Hovedmeny

Ny Mehari

Startet av PerI, lørdag 04 apr 2009 @ 11:55:35

« forrige - neste »

PerI

(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III

PerI

Et nytt og artig forslag på en nymotens Mehari, materialvalget havnet denne gang på bambus :)



http://www.topspeed.com/cars/rinspeed/2011-rinspeed-bamboo-ar101081.html
(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III

Poirot

Rinspeed maa absolutt vaere en av de mer artige arbeidsplasser her i verden! :-*
Bil med karosseri i bambusfiber, utseende som minner en del om gode (...) gamle Mehari - selv damene paa reklamebildet faar en jo til aa tenke paa Birgitte Bardot :o
Bedre med 2CV enn bare èn!

Otto

Også mulig å få kjøpt splitter nye Mehari som byggesett fra Argentina. ;D
1982 2CV6 Special beige colorado Jakop
2021 eC4 Feel Pack grå artense Firmabil

PerI

#4
Man får ikke med normale kostnader godkjent et byggesett som bil i Norge lengre. De som f.eks kjøper Caterham 7 som ikke er produsert på fabrikken men som kit som en eller annen engelskmann har skrudd sammen får ikke lengre godkjent disse i Norge. Så da har jeg mer tro på import av de gode gamle, selv om prisene langs rivieraen visstnok har nådd nye høyder.
(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III

Otto

Nei det var bare at det var mulig å få kjøpt den.  :P Å få regstrert den er noe helt annet. 8)
1982 2CV6 Special beige colorado Jakop
2021 eC4 Feel Pack grå artense Firmabil

Poirot

Sitat fra: PerI på torsdag 02 des 2010 @ 20:56:52
Man får ikke med normale kostnader godkjent et byggesett som bil i Norge lengre. De som f.eks kjøper Caterham 7 som ikke er produsert på fabrikken men som kit som en eller annen engelskmann har skrudd sammen får ikke lengre godkjent disse i Norge. Så da har jeg mer tro på import av de gode gamle, selv om prisene langs rivieraen visstnok har nådd nye høyder.

Du har helt sikkert rett, Per, men veit du NAAR denne regelendringa blei innfoert?  For noen aar siden var det vel et visst "toevaer", veit bl.a. at en del VW-baserte "kit-kars" blei godkjente.  Men det var vel for ille for diktatorene i "Satans Vegvesen"... >:(
Kjenner du ordlyden i dagens regelverk?
Bedre med 2CV enn bare èn!

PerI

Kan bare vise til følgende tråd på Norsk Sportsvogn-klubb, fra ca. midten og ned, og videre. Det er noen eksempler med brysomme ansatte på trafikkstasjon, dessverre.

http://forum.sportsvogn.no/phpBB2/viewtopic.php?t=1517&postdays=0&postorder=asc&start=15
(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III

Morten

Det er vel ikke nødvendigvis snakk om en regelendring, for dette er vel et område som går på skjønn. Dermed er praksis litt opp til den enkelte kontrolløren, og ganske mye opp til hva som er gjeldende direktiver fra de overordnede.

Men det er tydelig at de har strammet inn på andre områder også - forrige gang jeg søkte om endring av kontrollmnd for PKK var det nok med en telefonsamtale, men når jeg nå ønsket å gjøre det samme for Celine Dyane ble jeg bedt om å sende en mail. Deretter kom godkjenning i posten 10 dager etterpå.
Mortën P H Ruud
'87 2CV6 Club
'83 2CV6 Special
'83 Acadiane
'71 Ami 8 Berline  (prosjekt)
'69 Dyane 6
'21 DS 7 Crossback E-Tense 4x4
(°\=/°)

PerI

Nok et grelt eksempel på hvor langt man må gå for å få det til, dette gjelder endring fra varebil til 7-seter i en tidligere militærregistrert bil. Heldigvis endte det godt denne gang. Men hvorfor sitter det folk i systemet som ikke kjenner reglene?

http://home.online.no/~tor-hf/storsmia/nor_pages/nor_reg_og_godkj.htm

Ellers er lovdata.no stedet å se hvis man skjønner seg på slikt språk..
(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III

PerI

Ikke ofte førsteoppslaget på bilnorge.no handler om Mehari, men i dag var det det :)

Et firma i Tyskland leverer "nye" Mehari basert på 2cv donorbil.

http://www.bilnorge.no/artikkel.php?aid=38088
(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III

dingus

1984 2CV Special - Ariel (2)
1986 Toyota HiLux - Luxefar
1994 Hymer Bobil - Bosse
2012 Toyota Auris - Traustisen

citro1cx

Sitat fra: PerI på lørdag 13 aug 2011 @ 19:47:57
Ikke ofte førsteoppslaget på bilnorge.no handler om Mehari, men i dag var det det :)

Et firma i Tyskland leverer "nye" Mehari basert på 2cv donorbil.

http://www.bilnorge.no/artikkel.php?aid=38088

Lurer på hva Norske myndigheter ville sagt om noen hev seg på dette. Er det f.eks lov å skifte karroseri sånn helt uten videre? Må man ha forhåndsgodkjenning på det?
mvh
Roger Hammer, Trondheim
77 2cv6, 85 2cv6

2EL (Klara)

Det burde da egentlig ikke være noe problem, bilen er jo en ramme bil. Men disse biltilsyns folka er jo ikke her for å være en servic etat. De liker best å forby ting de ikke kan noen ting om, og det er ikke lite.
1 stk 2CV6 1984 mod Elektrisk 2CV "2EL"  kjørt over 8000 elektriske km
1 stk Evasion 2,0  1998 mod
1 stk Dspesial       1971 mod
1 stk Bosch Rotak 43 Litium ion gressklipper
Salg av Lithiumbatterier www.electricfuel.no
Oslo

henrysyrdahl sør

Sitat fra: PerI på torsdag 02 des 2010 @ 11:27:52
Et nytt og artig forslag på en nymotens Mehari, materialvalget havnet denne gang på bambus :)



http://www.topspeed.com/cars/rinspeed/2011-rinspeed-bamboo-ar101081.html
i want at least 2 of these please........