Medlemsbladet CITROPHILE

Startet av pastorn, tirsdag 21 apr 2009 @ 22:35:18

« forrige - neste »

pastorn

Som ganske ferskt medlem har jeg fått februarnummeret av Citrophile. Har sett med stor forventning fram mot neste nummer, som ifølge 2cv klubbens informasjon skulle komme 1.april. Nå er vi langt ute i april, og noe "Citrophile" har ennå ikke dumpet ned i postkassa. Så var det kanskje en aprilspøk  ??? Er det en eller annen som føler seg kallet til å gi en forklaring på bladets fravær?

PerI

Redaktøren (ikke 2cv-klubbens redaktør) har bl.a vært på ferie utenlands, og han ble dessverre ikke ferdig med bladet før han reiste. Er visstnok trykket ferdig og sendt ut med posten nå, så bør være i hende til folket veldig snart.
(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III

Max Wiggo

Sitat fra: pastorn på tirsdag 21 apr 2009 @ 22:35:18
Som ganske ferskt medlem har jeg fått februarnummeret av Citrophile. Har sett med stor forventning fram mot neste nummer, som ifølge 2cv klubbens informasjon skulle komme 1.april. Nå er vi langt ute i april, og noe "Citrophile" har ennå ikke dumpet ned i postkassa. Så var det kanskje en aprilspøk  ??? Er det en eller annen som føler seg kallet til å gi en forklaring på bladets fravær?

Hei,

Jeg prøvde å svare deg på e-post tidligere i dag, men den kan jo ha blitt borte i et filter et sted. Fikk dessverre ikke svart deg med samme e-postadresse som du sendte til.

Har dessverre ikke hørt noe mer om når bladet går/gikk i trykken, men forhåpentligvis var det i dag.

Flott at bladet skaper forventninger og leselyst hos medlemmene, da er det morsomt å lage blad  ;)
Max Wiggo Guldberg
1985 2CV6 Charleston
1975 Tempo Hercules
1977 Tempo Hercules

Poirot

Sitat fra: pigland på tirsdag 21 apr 2009 @ 22:46:25
Redaktøren (ikke 2cv-klubbens redaktør) har bl.a vært på ferie utenlands, og han ble dessverre ikke ferdig med bladet før han reiste. Er visstnok trykket ferdig og sendt ut med posten nå, så bør være i hende til folket veldig snart.

Er redd dette var vel optimistiske rykter...

Jeg har vært i kontakt med trykkeriet, og vår kontakt der, Finn, meldte I GÅR, at han foreløpig ikke hadde sett en snurt til Citrophile, men skulle gi meg beskjed når det skjedde noe.
Ingen beskjed foreløpig...

Forøvrig har redaktøren gitt beskjed (nok en gang) om at han ønsker å fratre...
NOEN DYKTIGE LAY-OUT/REDAKTØRER SOM HAR LYST PÅ EN SPENNENDE JOBB UTEN VELDIG GOD BETALING????
Bedre med 2CV enn bare èn!

jwh

#4
SitatForøvrig har redaktøren gitt beskjed (nok en gang) om at han ønsker å fratre...
Citrophile ? 
Ja, det begynner å ble en stund siden. Et lite hjertesukk fra en som ikke fikk februar nummeret. Jeg erindrer hverken forsinkelser eller utbrente redaktører fra dansketiden....  Dette er bittelitt surmul - samt at en dose nostalgi just passerte over tangentene..
Mvh, Jan Willy
1953 2CV

Max Wiggo

Sitat fra: jwh på onsdag 22 apr 2009 @ 00:36:41
SitatForøvrig har redaktøren gitt beskjed (nok en gang) om at han ønsker å fratre...
Citrophile ? 
Ja, det begynner å ble en stund siden. Et lite hjertesukk fra en som ikke fikk februar nummeret. Jeg erindrer hverken forsinkelser eller utbrente redaktører fra dansketiden....  Dette er bittelitt surmul - samt at en dose nostalgi just passerte over tangentene..

I Attraction-tiden var arbeidet organisert helt annerledes. Det var ingen hovedredaktør som skulle lage layout på hele bladet, hver klubb lagde sine sider 100% ferdig. Dermed ble produksjonsprosessen mye kortere enn hva vi har nå. Grunnen til at dagens modell er valgt er nettopp for å ha en person som lager en helhetlig layout på bladet.

Sitat fra: Poirot på onsdag 22 apr 2009 @ 00:06:26
NOEN DYKTIGE LAY-OUT/REDAKTØRER SOM HAR LYST PÅ EN SPENNENDE JOBB UTEN VELDIG GOD BETALING????

Jeg vet det er mange dyktige grafikere i klubbene, selv har jeg ikke dessverre ikke tid til hovedredaktørvervet...
Max Wiggo Guldberg
1985 2CV6 Charleston
1975 Tempo Hercules
1977 Tempo Hercules

pilster

    Sitat fra: Poirot på onsdag 22 apr 2009 @ 00:06:26
    Sitat fra: pigland på tirsdag 21 apr 2009 @ 22:46:25
    Redaktøren (ikke 2cv-klubbens redaktør) har bl.a vært på ferie utenlands, og han ble dessverre ikke ferdig med bladet før han reiste. Er visstnok trykket ferdig og sendt ut med posten nå, så bør være i hende til folket veldig snart.

    Er redd dette var vel optimistiske rykter...

    Jeg har vært i kontakt med trykkeriet, og vår kontakt der, Finn, meldte I GÅR, at han foreløpig ikke hadde sett en snurt til Citrophile, men skulle gi meg beskjed når det skjedde noe.
    Ingen beskjed foreløpig...

    Forøvrig har redaktøren gitt beskjed (nok en gang) om at han ønsker å fratre...
    NOEN DYKTIGE LAY-OUT/REDAKTØRER SOM HAR LYST PÅ EN SPENNENDE JOBB UTEN VELDIG GOD BETALING????
    Guri malla spetakulus, nesten så jeg føler meg kallet, siden jeg har jobbet med den slags .....
    Så også til min skrekk at det var mye morsomt innhold og nå en flott layout .......

    Det er kun noen enkle spørsmål man har i en slik stund.



    • Er det uenigheter ang hvordan bladet skal se ut og lages ?
    • Er det sterke sjeler i klubb sammenheng som gjerne helst ser sine saker fremst og "betaler" (les krangler og maser) mest.
    • Hvorfor i all verden er det ikke flere om kaster seg på denne forespørsel nå :-)

    Ja,ja..... sånn var det  ;D
    [/list]
    Per I.
    - 2 x 86 2CV
    - 1 x 86 Honda VF1100 Custom
    - 2 x 85 Honda MTX 80 og 50
    - 1 x 96 Isuzu pickup 4x4 (alle trenger en pickup !? )

    Olav

    Sitat fra: Poirot på onsdag 22 apr 2009 @ 00:06:26
    NOEN DYKTIGE LAY-OUT/REDAKTØRER SOM HAR LYST PÅ EN SPENNENDE JOBB UTEN VELDIG GOD BETALING????

    Vel... Det kan se ut som Dagbladet kvitter seg med noen grafikere... Ja, men du du sa dyktige ja... nei da vet jeg ikke ;)
    Ærbødigst,
    Olav Strand

    1983 2CV6 Special - Rouge Corsaire - "Tutten" - Kjøpt i  Mai 2008 - Rullende restaurering - Ferdig restaurert i Mai 2013
    1986 2CV6 Special - Blanc Meje - "Bolla" - Originastandl - På veien i juni 2019

    Max Wiggo

    Sitat fra: pilster på onsdag 22 apr 2009 @ 08:08:29
    Guri malla spetakulus, nesten så jeg føler meg kallet, siden jeg har jobbet med den slags .....
    Så også til min skrekk at det var mye morsomt innhold og nå en flott layout .......

    Det er kun noen enkle spørsmål man har i en slik stund.

    • Er det uenigheter ang hvordan bladet skal se ut og lages ?
    • Er det sterke sjeler i klubb sammenheng som gjerne helst ser sine saker fremst og "betaler" (les krangler og maser) mest.
    • Hvorfor i all verden er det ikke flere om kaster seg på denne forespørsel nå :-)

    Jeg har vel tatt bladet fra munnen i noen mail-runder med de andre redaktørene. Det har endt opp med at jeg lager Norsk 2CV Klubb sine sider som ferdige pdfer, for å få det "sånn som jeg vil". Nok om det her. Jeg føler at layouten på bladet blir bedre og bedre.

    Hver klubb har sine sider og sin plass i bladet, klubbredaktør bestemmer hva som skal med. Ingen krangel der.

    Det er ikke lett å få folk til å ta slike jobber dessverre.

    Max Wiggo Guldberg
    1985 2CV6 Charleston
    1975 Tempo Hercules
    1977 Tempo Hercules

    pilster

    Vel, et sted sendes vel ønsker, og eventuellt stoff, til den som har 2cv delen for vår del. Det burde vel være nok å ta av med tanke på ideer og matriell !? Det er kanksje en slik "idee tråd" i forumet, ellers burde det opprettes en slik !?

    Kanskje gamle ideer, men trenger mulig å friskes opp litt ;D
    Per I.
    - 2 x 86 2CV
    - 1 x 86 Honda VF1100 Custom
    - 2 x 85 Honda MTX 80 og 50
    - 1 x 96 Isuzu pickup 4x4 (alle trenger en pickup !? )

    Poirot

    KJEMPEFLOTT med engasjementet her!  Noe slikt har jeg etterlyst fra klubbmedlemmene faktisk siden Citrophile så dagens lys!
    Vi skal ha et nytt møte i "bladstyret" (èn representant fra hver klubb) i slutten av mai.  Da vil mange saker bli tatt opp (bl.a. utvidelse av sideantall/fordeling av sideantall på hver klubb, ny måte å beregne den enkelte klubbs del av kostnadene ved Citrophile) og også redaktørspørsmålet.
    La debatten gå videre her på forumet!  Kom med reaksjoner og ønsker om hvordan dere/vi ønsker at Citrophile skal være! Og i tillegg henvend dere til deres respektive klubbs bladstyrerepresentant!  Citrophile er MEDLEMMENES blad!!!

    Og til de av dere som ikke har fått vite det (og det er vel de aller fleste...); Citrophile skal fra nå av reduseres fra 6 til 5 utgaver pr år!
    En avgjørelse vi i Østfold 2CV-klubb er STERKT i mot, en avgjørelse jeg tviler omtrent like sterkt på at de enkelte klubbmedlemmer er enige i, enn si overhode informert om..., og en avgjørelse jeg skulle ønske vil bli debattert i de enkelte klubber i tida framover.
    Fra Østfolds side vil dette bli tatt opp som sak på neste årsmøte i bladstyret, med ønske om igjen å få bladet utgitt annahver måned! Men vi er i mindretall, så skal vi få til noen endring, er det avhengig av påtrykk fra ALLE klubbenes medlemmer!
    Bedre med 2CV enn bare èn!

    pilster

    Sitat fra: Poirot på onsdag 22 apr 2009 @ 11:11:31
    KJEMPEFLOTT med engasjementet her!  Noe slikt har jeg etterlyst fra klubbmedlemmene faktisk siden Citrophile så dagens lys!
    Vi skal ha et nytt møte i "bladstyret" (èn representant fra hver klubb) i slutten av mai.  Da vil mange saker bli tatt opp (bl.a. utvidelse av sideantall/fordeling av sideantall på hver klubb, ny måte å beregne den enkelte klubbs del av kostnadene ved Citrophile) og også redaktørspørsmålet.
    La debatten gå videre her på forumet!  Kom med reaksjoner og ønsker om hvordan dere/vi ønsker at Citrophile skal være! Og i tillegg henvend dere til deres respektive klubbs bladstyrerepresentant!  Citrophile er MEDLEMMENES blad!!!
    Kanskje da en moderator lager en Citrophile tråd, og en egen "stoff/ideer til bladet" tråd ?
    Sitat
    Og til de av dere som ikke har fått vite det (og det er vel de aller fleste...); Citrophile skal fra nå av reduseres fra 6 til 5 utgaver pr år!
    Nei uff da ! Må vel kunne ha nok til 6 utgaver, tror de/dere er helt gærne jeg !  :-\
    Per I.
    - 2 x 86 2CV
    - 1 x 86 Honda VF1100 Custom
    - 2 x 85 Honda MTX 80 og 50
    - 1 x 96 Isuzu pickup 4x4 (alle trenger en pickup !? )

    Morten

    #12
    På Norsk 2CV Klubbs nyoppussede hjemmesider som snart er online er det lagt til en liten veiledning for hvordan man kan bidra. Ut over det står det selvfølgelig med jevne mellomrom, men det er en god idé å legge ut noen ord her også.
    Kort og greit: Alle bidrag mottas med takk. Noe er "tidløst" eller alltid like aktuelt og kan være fint å ha i bakhånd hvis det er en kvart side å fylle. Andre ting er mer sesongbetont eller har en bestemt aktualitet og går "rett i pressa". Bilder, tekster, reportasjer, reiseskildringer - mulighetene er mange. Det enkleste er å sende bidraget på e-post til citrophile@2cv.no, så kommer det fram til redaktørens mailboks:)

    EDIT: Det var et punkt til som skulle være med:
    Når det gjelder antall utgivelser pr år kom ønsket om reduksjon fra andre enn 2CV-klubbene, men N2CVK og Ø2CVK måtte selvfølgelig bøye seg for flertallet i bladsamarbeidet på dette punktet. Vi får gjøre et forsøk og se hvordan ordningen fungerer i praksis, og så er det vel rimelig med en evaluering etter en tid.

    Morten
    N2CVKs representant i bladstyret Citrophile
    Mortën P H Ruud
    '87 2CV6 Club
    '83 2CV6 Special
    '83 Acadiane
    '71 Ami 8 Berline  (prosjekt)
    '69 Dyane 6
    '21 DS 7 Crossback E-Tense 4x4
    (°\=/°)

    Poirot


    Sitat
    Og til de av dere som ikke har fått vite det (og det er vel de aller fleste...); Citrophile skal fra nå av reduseres fra 6 til 5 utgaver pr år!
    Nei uff da ! Må vel kunne ha nok til 6 utgaver, tror de/dere er helt gærne jeg !  :-\
    [/quote]

    Hjertens enig - og det var nok ikke primært mangel på stoff som var årsaken til dette vedtaket...
    Men som sagt, reaksjoner må rettes til deres respektive klubb-styrer!  Det er klubbstyrene (men altså IKKE styrene i 2CV-klubbene!!!) som har pressa fram denne avgjørelsen, og det er definitivt ikke noe som har kommet fra bladstyret!
    Bedre med 2CV enn bare èn!

    pastorn

    Du store alpakka for en respons på mitt lille hjertesukk etter vårt flotte "menighetsblad". Når jeg kjenner etter, kan jeg bekrefte at det faktisk går an å bli hekta på stoff etter bare ett forsøk. For meg er det 2CV stoff. Takk til Max, og dere andre som har svart på og kommentert mitt nødrop. Jeg vil GJERNE ha 6 nr. pr. år, men det er bedre med 5 skikkelig gode enn 6 mindre gode utgaver. Folk som gjør gratisarbeid med bladet for at vi andre skal kunne sitte i godstolen og nyte produktet, har jeg stor respekt for, og jeg skjønner at  de som kanskje jobber med lignende produkter til daglig kvier seg litt for å ta fatt. MEN, jeg håper virkelig at noen føler seg kallet til å trå til. Diskusjoner rundt antall utgivelser, fordeling av sider mellom klubbene, layout, vektlegging av stoff o.l. er nyttig å diskutere, og de som har ansvar for dette blir sikkert enige. Vi andre får sørge for å oppmuntre soldatene, og komme med evt. konstruktiv kritikk på skikkelig vis.  For tiden har jeg lite å bidra med siden jeg knapt har kjørt min Dolly Redivivus. Nå begynner imidlertid de første delene å finne tilbake til deres rettmessige plass på den nye ramma. Bare mekker`n blir litt bedre i det ene øye etter operasjon, skal bilen på veien før 17. mai. Når sommeren er på hell, skal jeg gjerne bidra med litt turstoff til Citrophile. Så er det opp til redaktøren å bruke eller forkaste det. Så får jeg si: "Den som venter på noe godt, venter ikke forgjeves."  :D