Hva må gjøres etter brann i garasjeanlegg

Startet av A.Kolsrud, onsdag 11 feb 2009 @ 12:28:02

« forrige - neste »

A.Kolsrud

Noen som vet hva jeg må gjøre med min 2cv, I jula var det brann i fellesgarasjen der hvor bilen står vinterlagret. Mye røyk i garasjeanlegget.

A. Kolsrud

PerI

Ble den røykskadet så kan du jo være glad det er en 2cv. Ikke så mye tekstiler å rense på den :D

Er det ikke inne noe takseringsfirma som tar seg av slike, eller må folk ta det på egen forsikring?

Må du gjøre det selv hadde jeg fått tak i nye/brukte interiørdeler som stoff til setene, "teppet" på sidevegger, dørtrekk og stoffet på dashboard. Resten av bilen hadde jeg vasket.

-Per
(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III

EirikJ

Bilder?!  ;)

Bra det gikk bra med bilen din da. Regner med at hadde den brunnet hadde spørsmålet ditt vært formulert på en annen måte...
Sete-trekk kan lett tas av, og jeg har hørt de skal tåle en runde i vaskemaskinen uten problemer. Vet ikke hvor mange grader. Men kulørt-vask på 60 grader og en "sommerfrisk" tøy-mykner så kanskje det blir bra?  ;D
Citroënnlig hilsen Eirik

citro1cx

Når det gjelder brann i eller ved bil er det verste som kan skje at noen bruker pulverapparat. Pulvret er etsende og trenger inn absolutt over alt og gjør det elektriske ustabilt stålet rustent. Brannslukningsapparatpulver er faktisk verre enn saltvann. Får håpe du bare har røyk og sot skader som ikke skader bilen nevneverdig.
mvh
Roger Hammer, Trondheim
77 2cv6, 85 2cv6

A.Kolsrud

Takk for alle svar. Ikke noen utvendige skader på bilen. Men sto lapp om at alle bilene som sto i garasjen måtte på verksted før de kunne strates. Skal få trilla ut bilen i dagslys for å finne ut om det er noe mer med bilen.