Hovedmeny

AX 4x4

Startet av jwh, fredag 10 apr 2009 @ 18:11:47

« forrige - neste »

jwh

Sjekk denne:  http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=16996350

Attraction hadde ifjor en lengre artikkel der de testet Citroen 4x4 - AXn, BX og Mehari

For danskene er AX med firehjulstrekk litt eksotisk og spennende - fordi den ikke ble importert til Danmark. De tre bilene gikk gjennom en seriøs test (å teste en AX i Norge hadde nok bare frembrakt latteren), men danskene tok dette ytterst særiøst. De synes bilen var artig, hadde flott fremkommelighet, men den brukte mye drivstoff. Nå er en vanlig AX en 0,5 l/mil bil, og det var definitivt ikke 4x4 utgaven.

Kjørte en AX for noen år siden, og DET var ingen stor opplevelse, men kanskje ikke så rart - liten som den er  ;D
Noen som har erfaring med bilen, og kan si noe om 4x4ns holdbarhet og hvilket forbruk man kan forvente ??

edit
Mvh, Jan Willy
1953 2CV

André

Jeg har ( fra kompetent hold)  ;D ;D bare hørt skryt om AX , men 4*4 var ikke nevnt....hadde jeg hatt bruk for en billig nr 2 bil så hadde jeg nok handlet denne
mvh André....kjører 2CV i Bergen

Olav

#2
Har hatt AX også en gang i tiden vi.. før Saxo'en... Men ikke 4X4 da.

Kjapp liten sak med noen små skavanker som er gjengangere i små Citroen'er (og andre franske fra den tiden.).
Feil på bremser og det elektriskte anlegget er vanlig. på tidlige modeller. Senere modeller (de med nytt dashbord) var bedre.

Ellers en kjapp og morsom, men trang liten sak som på ingen måte kan måle seg med etterfølgeren. Saxo ble nok et solid løft i forhold til AX.
Ærbødigst,
Olav Strand

1983 2CV6 Special - Rouge Corsaire - "Tutten" - Kjøpt i  Mai 2008 - Rullende restaurering - Ferdig restaurert i Mai 2013
1986 2CV6 Special - Blanc Meje - "Bolla" - Originastandl - På veien i juni 2019

Jurgh

#3
Sitat fra: Olav på fredag 10 apr 2009 @ 21:46:28
Ellers en kjapp og morsom, men trang liten sak som på ingen måte kan måle seg med etterfølgeren. Saxo ble nok et solid løft i forhold til AX.

Ja, for all del, gå nå heller for denne http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=16906281.

Lavere kilometerstand tilogmed. Pris inkl. årsavgift som kommer i tillegg på Ax'en, så Saxoen er faktisk billigere. 


J