GOD JUL OG GODT 2CV ÅR

Startet av Eikin Schrøder, tirsdag 16 des 2008 @ 23:46:07

« forrige - neste »

eilert

Hei Hans Erik!

Tror ikke det er "erfaringen" som skal til, men få ræven... i nettopp "gear" og finn en dato. Så er det bare å anonsere, her (og hos andre klubbers forum + lhm-kaffe-forumet) og kanskje 2cv.no + aller helst også få med en notis i neste Citrophile. Oppmøte har vel alltid vært problemt i Bergen siden slutten av 80-tallet, og da er det jo viktig å få gitt beskjed ut til alle 2CVenner i området. Legg litsten lavt og la "erfaringen" komme etterhvert!

Men hvordan går det foresten med Charlestonen som har vært i Danmark? Vil gjerne høre hva de har fått gjort for deg og hvordan det går med bilen! Bilder?

-Erlend;
1985 2CV6 Special - "Amelie"
1986 2CV6 Charleston
1986 2CV6 Dolly rød/hvit
1987 2CV6 Club [prosjekt]
2014 C3 1.2 VTi 82 Nordic-Edition
2017 Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDI 150hk Exclusive

"En bil er ikke bare summen av masse deler..."  - André Citroën

Hans Erik

Hei Eilert!

Vi får se om ikke vi klarer å få til ett eller annet her vest.

Bilen min er fortsatt i Danmark.
Fortsetter på den over nyttår.

Blir nok noe dyrere enn jeg hadde tenkt meg, men..........
Byttet kanaler, sveist inn nytt gulv. Sveist inn deler av A-og C stolper.
Nytt bakparti, nye innerskjermer bak.

Pusset opp panser og lakkert det sammen med alt det nye som er sveist på.
Noe annet? Har bedt dem gjøre det som må gjøres. Innbyttedører foran, ny brukt luke bak.
Understellsbehandles til slutt.
Som du skjønner har jeg antagelig reddet den fra skrothaugen.

Så får vi se om kofferten står på trappen og garasjedøren har fått en ny kode når jeg må kjøre BMW'en ut av dobbeltgarasjen for å lage plass til familiens (les fars) nye leketøy i slutten av januar...
Har vurdert å sette den på vinterlagring på verkstedet til min arbeidsgiver før våren kommer. Noen fra nordre bydel i Bergen som vet om en rik bonde med stor plass som har en forkjærlighet for "deux chevaux"?

Har lovet min bedre halvdel at C3`'en til fruen skal bli stående innendørs.
Noen som kjenner seg igjen?  Jeg gleder meg til nyåret og håper på en skikkelig kollaps i danskekronekursen i løpet av januar!

PS. Prøvde å legge ved et bilde, men klarte det ikke...
En ribbet Charleston er vel heller ikke det vakreste syn?

Hans Erik

Otto

SitatByttet kanaler, sveist inn nytt gulv. Sveist inn deler av A-og C stolper.
Nytt bakparti, nye innerskjermer bak.

Akkrat dette skal jeg også gjøre. Kjøper mig-apparat og regner med en del "barmarkstrening" før jeg går løs på klenodiet.
1982 2CV6 Special beige colorado Jakop
2021 eC4 Feel Pack grå artense Firmabil

Jacob

#18
SitatOg med det samme vi er inne på begivenheter å se fram til i 2009, la meg minne om FRANSK BILDAG som skal arrangeres på JELØYA søndag 14. juni.
Dette kan bli et virkelig flott arrangement - vakre biler i vakker Østfold-natur ;-)

(Og dette innlegget kan også godt ses på som en oppfordring til de respektive klubbledere om å "få ræven i gear" (som de visstnok sier det i Bergen ;-)) og komme i gang med planlegginga!)
Ja dere, Fransk Bildag ved Galleri F15 på Jeløya bør kunne bli et av årets absolutte høydepunkter - jeg svever fortsatt høyt på 2008-utgaven i CXklubbregi (som jeg var litt involvert i, hm) ::) :D  Stiller jo gjerne på arrangørsiden i 2CV-regi i 2009, også (i og med at vi ikke har kun én Citroënklubb, må man jo være med i flere enn kun én ;))

SitatTror ikke det er "erfaringen" som skal til, men få ræven... i nettopp "gear" og finn en dato. Så er det bare å anonsere, her (og hos andre klubbers forum + lhm-kaffe-forumet) og kanskje 2cv.no + aller helst også få med en notis i neste Citrophile. Oppmøte har vel alltid vært problemt i Bergen siden slutten av 80-tallet, og da er det jo viktig å få gitt beskjed ut til alle 2CVenner i området. Legg litsten lavt og la "erfaringen" komme etterhvert
DS/ID-, SM- og CX-klubbene har felles Landstreff i Bergen i himmelspretthelgen torsdag 21. til søndag 24. mai 2009, midt under Festspillene - A-modell-tilhengere, Tractionister, BXister, XMister osv osv utvilsomt også velkomne innom (jo mere vi er sammen...) 8)

Lokale CX- og DS/ID-krefter i Siddisland pysler med lumre planer om fellestreff i Sandnes 7. juni 2009 - kanskje blir det til og med en Rogalandsvariant av Fransk Bildag, med kolleger fra andre franskbilklubber også... - se link til CX-forumet:
http://cx.zapto.org/forum/viewtopic.php?t=4455

Ellers:  Riktig godt nytt år til alle!! ;D ;D ;D


'LHM er ikke det verste man har, og om litt er kaffen klar"

Hans Erik

Hei

Flott tips, treffet i Bergen i mai.

Vi her vest får prøve med en lokal variant av 2cvister hvis det passer å legge inn en visitt til dem i forbindelse med dette.

Hans Erik.

brochmann

Hallo Forum.
Alle tiltak som øker møtefrekvensen hilses velkommen  ;D ;D ;D.
Fra medlemsregisteret kan vi bidra med navne på "lokale" medlemmer. Bli enige om hvilke postnummer vi bør omfavne, og jeg søker for dere og sender adresser.
inge
1986, rød og hvit "Dolly" kjøpt jan.2001, rammeskift i -01, overtatt av datter i-06.1976, oransje og hvit "SPOT", kjøpt juni -05, omfattende rest. På veien nov.-07.1986, hvit Special "Gassen", kjøpt feb.-08; lettere omskapt til France3. På veien okt.-09.

Poirot

Sitat fra: Jacob på onsdag 31 des 2008 @ 13:15:13
SitatOg med det samme vi er inne på begivenheter å se fram til i 2009, la meg minne om FRANSK BILDAG som skal arrangeres på JELØYA søndag 14. juni.
Dette kan bli et virkelig flott arrangement - vakre biler i vakker Østfold-natur ;-)

(Og dette innlegget kan også godt ses på som en oppfordring til de respektive klubbledere om å "få ræven i gear" (som de visstnok sier det i Bergen ;-)) og komme i gang med planlegginga!)
Ja dere, Fransk Bildag ved Galleri F15 på Jeløya bør kunne bli et av årets absolutte høydepunkter - jeg svever fortsatt høyt på 2008-utgaven i CXklubbregi (som jeg var litt involvert i, hm) ::) :D  Stiller jo gjerne på arrangørsiden i 2CV-regi i 2009, også (i og med at vi ikke har kun én Citroënklubb, må man jo være med i flere enn kun én ;))



Det tror jeg alle burde takke JA til, Jacob! Du har jo erfaring fra et VELLYKKA arrangement - og jo lenger tid det tar før denne omtalte "ræven" kommer i gear, jo større behov blir det nok for "alle gode krefter"!
Ta kontakt med de respektive klubbledere!
Bedre med 2CV enn bare èn!

André

SitatHei

Flott tips, treffet i Bergen i mai.

Vi her vest får prøve med en lokal variant av 2cvister hvis det passer å legge inn en visitt til dem i forbindelse med dette.

Hei igjen.

Det stemmer  DS, CX og SM klubbene har lagt sine landstreff til Bergen 21-24 Mai og som medlem av arrangement komiteen kan jeg bekrefte at besøkende 2CVister skal bli tatt vel i mot  ;)
mvh André....kjører 2CV i Bergen