Hovedmeny

Bensin lekasje

Startet av pilster, onsdag 22 apr 2009 @ 13:48:31

« forrige - neste »

pilster

På min langtur med Dorte ble det selvsagt fyllt bensin, sammen med kjøp av pølser og annet "fyll", alle må jo ha :-)

Jeg merket da at hun faktisk gulpet over en del av maten sin, det kom bensin i stri strøm ovenfor tanken (les: oppå..) ? Har mistanke om at pakning, eller rør/slanger fra oversiden lekker ? Dette skjer bare da jeg har stappet henne full, etter en liten stund kjøring er det over.... !?  ::)
Per I.
- 2 x 86 2CV
- 1 x 86 Honda VF1100 Custom
- 2 x 85 Honda MTX 80 og 50
- 1 x 96 Isuzu pickup 4x4 (alle trenger en pickup !? )

Morten

Da er det vel tre muligheter: Hull/sprekk høyt oppe i tanken, dårlig pakning rundt tankmåleren (den sitter montert i et "lokk" oppå tanken), eller lekkasje der påfyllingsrøret skjøtes inn på stussen på tanken. Det burde være mulig å se hvis man får bilen opp på bukk.
Mortën P H Ruud
'87 2CV6 Club
'83 2CV6 Special
'83 Acadiane
'71 Ami 8 Berline  (prosjekt)
'69 Dyane 6
'21 DS 7 Crossback E-Tense 4x4
(°\=/°)

pilster

Ja det ante meg !
Vel, regner med at det blir en grei sak når tross alt karossen skal av ..
Vi får komme med en tilbakemelding da  ;)
Per I.
- 2 x 86 2CV
- 1 x 86 Honda VF1100 Custom
- 2 x 85 Honda MTX 80 og 50
- 1 x 96 Isuzu pickup 4x4 (alle trenger en pickup !? )

Morten

Ja, når du løfter vekk hytta blir det fri flyt og full tilgang:)
Mortën P H Ruud
'87 2CV6 Club
'83 2CV6 Special
'83 Acadiane
'71 Ami 8 Berline  (prosjekt)
'69 Dyane 6
'21 DS 7 Crossback E-Tense 4x4
(°\=/°)

Hans Erik

Hei

Har i dag bestilt ny "moffe" i overgangen mellom tank og rør i dag til min da denne hadde sprukket.
I følgeÅsane Auto var der en igjen i landet hos Citroenforhandlerne i Norge.
Er dette skjedd med din ser du det enkelt ved å bruke en lykt når du stikker hodet inn under bilen.
Du får sikkert ny andre steder. Utfordringen er at det er forskjellig dimensjon på rør og inntaket på tanken.
Hans Erik

pilster

Sitat fra: Hans Erik på onsdag 22 apr 2009 @ 15:54:15
Hei

Har i dag bestilt ny "moffe" i overgangen mellom tank og rør i dag til min da denne hadde sprukket.
I følgeÅsane Auto var der en igjen i landet hos Citroenforhandlerne i Norge.
Er dette skjedd med din ser du det enkelt ved å bruke en lykt når du stikker hodet inn under bilen.
Du får sikkert ny andre steder. Utfordringen er at det er forskjellig dimensjon på rør og inntaket på tanken.
Hans Erik
Ja jeg gjorde noen voldsome acrobatiske bevegelser for å få kålhodet mitt plassert i en vinkel som ville vise meg problemet. Resultatet var møkk i skallen og kink i nakken, men så da at det kom fra toppen av tanken, på flata liksom. Tror det helst er lekk i pakning rundt giver jeg, det er helt tørt frem til den når full, da kommer det i stri strøm.
En annen morsom ting sånn på siden, avstengningen til varmen, varmespjeldet, var utett eller dårlig, ble passe varmt i bilen med 4 personer og en hund. Problemet løste seg på Shell /Espa da jeg manuellt tettet og fikset . At man kan ta av tak og åpne vinduer er jo vel og greit, men kaldt var det og veldig trekkfullt da , så alternative var boller og kaffe samt litt mekk på Espa.
;D
Per I.
- 2 x 86 2CV
- 1 x 86 Honda VF1100 Custom
- 2 x 85 Honda MTX 80 og 50
- 1 x 96 Isuzu pickup 4x4 (alle trenger en pickup !? )