APUA-HELP tjeneste i Norge

Startet av jwh, tirsdag 14 apr 2009 @ 00:28:21

« forrige - neste »

jwh

Se tidligere lenk:   http://2cv.middledot.net/index.php?topic=640.msg2817#msg2817

Sitat fra: jwh på søndag 03 feb 2008 @ 16:13:49
.... og ikke nok med det, styret i N2CVK arbeider med å skaffe kontakter rundt i landet, slik at vi i Norge kan få etablert en nasjonal variant av APUA. 

Jeg har selvsagt informert styret at jeg stiller på en slik liste, og oppfordrer flere rundt omkring i landet til å gjøre det samme.  Send bare en mail til en i styret.

Jeg tørker litt støv av en gammel sak. Jørgen Nielsen gjorde i sin tid et prisverdig forsøk på skaffe Apua-help kontakter rundt i landet. Oslo-gryta er sikkert godt dekket gjennom at klubbstyret sitter der, mens i resten av landet er det så som så med navn på blokka.

Du trenger ikke være mekaniker (jeg er det ikke) for å stå på en slik liste, men bare å være et kontaktpkt. kan være til hjelp for de i nøden. Ville vært nyttig å høre hvilke planer det nye styret har i forhold til å realisere en slik tjeneste ?
Mvh, Jan Willy
1953 2CV

Pål B

Flg. er klippet fra APUA-Help sin side;

DEAR 2CV FRIENDS,

The new 2008-2009 edition of APUA-HELP has just been finished and at the moment it is not possible to send in any registrations, please come back later. The next Apua-Help is planned to be published in about two year´s time, but the registrations should start much earlier.

If you would like to get a copy of APUA-HELP, the price including postage is 5 eur.

Pay/order directly using our club's bank account:

Bank: Svenska Handelsbanken Ab
Address: Handelsbanken Vaasa, Hovioikeudenpuistikko 18, FI 65100 Vaasa, Finland
Account owner: Suomen 2CV-kilta ry.
IBAN: FI3031313002817351
SWIFT: HANDFIHH
Message example:
Help-order x pcs, name, address

Or send 5 eur in cash (no cheques) to:
Finnish 2CV Guild, Jukka Isomaki, Mantymaentie 7
FIN 65200 VAASA, Finland
Please, do not forget to give your full postal address when you pay!

If you want to order a bigger number of copies (10 or more), contact our treasurer kirstumestari (at) suomen2cvkilta.fi.
General enquires to: fin2cv (at) suomen2cvkilta.fi.

Keep on Ducking in a free world!


Ønsker du et ex. i bilen er det bare og  bestille, og ønsker du å være hjelper er det bare å melde seg, så står du på listen over gode hjelpere i 2011.

APUA-HELP er vel såpass godt forankret i det internasjonale 2CV miljøet at det er en fullgod løsning for Norge?

Tror jeg har stått der i overkant av 10 år, og hatt en hendvendelse fra et Belgisk par som knakk en bærearm.

Pål B.

pilster

Godt tiltak  8)
Jeg skal også  melde meg på lista , å bestille et eksemplar ...
Per I.
- 2 x 86 2CV
- 1 x 86 Honda VF1100 Custom
- 2 x 85 Honda MTX 80 og 50
- 1 x 96 Isuzu pickup 4x4 (alle trenger en pickup !? )

jwh

Jeg tror at ved å skape mer blest omkring en slik hjelpetjeneste i Norge, så får vi trukket med oss langt flere navn - som så i neste omgang meldes inn i APUA-Help boka.
Tilgangen til de internasjonale kontaktpersonene fordrer at du/vi først må kjøpe boka, og det er det mange 2CVister som ikke gjør. Hvis vi i Norge går et skritt lenger og har en norsk tjeneste som ligger på dette forum eller www.2cv.no så når vi derfor flere personer.

Mvh, Jan Willy
1953 2CV

Jurgh

Jeg har også valgt å stå i APUA-boka i mange år.  Vet ikke om man automatisk blir videreført, men har hatt telefoner fra både den ene og andre opp gjennom som har stått rimelig hjelpesløse.  Sist var det en svenske med det ene forhjulet liggende under bilen.

Vil oppfordre alle som har mulighet og lyst til å melde seg.  Du kan krysse av for dine kunnskaper: Om du har teknisk kunnskap for å få reparert bil, om du kan formidle slik kontakt, eller om du kan tilby billig husrom for en natt.

Telefonene nå og da forteller ihvertfall at systemet fungerer og at dersom de som føler at de kan komme til å trenge hjelp roadside tar seg bryet og kjøper denne boka én gang så er det antakeligvis ikke så stor utskiftning av registeret.

EirikJ

SitatHvis vi i Norge går et skritt lenger og har en norsk tjeneste som ligger på dette forum eller www.2cv.no så når vi derfor flere personer.

Citroën DS/ID Klubb Norge har allerede et slikt system. Både Tykere og Dansker har brukt denne siden, så nytteverdi har det, om enn kanskje ikke så stor. Men for den personen det gjelder der og da, er nytteverdien stor! Om så bare for å få råd om hvor man kan henvede seg videre.

Her er DS-klubben sin side:

http://www.dsid.no/?help
Citroënnlig hilsen Eirik

Olav

Sitat fra: EirikJ på tirsdag 14 apr 2009 @ 23:51:26
Både Tykere og Dansker har brukt denne siden, så nytteverdi har det, om enn kanskje ikke så stor.

Disse Tykerne, er de en blanding av Tyskere og Tyrkere de da eller? ;)
Ærbødigst,
Olav Strand

1983 2CV6 Special - Rouge Corsaire - "Tutten" - Kjøpt i  Mai 2008 - Rullende restaurering - Ferdig restaurert i Mai 2013
1986 2CV6 Special - Blanc Meje - "Bolla" - Originastandl - På veien i juni 2019