Hovedmeny

Om salgsannonser

Startet av Poirot, tirsdag 30 des 2008 @ 21:05:28

« forrige - neste »

Poirot

Sitat
Vinterdekk på lettmetallfelger til C2/C3 - Soleng Jeg har et sett lettmetallfelger med svært lite brukte 185/55R15 piggfrie vinterdekk fra uke 29/2006 til salgs. Hjulene er fra en spanskregistrert Citroen C2 og har kun vært brukt til et par Norgesbesøk. De vil også passe C3. Til større Citroener som ZX og Xsara passer nok også felgene, men da må man bytte dekk. Prisantydning 3000 for hele settet.

Mener du disse kan passe på en 2CV...?
Eller hvorfor skriver du dette på et 2CV-forum?
Bedre med 2CV enn bare èn!

Morten

Sitat fra: Poirot på tirsdag 30 des 2008 @ 21:05:28
Mener du disse kan passe på en 2CV...?
Eller hvorfor skriver du dette på et 2CV-forum?

Jeg skal ikke spekulere i hvorfor salgsannonsen ble lagt inn her, men det er ganske klart at dette er en privatperson som forsøker å selge ett sett hjul, og sånn sett godt innenfor de begrensningene som er satt for kjøp og salg på forumet. I og med at minst to av forumbrukerne flere ganger har skrevet at de har C3 som konebil vil jeg påstå at målgruppen finnes her også. Annonser som dettte synes jeg må være greit, og den dagen de evt skulle bli så mange at de overskygger salg av 2cv-relaterte deler får vi heller opprette en egen seksjon for det.
Men det er klart - hadde det vært til en VW eller F*rd..... ;)
Mortën P H Ruud
'87 2CV6 Club
'83 2CV6 Special
'83 Acadiane
'71 Ami 8 Berline  (prosjekt)
'69 Dyane 6
'21 DS 7 Crossback E-Tense 4x4
(°\=/°)

Alx

Sitat fra: Poirot på tirsdag 30 des 2008 @ 21:05:28
Mener du disse kan passe på en 2CV...?
Eller hvorfor skriver du dette på et 2CV-forum?
Selv om dette er et 2cv-forum, så finnes det nok av oss Citroënsjåvinister her som aldri skal ha noe annet enn en Citroën. Jeg har jo ingen 2cv...
C3 og i hvertfall C3 Pluriel er jo kanskje også det nærmeste vi kommer en moderne 2cv. (Måtte Citroën aldri aldri gjøre noe mer enn kun tenke tanken på å lage en moderne 2cv. Det er det kun fiat som har klart med sin nye 500, og 500 hadde jo betydelige endringer gjennom hele sin levetid. BMW Mini og Schweinhund Beetle er jo bare tullebiler som ikke har noe annet slektskap med sine forgjengere enn navnet...)

Oi. Ble litt off topic dette innlegget mitt, men jeg synes ikke det gjør noen ting med annonser for andre Citroëner enn 2cv. Vi er jo i en litt spesiell situasjon i forhold til f.eks svenskene og danskene siden vi ikke har noe forum eller møtested for de helt moderne Citroëner. Skal man velge mellom de norske Citroën-foumene er 2cv-forumet det mest passende for denne annonsen. Synes nå jeg... ;)
hilsen Alexander

http://www.jenseg.net
2011 C4 1.6 e-Hdi EMG Exclusive
2008 Grand C4 Picasso 1,6 HDi EMG
1975 Ami Super Berline

jwh

#3
Sitat fra: Poirot på tirsdag 30 des 2008 @ 21:05:28
Mener du disse kan passe på en 2CV...?
Eller hvorfor skriver du dette på et 2CV-forum?

Etter å ha hørt en ex.formann i høst uttale seg skråsikkert om hva forumet IKKE var tenkt til - så synes jeg på samme måte at 2CV forumet ikke skal utvikle seg til et nettsted for Citroenstoff - som ikke passer annet sted.  Lite givende å sitte her å lese stoff relatert til C1-C6, samt ZX, Xsara, Xantia - være seg om salgsannonser eller annet stoff.  2CV fokuset kan forstyrres og fortrenges - helt/delvis.  Dette er uheldig.  Har ikke noe problem med Haralds fremstøt, men synes ikke at det skal oppfordres til innlegg som ikke har noe med 2CV å gjøre.

Etter ex.formannens nevnte uttalelser så har det også vært ganske stille på forumet.  Trafikken i desember er vel knapt 40% av hva den var i f.eks i oktober.  Noe er sesongvariasjoner, men NOE er også et resultat av et indirekte sensurforsøk.

Når det gjelder Alx, så vil jeg si at aktiviteten her på forumet skal dreie seg om 2CV, det er inget krav om eierskap (skriver dette slik at ALLE skal få dette med seg).  Vi SKRIVER om 2CV, og flott med alle som bidrar - uansett om vedkommende er ekspert eller novise.....

 
Mvh, Jan Willy
1953 2CV

Poirot

Sitat fra: Poirot på tirsdag 30 des 2008 @ 21:05:28
Mener du disse kan passe på en 2CV...?
Eller hvorfor skriver du dette på et 2CV-forum?

(Litt artig å "quote" seg sjøl... ;-))

Uten at jeg har noe som helst med å bestemme hva som skal være på et privat forum, som ikke engang EIES av 2CV-klubben..., vil jeg komme med noen prinsipielle standpunkt (som også var bakgrunnen for min lille kommentar, som jeg altså nå har "qouta");

Dette er et forum for 2CV-klubben(e).  Klubbene for de andre Citroen-modellene har faktisk sine egne hjemmersider og forumer.
Og selv om ØSTFOLD 2CV-klubb er "klubben for alle", både menneske-og Citroen-typer..., ER jo denne hjemmesida laga av og for Norsk 2CV-klubb, som er en rein 2CV-klubb, om jeg ikke har forstått helt galt.  Men dermed mener jeg også det blir helt galt hvis DETTE forumet åpner for annonsering og generell debatt om og aktivitet omkring alle andre Citroener.
Salg av deler til C3 - eller Berlingo eller C5 eller hva som helst - kan med fordel gjøres på finn, autodb el.l.  Såsant det ikke er kobla sammen med ønske om bytte i noe 2CV-relatert!

Så lenge det ikke brer om seg og blir en plage, er det vel ikke nødvendig for moderator og nettsted-eier å gripe inn, men å indirekte OPPFORDRE til "utenomekteskapelig aktivitet", syns jeg blir uforståelig dumt... 
JEG syns ihvertfall det blir dumt, siden jeg altså ikke forstår det...
Bedre med 2CV enn bare èn!

Jan Sverre

Sitat fra: Poirot på onsdag 31 des 2008 @ 17:35:03
Sitat fra: Poirot på tirsdag 30 des 2008 @ 21:05:28
Mener du disse kan passe på en 2CV...?
Eller hvorfor skriver du dette på et 2CV-forum?
(Litt artig å "quote" seg sjøl... ;-))
Uten at jeg har noe som helst med å bestemme hva som skal være på et privat forum, som ikke engang EIES av 2CV-klubben..., vil jeg komme med noen prinsipielle standpunkt (som også var bakgrunnen for min lille kommentar, som jeg altså nå har "qouta");
Dette er et forum for 2CV-klubben(e).  Klubbene for de andre Citroen-modellene har faktisk sine egne hjemmersider og forumer.
Og selv om ØSTFOLD 2CV-klubb er "klubben for alle", både menneske-og Citroen-typer..., ER jo denne hjemmesida laga av og for Norsk 2CV-klubb, som er en rein 2CV-klubb, om jeg ikke har forstått helt galt.  Men dermed mener jeg også det blir helt galt hvis DETTE forumet åpner for annonsering og generell debatt om og aktivitet omkring alle andre Citroener.
Salg av deler til C3 - eller Berlingo eller C5 eller hva som helst - kan med fordel gjøres på finn, autodb el.l.  Såsant det ikke er kobla sammen med ønske om bytte i noe 2CV-relatert!
Så lenge det ikke brer om seg og blir en plage, er det vel ikke nødvendig for moderator og nettsted-eier å gripe inn, men å indirekte OPPFORDRE til "utenomekteskapelig aktivitet", syns jeg blir uforståelig dumt... 
JEG syns ihvertfall det blir dumt, siden jeg altså ikke forstår det...

Håper at det er i orden at jeg slenger på brosjyrer til salgs, også for andre Citroëner enn 2 CV  ;)

http://2cv.middledot.net/index.php?topic=1133.0

Olav

#6
Sitat fra: jwh på onsdag 31 des 2008 @ 15:21:54
Noe er sesongvariasjoner, men NOE er også et resultat av et indirekte sensurforsøk.

Det var da en usedvanlig frisk fortolkning av høstens hendelser.

Nå er det vel litt sånn at stoff man ikke liker på forum, kan man jo bare la være å lese det ;)

Aktivitet ja... Min egen aktivitet har nok, i likhet med de fleste, gått i dvale med bilen. Våkner nok opp igjen med bilen til våren.

Måtte den komme snart ;D
Ærbødigst,
Olav Strand

1983 2CV6 Special - Rouge Corsaire - "Tutten" - Kjøpt i  Mai 2008 - Rullende restaurering - Ferdig restaurert i Mai 2013
1986 2CV6 Special - Blanc Meje - "Bolla" - Originastandl - På veien i juni 2019

André

SitatNå er det vel litt sånn at stoff man ikke liker på forum, kan man jo bare la være å lese

Hahaha...akkurat som om det går an å la være å lese noe her på 2CV forumet.......  ;)
mvh André....kjører 2CV i Bergen

jwh

#8
SitatHåper at det er i orden at jeg slenger på brosjyrer til salgs, også for andre Citroëner enn 2 CV  ;)

http://2cv.middledot.net/index.php?topic=1133.0

Ja ja, ikke annet å vente etter at det en sjelden gang "glipper" for moderator.  Er det ketchup-effekten vi ser starten av ?
Anbefaler en klarere linje her, event. lag en liten spørreundersøkelse for å få frem hva brukerene av forumet ønsker/ønsker ikke å lese om/debattere.
Mvh, Jan Willy
1953 2CV

admin

Det er ikke helt klart hva du mener med "glipper", så det er vanskelig å svare på.
Det er åpenbart forskjellige meninger om hva som bør være tillatt og ikke tillatt i salgs-seksjonene, og da er det selvfølgelig en god idé å la brukerne bli hørt. Har derfor lagt til en spørreundersøkelse her slik jwh foreslår. Denne er åpen i 30 dager fra i dag. Dersom det framkommer et tydelig resultat fra denne vil det bli lagt til grunn for moderatoravgjørelser framover.

Da dette nå er en helt annen diskusjon enn den salgsannonsen det sprang ut fra har jeg skilt de to temaene.

jwh

Til admin:
Har avgitt mitt svar, men ser ikke at det blir registrert.  Telles stemmene opp i det skjulte eller fungerer dette ikke helt ?

jw
Mvh, Jan Willy
1953 2CV

Poirot

Sitat fra: Poirot på tirsdag 30 des 2008 @ 21:05:28
Sitat
Vinterdekk på lettmetallfelger til C2/C3 - Soleng Jeg har et sett lettmetallfelger med svært lite brukte 185/55R15 piggfrie vinterdekk fra uke 29/2006 til salgs. Hjulene er fra en spanskregistrert Citroen C2 og har kun vært brukt til et par Norgesbesøk. De vil også passe C3. Til større Citroener som ZX og Xsara passer nok også felgene, men da må man bytte dekk. Prisantydning 3000 for hele settet.

Mener du disse kan passe på en 2CV...?
Eller hvorfor skriver du dette på et 2CV-forum?

Jeg har forsåvidt intet imot å ta æren for denne diskusjonen, som jeg tror er viktig.  ::) Men bare for ordens skyld vil jeg gjøre folk oppmerksom på at min replikk kun var en spontan reaksjon på en salgsannonse som ikke hadde det fjerneste med 2CV å gjøre.
Og jeg tror fortsatt at å åpne for "hva-som-helst" (av annonser) fra "hvem-som-helst" på et åpent forum, er en rask måte å ødelegge ihvertfall 2CV-profilen på!
Alternativet - etter min mening det BESTE alternativet! - er å samle HEILE CITROEN-NORGE, alle merkesklubbene, til ett felles forum. Med et felles annonse-forum - men fortsatt delt opp etter modeller.
Men kanskje det er citrophile.no som vil bli utvikla til noe slikt...?
Bedre med 2CV enn bare èn!

Poirot

Sitat fra: jwh på lørdag 03 jan 2009 @ 12:57:08
Til admin:
Har avgitt mitt svar, men ser ikke at det blir registrert.  Telles stemmene opp i det skjulte eller fungerer dette ikke helt ?

jw

Heisann jw!

Trykk på "Edit Poll", så får du opp resultatet!
Bedre med 2CV enn bare èn!

citro1cx

#13
jeg synes denne "voten" er litt vanskelig å forholde seg til fordi jeg mener den mangler et viktig alterantiv. På åpningsiden til Norsk 2cv klubb, helt øverst står det:

Velkommen til Norsk 2CV klubb!

Norsk 2CV klubb er klubben for Citroën 2CV og derivater (dvs. avleggere) - en rekke modeller som ble utviklet på bakgrunn av den opprinnelige Citroën 2CV


Det er mulig jeg ikke helt har forstått hva som menes med derivater eller modeller som ble utviklet på bakgrunn av den opprinnelige Citroën 2CV. Jeg mener alle små Citroën med framhjulsdrift i rekken siden 2cv ble introdusert i 1949 dekkes av "utviklet på bakgrunn av". Derfor mener jeg forumet i likhet med klubben bør være åpent for:

2cv-oprinnelsen
AK--derivat
Akadiane-derivat
ami-derivat
dyane-derivat
Mehari-derivat
LN/LNA-utviklet på bakgrunn av 2cv
Visa/C15-utviklet på bakgrunn av 2cv
berlingo-utviklet på bakgrunn av 2cv
AX-utviklet på bakgrunn av 2cv
saxo-utviklet på bakgrunn av 2cv
C1/C2/C3-utviklet på bakgrunn av 2cv

derfor stemmer jeg ikke på noen av forslagene i voten. For orden skyld mener jeg at salgsforumet (på bakgrunn av klubbens regler) skal være åpent for alle disse modellen, det er jo uansett ikke mange eksemplarene det snakk om i vårt land og det vil derfor ikke akkurat bli trengsel i selges seksjoen.

Hvis noen i klubben/forumet er uenig i dette bør det tas en prinsippdiskusjon om klubben fortsatt skal være åpen for Citroën 2CV + derivater + utviklet på bakgrunn av 2cv.

mvh
Roger Hammer, Trondheim
77 2cv6, 85 2cv6

Alx

Sitat fra: Poirot på lørdag 03 jan 2009 @ 13:12:07
(...)
Alternativet - etter min mening det BESTE alternativet! - er å samle HEILE CITROEN-NORGE, alle merkesklubbene, til ett felles forum. Med et felles annonse-forum - men fortsatt delt opp etter modeller.
Men kanskje det er citrophile.no som vil bli utvikla til noe slikt...?
Enig! Dette var et utrolig spennende - og tør jeg si visjonært(?) - forslag! Et norsk forum etter modell fra Citronik.dk eller citroenakuten.se, og styrt av klubbene. Med så mange klubber burde det jo nok av ressurser til morderatorer også. Og vi kunne fått en egen avdeling for mer moderne Citroëner.

Med Citrophile-domenet har vi jo også mulighet til noe slikt. Citrophile, og ikke bare bladet, kan jo bli en veldig god plattform for samarbeid mellom klubbene. Har jo allerede en kalender der som dessverre ikke brukes så mye...
hilsen Alexander

http://www.jenseg.net
2011 C4 1.6 e-Hdi EMG Exclusive
2008 Grand C4 Picasso 1,6 HDi EMG
1975 Ami Super Berline