 4x4
(°\=/°)

Thomas

Olav..intet ris bak speilet her ;), slæpp åff.
I quizzen er det "nærmest" som gjelder.
Det er maaaaange variabler å ta hensyn til ......men her er det min fasit som gjelder 8) 8) 8)
Morten, vi trodde dette var en kjapp Quizz, men der tok vi feil.....av og til tar ting tid, og det blir ikke så varmt i en 2cv i fart......

Mvh
Thomas ???
Opel Corsa, Konebil
2cv, MIN BIL :)