Hovedmeny

På veien igjen

Startet av pastorn, torsdag 28 mai 2009 @ 22:12:49

« forrige - neste »

pastorn

Nå vil jeg gratulere meg selv! Som nybakt 2CV eier har jeg fullført rammeskift på min 87 Dolly, og i ettermiddag fant  den første kjøreturen sted. Det er ingen fullstendig restaurering som er foretatt, men med ny ramme, rustsveist chassis, nye bremserør, nye kingbolter, nytt luftfilter, ny forskjerm og bakre støtfanger ++, er det stort sett kosmetiske ting igjen. Den ytre skjønnhet skal komme etter hvert, men jeg har alltid hør at det er den indre skjønnhet som er den viktigste. Den er på plass.
          For meg selv har jeg bevist at t.o.m. en som bare har litt praktisk sans og pågangsmot kan håndtere denne fantastiske bilen. Etter hvert må jeg også lære meg det som har med drivverk og el-opplegg å gjøre. Går alt etter planen kjører jeg til Fransk Bildag på Jeløya.  ;D
           

EirikJ

Citroënnlig hilsen Eirik

Poirot

Velkommen på veien, Pastor'n!
Og det du har gjort med bilen, er nok mer en andre ville kalle en "restaurering"!
Gleder meg til å møte deg på Jeløya 14. juni! ;D

Og hva med TullingTreffet helga etter?  ???  Du er hjertelig velkommen!  :D
Bedre med 2CV enn bare èn!

pilster

Per I.
- 2 x 86 2CV
- 1 x 86 Honda VF1100 Custom
- 2 x 85 Honda MTX 80 og 50
- 1 x 96 Isuzu pickup 4x4 (alle trenger en pickup !? )

brochmann

Hei.
Jeg slutter meg også til i rekken av gratulanter. Bra jobba. Jeg ser fram til Fransk Bildag på Jeløya. vær velkommen.
mvh inge
1986, rød og hvit "Dolly" kjøpt jan.2001, rammeskift i -01, overtatt av datter i-06.1976, oransje og hvit "SPOT", kjøpt juni -05, omfattende rest. På veien nov.-07.1986, hvit Special "Gassen", kjøpt feb.-08; lettere omskapt til France3. På veien okt.-09.