Petter Solberg har kjøpt seg Citroën Xsara

Startet av Otto, onsdag 14 jan 2009 @ 20:51:25

« forrige - neste »

jwh

#15
Har ikke yngstebror Solberg vært "over the top" noen sesonger nå ?

2009 vil vise hvor mye storhet han har igjen. Ville vært storveis om det bare var Subaru'n og/eller Pirelli dekk som ikke hang med.  Det er sikkert bare Michelin som gjelder fremover.  Men, hvis ikke Xsara'n kan hamle opp med C4'n så er jo Petter'n like langt.
Mvh, Jan Willy
1953 2CV

Otto

Tror han bruker Pirelli dekk på Xsara'n. Så et TV-innslag med trailere med Pirelli dekk til Petter Solberg (han har kanskje fortsatt avtale med Pirelli?) som sto fast i snøen i Oslo. :D
1982 2CV6 Special beige colorado Jakop
2021 eC4 Feel Pack grå artense Firmabil

PerI

Og etter to løp blinket han inn pallplass! Rått, Petter!  ;D ;D
(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III

PerI

(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III

Poirot

Nå er nok sjansene store for å se Petter i tetstriden igjen!
Men jeg lurer ppå hva som til sjuende og sist fikk han til å velge en "gammel" (08) C4 framfor en ny, fabrikk-spekka Focus!  Formodentlig noe med mulighetene for å drifte et 2-bils-team neste sesong.
Skal bli morro å se Petter i en konkurransekraftig bil igjen!
(Og jeg har jo allerede forslått at han bør bli medlem i "Østfold 2CV-klubb", nå som han har inngått et mer langvarig forhold til Citroen... :D )
Bedre med 2CV enn bare èn!

Morten

Ja, det er nok veien å gå for å få flere medlemmer, Poirot: "Østfold 2CV og C4 Klubb" ;)
Jeg tror Petter rett og slett har bedre følelse for Citroën enn Ford (er jo ikke så rart). Mulig gammel historie fortsatt sitter i hodet hans, hva vet jeg. Når vi ser hva han har greid å gjøre i Xsara kan jeg uansett ikke si annet enn at jeg gleder meg til å se hvordan han presterer nå.
Mortën P H Ruud
'87 2CV6 Club
'83 2CV6 Special
'83 Acadiane
'71 Ami 8 Berline  (prosjekt)
'69 Dyane 6
'21 DS 7 Crossback E-Tense 4x4
(°\=/°)

Otto

1982 2CV6 Special beige colorado Jakop
2021 eC4 Feel Pack grå artense Firmabil

PerI

Sitat fra: Otto på fredag 04 sep 2009 @ 19:17:28
Hvor mye standard C4 er det i Petters bil? ::)

Front- og bakruta, lyktene, grillen med vinklene. Ellers kjører rallybilene ofte med "vanlig" dekkdimmensjon selv om gummiblandingen er noe spesiell :)

Kanskje en og annen M7-skrue ;D

Dimmensjoner i karrosseriet er vel også nogenlunde likt når all plasten er tatt bort.
(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III

PerI

Sitat fra: Morten på fredag 04 sep 2009 @ 17:08:14
Når vi ser hva han har greid å gjøre i Xsara kan jeg uansett ikke si annet enn at jeg gleder meg til å se hvordan han presterer nå.

Jeg tipper han kan bli den første privatfører til å vinne et VM-rally, nemlig i Wales i oktober. Han kan bruke Spania til å bli bedre kjent med bilen, og slå skikkelig til i Wales. Time will show.. Det er bare å ønske ham lykke til!

C4 by Solberg - det burde importøren spille på ;D
(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III

Morten

Lettelsen er stor over at det endelig går an å være både norgespatriot og merkelojal :)
Mortën P H Ruud
'87 2CV6 Club
'83 2CV6 Special
'83 Acadiane
'71 Ami 8 Berline  (prosjekt)
'69 Dyane 6
'21 DS 7 Crossback E-Tense 4x4
(°\=/°)

André

hehe..ja...har hatt det lett med Loeb lenge..... ;D ;D   
mvh André....kjører 2CV i Bergen

Poirot

Sitat fra: pigland på fredag 04 sep 2009 @ 21:05:43
Sitat fra: Otto på fredag 04 sep 2009 @ 19:17:28
Hvor mye standard C4 er det i Petters bil? ::)

Front- og bakruta, lyktene, grillen med vinklene. Ellers kjører rallybilene ofte med "vanlig" dekkdimmensjon selv om gummiblandingen er noe spesiell :)

Kanskje en og annen M7-skrue ;D

Dimmensjoner i karrosseriet er vel også nogenlunde likt når all plasten er tatt bort.

Bakruta er neppe original, kun frontruta. Lykteglassa og reflektorer muligens, men pærene er sterkere enn tillatte for gatebruk.  Dekkdimensjonene varierer fra løp til løp (dvs. de har noen få dimensjoner å velge på), men der er vel det meste tillatt også på "gatebiler" nå...
Akselavstanden skal være som på vanlige produksjonsbiler, og råkarosseriet er også det samme. 
Men fra 2011 blir det vel en del nye regler...?
Bedre med 2CV enn bare èn!

Otto

1982 2CV6 Special beige colorado Jakop
2021 eC4 Feel Pack grå artense Firmabil

PerI

Sitat fra: Otto på lørdag 05 sep 2009 @ 09:58:13
Innmaten, da; motor, hjuloppheng, bremser? :o

Heldigvis ikke likt, en standardbil hadde ikke holdt lenge med slik kjøring ;D
(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III

Poirot

Sitat fra: pigland på lørdag 05 sep 2009 @ 11:39:28
Sitat fra: Otto på lørdag 05 sep 2009 @ 09:58:13
Innmaten, da; motor, hjuloppheng, bremser? :o

Heldigvis ikke likt, en standardbil hadde ikke holdt lenge med slik kjøring ;D

På en måte riktig. MEN, se på de såkalte "Gr. N"-bilene!  De går NESTEN like fort - ihvertfall der det er knotete og dårlig vei - og er ganske mye den bilen som kan kjøpes i butikken...
Men selv på WRC-biler ser vi jo av og til fjærbein som stikker opp gjennom panseret, bakhjul med heller ukurante vinkler, sågar bakhjul som ramler av!  I tillegg er det ikke uvanlig å se karosserier med sprekker... 
Ellers er det vel bare blokka som ligner på originalmotoren, resten er vel rimelig "fritt".
Og dyrt!
Bedre med 2CV enn bare èn!