Hovedmeny

Anderumpe

Startet av EirikJ, fredag 12 jun 2009 @ 00:23:32

« forrige - neste »

EirikJ

Tjohei da var "Anderumpa" kommet på bilen for første gang. Fikk den sånn noenlunde bra til, da jeg slet med meget dårlig passform....

Men nå sitter'n da der. Gjenstår å lage noe slik at luken låser tight når håntaket vris. Tips mottas med takk!

Et annet problem, som jeg skjønner gjelder de fleste anderumper, er hvordan man får tettet mot regnvann inne ved øvre hjørner, mot bakluken og taket.





Her vil jeg gjerne få tips fra erfarne Anderumpekjørere... Nei, brukere blir best. Anderumpebrukere. ;D :P
Hvordan tetter man hullet på bildet? Er det DUCK-tape som gjelder eller? Hvordan blir det når man åpner og lukker luken hele tiden?

Edit: Hjernen er alene ::)  Etter å ha skrevet dette innlegget, kom jeg på at jeg sikkert hadde spurt om dette før. Litt Deja vu....
OG jadda, hadde spurt om det før: http://2cv.middledot.net/index.php?topic=1020.0
Husket det nok ikke i farten da jeg er like blank på problemet. Får se litt på det Danske forslaget i løpet av helgen.....
Citroënnlig hilsen Eirik

pilster

Per I.
- 2 x 86 2CV
- 1 x 86 Honda VF1100 Custom
- 2 x 85 Honda MTX 80 og 50
- 1 x 96 Isuzu pickup 4x4 (alle trenger en pickup !? )

Poirot

#2
Sitat fra: EirikJ på fredag 12 jun 2009 @ 00:23:32


Her vil jeg gjerne få tips fra erfarne Anderumpekjørere... Nei, brukere blir best. Anderumpebrukere. ;D :P
Hvordan tetter man hullet på bildet? Er det DUCK-tape som gjelder eller? Hvordan blir det når man åpner og lukker luken hele tiden?



Her blir det nok like ille uansett terminologi... :o
Men personlig går jeg for tape.  Gjerne DUCK-tape ;D  Men prøv å begrens denne åpninga og lukkinga :-X
Alternativet er å lage en slags "takrenner", ev. lokk på sidene nærmest karosseriet, det er jo der vannet pipler inn.
Min personlige favoritt mot regnvann i madrassen (som er hva anderumpa i MIN bil inneholder), er å satse på mest mulig sol og oppholdsvær!  Det er omtrent like enkelt som å få ei anderumpeløsning 100% vanntett!
Bedre med 2CV enn bare èn!

EirikJ

Ja ang.din bil Poirot, kan du ikke dele flere bilder av den med oss? Du kom jo med det bildet av hjullagersmøring. Kom med flere, interessant bakluke på den forresten. Belgia?
Citroënnlig hilsen Eirik

Poirot

Sitat fra: EirikJ på fredag 12 jun 2009 @ 20:53:36
Ja ang.din bil Poirot, kan du ikke dele flere bilder av den med oss? Du kom jo med det bildet av hjullagersmøring. Kom med flere, interessant bakluke på den forresten. Belgia?

Den avbilda bakluka er genuint NORSK!  Håndbanka av tidliger eier, Per Haug!
For øyeblikket kjører jeg imidlertid med anderumpe.  MED duck-tape  :D
Bedre med 2CV enn bare èn!

Thomas


God aften.
Hvor mye koster en Anderumpe? og, hvor kan den kjøpes?
mvh
Thomas


Opel Corsa, Konebil
2cv, MIN BIL :)

EirikJ

#6
De fleste 2CV-delepushere selger. Pris varierer. Anbefaler å sjekke litt rundt på nett.
Jeg fraråder å handle hos Franzose. Elendig passform >:( Så elendig at jeg klagde og fikk refundert endel penger ::)

Ellers kan man lage selv. Mange måter, og på nett kan man finne tegninger og fremgangsmåter.

Jeg valgte å kjøpe en ferdig i glassfiber, fordi jeg er sykelig opptatt av å holde vekten nede. På bilen, that is.


Edit:
Hvis vekt ikke betyr så mye, er jo dette en (litt brutal) måte å bygge anderumpe på:
http://2cv29.free.fr/bidon.html
Citroënnlig hilsen Eirik

André

#7
Sitathttp://www.franzose.de/en/Citroen-2CV/Alle/Gepaecktraeger/ANR19044/

men det kan jo være noen her inne har en anderumpe på lur...?
mvh André....kjører 2CV i Bergen

André

Oj..jeg som linket til franzose.....jeg kjøpte min her i norge...bra passform...!
mvh André....kjører 2CV i Bergen

EirikJ

#9
Sitat fra: André på fredag 12 jun 2009 @ 21:51:35
men det kan jo være noen her inne har en annerumpe på lur...?
Tviler på det. Det er flere (Jeg og Gordini) som har annonsert etter det på sidene her de siste årene. Ingen som har fått svar det jeg vet.


Edit:
Linken til Anderumpebyggingen er fra denne siden: http://2cv29.free.fr/
Endel interessant der.
Citroënnlig hilsen Eirik

Thomas

Grunnen til pris- spørsmålet.....
Da jeg skulle hente minstemann i barnehagen, i dag, kom det en dame bort til meg.
Hun hadde tidligere hatt 2cv, og den var helt lik den vi har, farge (blå), modellen, men regnr stemte ikke.... (gudskjelov) :o
Hun kunne ikke si noe om hvor bilen "hennes"var nå, men trodde at den var "spiker" :'(
Den var kjøpt av en på Notodden (ringer det noen bjeller)?
Import fra Belgia.
Nok avsporing, hun hadde tatt vare på anderumpa når hun solgte bilen, og lurte på om jeg ville kjøpe den.
Hva er riktig pris?
Derfor mitt spørsmål om pris.
Mvh
Thomas
Opel Corsa, Konebil
2cv, MIN BIL :)

Jurgh

Virker som om dama har liten eller ingen interesse av den lenger.  Ville bydd 500,-. Dersom hun ikke aksepterer så gi nummeret og be henne ringe deg hvis hun ombestemmer seg.  Godt gammalt selgertriks.


Jørgen

jwh

#12
Thomas skrev:
SitatGod aften.
Hvor mye koster en Anderumpe? og, hvor kan den kjøpes?

Andrë skrev:
SitatOj..jeg som linket til franzose.....jeg kjøpte min her i norge...bra passform...!

Under sørlandstreffet i 2006 solgte vi andrerumper i glassfiber. Vi tok 1500kr pr stk og vi var behjelpelig med montasje i løpet helga. En sweet deal ikke sant  ;D. Ikke uventet ble alle solgt.
Salget ga også et lite overskudd som vi pløyet inn i treffregnskapet, så de som kjøpte av oss var indirekte med på å skaffe noe av finansieringen til treffet. Penga fra salget gikk dermed ikke til noen 2CV-pushere, men til å opprettholde den høye kvaliteten vi ønsket på treffinnholdet. Alt. var å flerdoble jakten etter økonomiske sponsorer.

Det er mulig at de to herrer her sør kommer til å arrangere et nytt stort sørlandstreff i juni 2010 - og det er mulig at vi får frem et antall nye anderumper for salg. Vi kunne med god samvittighet øket prsen fra de 1500kr, men vi kommer til å kjøre en fortsatt gunstig treffpris...

Vi brukte også mindre gummilister (såkalte Volvolister) enn Eirik J. ved montering og dette kan hjelpe litt på hvor stor vannlekkasjen blir.


Mvh, Jan Willy
1953 2CV

André

jeg kjøpte en etterslenger etter treffet av henry....veldig bra passform... !
mvh André....kjører 2CV i Bergen

EirikJ

Gummilisten jeg brukte er fra en kassert vindavviseren til takluken på CX'en min. Gjenbruk er en fin ting.
Har du forslag til bedre lister å bruke, så kom med "hvem, hva, hvor".
Citroënnlig hilsen Eirik