Hovedmeny

Stort tilbud

Startet av Loffen, torsdag 15 jun 2006 @ 11:54:23

« forrige - neste »

EirikJ

Sitat fra: Poirot på torsdag 22 jun 2006 @ 16:03:28Noe av det fine med 2CV-hobbyen og -miljøet er jo nettopp at det er økonomisk overkommelig for ALLE!

Nemlig!
Citroënnlig hilsen Eirik

Pål B

Hei alle sammen!

Du verden - "hot" tema ;)

La meg seg; I forhld til "billigbiler" snakket jeg utelukkende om alle andre biler en nettopp 2CV. En 2CV til 50`+ er ikke en "billig" 2CV, det tror jeg vi kan enes om.
Så et par notater i margen. Nevnte biler er ikke de samme som i fjor, og "trikset" med å skru opp prisen er følgeleig ikke benyttet. Dog, det er de samme bilder av den gule som i fjor, men ikke den samme bilen. Den sorte fra i fjor var Arne N sin, og den gikk til Ålesund - eller der omkring. Min gule går i Arendal - eller der omkring.


"Snakke opp prisen" - det tror jeg svært lite på, men kansje nettopp prisingen av nevnte objekter henger sammen den motsatte veien - prisnivået er der. Og det er nettopp 2CV`ns svært begrensede marked som er poenget mitt. Mot slutten på 80-, og begynnelsen på 90-tallet var markedet "større". Så ble det nesten borte, men på begynnelsen av 2000 tok det seg noe opp. Tro det eller la det være, men det tok seg opp i 50`+ klassen. Dette fordi 68erne var blitt voksen og etablerte. Så etablerte at 50`- 60`for en bil nr. 3 ikke var noe "problem". Også var det de som drømmte om ungdommen og 2CV livet og ville prøve dette i livets 2dre vår. Og i den sammenheng var heller ikke 60`mye for en bil. En sjeleløs Hyundai accent(fortjener ikke stor forbokstav) kostet 129`og en oppbrukt golf 99`- dessuten var det ikke slik bil de skulle ha! Hvorvidt livet ble slik det var 40 år tidlgere er annen historie...................

Det er her jeg tror poengen våre krysser hverandre. Markedet er snevert, ja, men det er ingen mekanismer som tilsier at konsekvensen blir lave priser. Noen skal ha noe å skru på, og noen skal absolutt IKKE ha noe skru på - sistnevnte kategori er minst - og de betaler mest. Ikke fordi de er lette å lure, men fordi de skal ha en 2CV som er i orden. Denne gruppen vet knapt nok om klubben, og har heller ikke den interessen, og er svært vanskleig å "verve". Med respeket og melde for dere meddebatanter, tror jeg dere har litt vanskelig for å akseptere at slik er det, fordi "vi i klubben" forstår det ikke. For oss er klubben & bilen en enhet, det er naturstridig for oss og ikke ta med 2CV`n vår og treffe likesinnede, eller søke et sammholdt p nettet. Slik er det ikke for alle, og da oppstår et "marked" utenfor våre rammer, og med hetl andre preferanser.

Forholdet med 2CV er den at prisen på en 87-modell kan spenne fra 1500 - 60 000,-. Årsmodell og km.stand betyr lite - tilstand betyr alt. For en 2CV i "mint condtition" må du ut med tett oppunder 2 x 50`- sjekk bare hva en nullstilling av en 2CV koster hos en av de som driver den type virksomhet. Et rederlig stykke arbeid gjort i egen garasje hvor sveis og lakk er satt bort, runder du fort 25`. Da har du en fin 2CV med nye "rustdeler"som vil gi deg mye glede i mange år, men den er ikke strøken. Det å få platene på 2CV`n rette er mye jobb også for en fagmann og det koster.

En udiskutabel påstand; "Det er kun 2-ting som selger - løsningen på et problem og en god følelse"! En handel skal inneholde en god følelse for begge parter.
I forhold til det liker jeg ikke det som står skrevet mellom linjene i denne debatten. Det er noe umoralsk eller galt i å forlange en pris "øvrigheten" mener noe om!
Eller er det misunnelese og "wanna be"? Selv har jeg brukt 1000-vis av timer og 1000-vis av kroner på 2CV og klubbens ve og vel. Fordi det var morro og ga meg mye, og det ble mange morsomme år. 2CV klubblivet har gitt meg mye som jeg er takknemmlig for. Helt uproblematisk og helt greit. Og på akkurat samme måte finner jeg det like uproblematisk og selge 2CVer i øvre prissjikt - men tydeligvis ikke!

Parallelt med dette har Jørgen H og undertegnde ved 2 annledninger forsøkt og gi bort en masse kurrante deler - men nei, det var ikke lett.

Litt status; Den gule er trukket, selger (som ikke er meg, og ja, det er bilen til Jan Th G., men det er ikke han som eier den nå) fikk "second tougth`s" som følge av responsen på annonen. Min sorte (som altså ikke er den fra i fjor) har et par interessenter, men ingenting er solgt før pengene er på bok. Fra min side mangler det et stykke "lyst" til å selge den, men den rasjonelle delen av hjernen sier at jeg bør, grunnet plass og behov. Så foreløpig er jeg vel et sted midt på pris/ responskruven.

Men du verden sååååå deilig det er med 2CV når det sommer...........................................

Pål B




Jurgh

#17
Mine herrer,

Hva er galt med at prisnivået på våre biler går oppover ??   Jeg fatter det ikke, jeg kan rett og slett ikke skjønne hvorfor ?  De fleste bileiere tar seg til hodet fordi de taper mye penger og prisene stuper.   Når tilbudet øker har dette direkte sammenheng med at prisene går oppover.  Veldig mange av bilene som ligger ute nå MÅ ikke selges, men selger ØNSKER å selge til oppgitte pris.  Dersom du ikke ønsker å betale denne prisen, så glem det.  Som kjent trenger man bare en kjøper, og den prisen som denne kjøperen er interessert i å betale er definisjonen av markedspris.

Jacob sier at en grei 2cv bør koste rundt 15.000 og at et strøkent eksemplar bør du få rundt 50.000 pluss.
Her drar vi en litt for generell konklusjon vil jeg påstå.  Jeg er sikker på at flere av oss ville kjøpt en 50-60 taller som trenger fullrestaurering for 20.000,-  Dette har igjen en sammenheng med tilbudet av biler som ligger ute.   Jo færre eksemplarer tilgjengelig, jo høyere pris.  Sånn er det.


Når prisnivået går opp vil det gå opp vesentlig mer for de som har biler som er verdt å ta vare på enn for de som har halvferdige hverdagsslitere.  Det er tradisjonelt sett lite totalrestaurering i det norske 2cv-samfunnet, derfor vil det stort sett alltid være noe å sette fingeren på ved en bil som ligger ute for salg.  I de tilfellene det ikke er det, og bilen er fullstendig i orden, må vi forvente at prisen blir tilsvarende høy.  Igjen, tilbudet er lite, prisen desto høyere.  Jeg solgte selv en av mine 2cver for 3 år siden for kr. 60.000,- og ville ikke solgt for en krone lavere, fordi jeg visste at det ikke var andre slike tilgjengelig, og så lenge alt er tilnærmet 100% i orden vil prisene stige og ikke synke ettersom tiden går.

Noen av de selv-mekkende entusiastene blant oss vil aldri være interessert i å betale markedspris for å få en bil som er 100%, fordi vi TROR vi vet så inderlig godt hva det vil koste å sette et "lik" istand selv, men som Pål B uttrykker og som Martin M har fått merke på kroppen vil sluttsummen antakeligvis bli den samme, rent bortsett fra at du har lagt ned 100-vis av timer i prosjektet som du likegjerne kunne brukt på andre vettuge ting.  Hvis man går litt etter i seg selv og teller med absolutt alt som er kostet på 2cven sin, vil man kanskje finne ut at det gjelder også seg?  Dette kan gjøre en litt irritert, men bli for all del ikke bitter på de som tilbyr ferdig strøkne biler.

2cv klubben har aldri vært noen jåleklubb.  Der har alle vært velkomne, uansett om bilen har sett ut som om den har gått 10 ganger rundt jorda.  Det vi må forstå er at uansett hvor sjarmerende vi selv synes det er med en bil med patina og småbulker, vil det være et større og mer attraktivt marked hos uinvidde for pene utstillingsbiler som ligger nær ny tilstand.  Den som er villig til å betale mest for en slik bil, bestemmer markedspris.

Jacob

Det kan virke som jeg blir tolket litt vel langt her - når jeg nevner at ca 15.000,- er en grei pris for en bil som man ikke nødvendigvis må gå løs på med svesieapparat og mailngsprøyte, så  mener jeg selvfølgelig et eksemplar av det som er dusinvare på det norske markedet, nemlig Specialer fra midten av 80-tallet.
Let's face it - den norske 2CV-bestanden består jo hovedsaklig av enkelte Charlestoner, endel flere Dollyer, mens den store hopen er Specialer i mer eller mindre velholdt stand og/eller fantasifull omlakkering.  Charleston betinger høyere pris enn Dolly, som igjen betinger høyere pris enn Special, avh. av tilstand osv ,selvfølgelig.
Alt annet, 50-60-70 talls utgaver, original SPoT, endog enkelt-atigsaker som France3/Transat/Beachcomber, Bamboo, Cocorico  ::)osv - samt ikke å forglemme "Soloen" til Pål betinger selvfølgelig høyere pris.  For all del. 
Det som er poenget mitt, er at endel selgere med mer eller mindre dønn standard og ikke så voldsomt velholdte dusinvare-Specialer tydeligvis tror de kan forvente å få 25-28-30-35.000,- (jeg snakker IKKE omSpecialen 8) til Trygve fra Østfoldklubben her, den er nok verdt prisforlangendet 39.500,-).
OG at det vel neppe kan være så voldsomt mange som punger ut 50-60-70-80.000,- for 2CV, uansett (misunnelig, jeg :-[??  På en måte, ja, for jeg skulle gjerne hatt noen 100.000,- å investere i aldrende Citroëner 8).  Heldige er de som kan og som gjør det).

Jacob
'LHM er ikke det verste man har, og om litt er kaffen klar"

EirikJ

Sitat fra: Jurgh på torsdag 29 jun 2006 @ 10:06:22
Jeg er sikker på at flere av oss ville kjøpt en 50-60 taller som trenger fullrestaurering for 20.000,-

Jeg har en! For 20.000,- bringer jeg den til døra di, uansett hvor du bor i landet. Løp og kjøp ;D
Citroënnlig hilsen Eirik

jwh

For et utrolig surr det har blitt av dette innlegget.  Påstander kastes i øst og vest, og hva vil leserne tro etter å ha lest "brennende forsvarstaler" fra representanter for det ene eller det andre synet.   

Pål B sier selv at han finner kjøpere utenfor klubbmiljøet og som aldri vil bli en del av organiserte 2cv miljøet i Norge.  Forumet er ment for 2cv entusiaster som vil kommunisere med 2cv entusiaster,    Pål B og JurgH representerer et syn som er i utakt med resten av medlemmene i klubben (min påstand).   

Svært få av oss ville f.eks kjøpt en 50-60 taller som trenger full restaurering for 20.000 - eneste måtte være de to nevnte herrer. 
Selv fikk jeg en 63 modell her om dagen, ga den faktisk også videre (gratis)  og hvis interessen er så stor ber jeg dere ta kontakt med Eirik i forrige innlegg som har en 69 modell til salgs - i Harstad. Dere får den t.o.m hjem på døra for 20000 (sikkert for 19000 også).   Ber dere enten kjøpe denne bilen straks, eller moderere uttallelsene betraktelig. 

Når Pål B ikke liker det som står mellom linjene aner jeg ikke hva han tenker på, har selv ingenting mellom mine linjer.

At Pål B. har lagt ned 1000vis av timer og kroner er sant, men det er vel et forhold han hopper over, det har ikke bare vært utgifter ................. 

Missunnelse - eller wanna be  ??  Nei, virkelig ikke.  Kommer aldri til å restaurere biler i utlandet for salg i Norge, gidder ikke tulle med tollen bl.a , dette kan andre ta seg av.  Ingenting imot denne virksomheten - men oppgitt over den pompøse adferden dette tydeligvis drar med seg...........   Men, virksomheten er positiv den - flere kjøper 2cv..............

Jeg ba en viss person tenke på at han sitter mer i glasshus enn andre - dette gikk visst ikke inn...............

Er generelt veldig imot å fokusere på person, ønsker å holde med til saken, er derfor ikke stolt av mine innlegg i denne diskusjonen, håpet hadde vært at den andre part også tenkte litt i samme retning etterhvert....

Regner jo egentlig med at alt engasjementet skyldes at vi snakker forbi hverandre og ikke til hverandre - noe de videre innleggende vil bekrefte/avkrefte.

Tror for min del at siste ord er sagt i saken, sannsynligvis....... 
Mvh, Jan Willy
1953 2CV

Jacob

Tror nok de fleste her i saken snakker mer eller mindre forbi hverandre, og at det i kampens hete blir mer eller mindre mistolket i øst og vest (bokstavelig talt, hehe) 8)
la oss være enige om det vi er enige om - kjærligheten til disse vidunderlige/forferdelige/nydelige skapelsene på 4 hjul.
Bruker noen 50.000,- på strøken 2CV, er jo det bra for selger, vet kjøper hva hun/han gjør, er det bra for kjøper.
(Selv hadde jeg knapt turt å bruke en strøken 50-60.000,- 2CV av frykt for å ødelegge tilstanden.  Takke meg til en i brukstilstand - rimelig pen og hel ;)  )
Tut & kjør, alle sammen  ;D

Jacob
'LHM er ikke det verste man har, og om litt er kaffen klar"

Poirot

Heisann, her var det visst noen ømme tær og nyoppdaga samvittigheter å spore...?
La det være klart, i UTGANGSPUNKTET er en bil verdt det kjøperen er villig til å betale.  Punktum.  Men - og det er et stort MEN her - det finnes både for få 2CV`er og for lite generell kunnskap om 2CV`ene på det norske markedet, så de fleste kjøpere er både ukjente med prisnivået OG hva de skal se etter når de køper en brukt 2CV.  Derfor blir de fleste kjøperne også urimelig avhengig av info fra selger/gode råd fra folk de stoler på, folk som har en viss kredibilitet innen 2CV-miljøet.  Og dermed kan en dyktig selger med kred og kunnskap, innbille en ukyndig kjøper at bilen han skal selge er verdt MYYYE mer enn det som er reell markedspris.
Ut fra prinsippet om at en bruktbil er verdt det kjøperen vil betale, beskylder jeg absolutt ingen for å gjøre noe objektivt galt i å ta seg så godt betalt for bilen som bare mulig. Men jeg misliker sterkt å høre om folk som har kjøpt en bil av et klubbmedlem de stoler på, for en ganske stiv pris, når det viser seg at bilen har rustskader de ikke blei opplyst om (og som de overhode ikke hadde kompetanse til å finne ut sjøl) og at de har betalt tusenvis av kroner mer enn de hadde trengt å betale ellers i markedet.
Min oppfordring til erfarne og kjente klubbmedlemmer er at de skal være ekstra varsomme når de (OK, VI!) selger 2CV`er.  Det er direkte ødeleggende både for klubbenes rykte og medlemmenes trivsel, når det oppdages at en har betalt overpris for en bil som alldeles ikke er perfekt. Og det hovedsakelig fordi en stolte blindt på en autoritet fra klubben!
Egentlig burde vel profilerte klubbmedlemmer AVHOLDE seg fra å tjene penger på salg av 2CV`er til ukyndige entusiaster...?
Bedre med 2CV enn bare èn!

Pål B

Hei igjen!

I forhold til dette med medlemmer som "aldri" blir medlemmer, så er ikke dette "Pål`s lov". Jeg bare opplyser om fakta - igjen basert i enkel mattematikk. Av et 20-talls retaurerte 2CVer (fra min side) er det max 5 stk som er aktive i miljøet. Altså kansje 1/4-del. Og hvor er de andre?? Jo det kan jeg faktiskt fortelle dere, men det er ikke vesentelig. De søker ikke det samme knyttet til 2CV som oss. Vi behøver ikke forstå det, men akseptere det.

Inntektssiden av og drive klubben (samme med mange med like mye entusiasme) snakker jeg gjerne om. Kansje Janse innerst inne vet hvor mye klubben "skylder" de enekelte (i form av dir. kostnader - ikke innsats for å ha nevnt det) men sannsynligvis ikke. Klubben har, lenge før nutid, hatt mange magre år bak seg, og da blir det litt sånn at de som syntes det er morro gir litt utover innsats. Slik er jeg sikker på at det også er i dag. Og som tidligere sagt; Jeg syntes det var kjempemorro i min tid, og jeg hverken angrer eller er bitter - tvert om.

Og de 2CV`n jeg har solgt?  Noen med tap og noen med fortjeneste. Og de med fortjeneste er rent salg av egen arbeidskraft, og hvis ikke det heller er bra, tror jeg diskusjonen bør tas i et "høyere åndelig" fora ;)

Det merkelig er, som Jørgen påpeker, at man ikke har interesse av at egne verdier holder seg eller stiger. Det er vel egentlig bottom line i denne diskusjonen? Uavhengig av nivå eller antall penger - det går an og være enige om at vi er uenig - ingen dårlig løsning det!

Poirot syntes jeg har mange god poenger, inklusive;"Egentlig burde vel profilerte klubbmedlemmer AVHOLDE seg fra å tjene penger på salg av 2CV`er til ukyndige entusiaster...?" Hvis så skjer / har skjedd er vel det naturlige og gå tilbake til selger og gå i dialog? Og ikke begynne med anklager av en selger som ikke er tilstede. De fleste saker har tross alt 2 sider. Det er opplagt enklere og fortelle om en "slu" selger en å blottlegge egen impulshandling eller det at man har vært litt "dum". I forhold til det Poirot sier har jeg alltid følt at effekten har vært motsatt. At jeg har sittet så sentralt i klubben at det vil slå tilbake på meg selv hvis det ble litt ugreit etter en handel.

Så, spm. til JWH; Jeg er ikke helt med her;
Svært få av oss ville f.eks kjøpt en 50-60 taller som trenger full restaurering for 20.000 - eneste måtte være de to nevnte herrer. 

Hvor kommer jeg inn i bildet - jeg er blant de som ikke ville ha kjøpt en 50-60-taller for 20.000
Så  vær så snill ikke be meg "moderere" Jørgen sine uttalelser

Og se det - den Sorte har fått et godt nytt hjem :)

Pål B

jwh

Hei,

Tror Jurgh's innlegg ble oppfattet som backing av Pål sine synspunkter.  Slik oppfattet jeg det  (Pål B har iallefall nå fått avklart sitt ståsted i forhold til 50-60 tallerne)  Mange i klubben (hvor mange vites ikke uten nærmere studier) ønsker å bevare 2cv klubbens inkluderende og folkelige image. 

Nevner at selv Mercedes Benz klubben "sliter" med å bli kvitt sitt jålestempel, men det er ikke så lett å få et annet image der i gården.  I 2cv miljøet har vi de beste forutsetninger for å lykkes med fokeligheten, så la oss verne om denne verdien til glede for medlemmene.

Vi får også håpe at de som kjøper de restaurerte eksemplarene av arten, kjenner bilens svakheter, og tar vare på den. 

Hvis ikke,  gjentar 80tallet seg, og bilen frembys om noen år som rustne obkjekter.   Da har 2cv plutselig blitt en dyr hobby..............


jwh

Mvh, Jan Willy
1953 2CV

Jurgh

Igjen, hva er galt med at prisene går opp ?

Jeg forstår og innrømmer at det "folkelige" imaget går noe vekk, men dette er uansett uungåelig.  Et fåtall av oss bruker 2cven dag og natt, vinter og sommer uansett vær lenger.  Det er jo nettopp denne typen bruk som øker prisene på de gjenlevende eksemplarene, og da især de pene.  Bilene blir borte etterhvert, og noen av oss vil alltid tilstrebe å holde dem i orden og av en viss klasse istedet for å bruke dem opp, dette synes jeg bør respekteres på lik linje med at jeg respekterer at noen ønsker å holde ryktet om folkelige og freakete flower-power sjåfører/eiere ved like.

...og hva er i veien med å børse på bil ?   I dagens Norge, på finn.no står kjøperen helt fullstendig fritt til å velge hvilken som helst 2cv av de som ligger ute for salg.  Når noen ønsker å kjøpe en bil som er utrolig pen må de også betale en høyere pris for den enn for en som trenger "litt" småreparasjoner.  Alle biler kan ikke koste like mye.  Vi må ikke falle helt inn i kommunismens favn selv om vi ønsker å fremstå som folkelige.

Pål B

Egenrlig burde dette stått undet et annet tema, men med ref. til JWH og bevaring av folkeligheten må jeg si jeg skvatt da leste de danske sidene i siste nr. (bokstavelig talt) av Attr. Styret foreslår avvikling av klubben Citroënisterne!?! Magert oppmøte og manglemde enustiasme er årsak. Styrevervene lar seg ikke besette.
Dette til tross for at de er en "citroën klubb", eller er det kansje er det nettopp derfor?

I "min tid" hadde styret fokus på at vi ikke skulle bli en bilklubb. Hver og en fikk ta vare på bilene, så skulle klubben ta vare på miljøet. Føler at styret har valgt samme linje, og slik jeg har tolker tilbm. fra treffet i Arendal var det meget sukssesfullt. Sommer/høst og vinter programmet er også preget av sosiale treff og møter.

Da er vel fremtidens utfordinger en gyllen middelvei - det blir ikke fler 2CVer - foreløpig.

Pål B

Poirot

La meg bare få presisere; det er helt lovlig og greit at SELGERE prøver å få mest mulig penger for det de selger, gamle 2CV`er inkludert.  Det som IKKE er OK, er at folk betaler overpriser (overpris i forhold til "markedet"!) fordi de stoler blindt på erfarne KLUBBMEDLEMMER, som utnytter dette til egen pengepungs fordel.  Derfor mitt hjertesukk om at de/vi ihvertfall ikke skal "gjøre penger" på våre 2CV-transaksjoner.
(Men hvis noen virkelig er på jakt etter en 50-60-talls 2CV, har undertegnede et absolutt brukbart restaureringsprosjekt fra 1960!
Og det skal selges til laaangt under 20000 ;-))
Forholdene i Danmark er litt triste for tia, ihvertfall hva gjelder Citronistene.  Men vi som har lest Attraction i en del år, har vel ikke unngått å legge merke til at det er blitt veeeeldig langt mellom hver artikkel som angår anna enn de helt nye Citroenene.  Og, med et hederlig unntak for Berlingo, har det jo ikke kommet mye ut av Citroen-fabrikkene å skape klubb-begeistring for de siste åra ;-(
Dansk Citroenklub har derimot en langt høyere "klassisk" Citroen-profil, for ikke å si "2CV-profil"!, og DEN klubben lever i beste velgående!  Og uten å si noe om den SOSIALE profilen i Citronistene (for det veit jeg intet om!), er ihvertfall det sosiale også på godt, gammelt Citroenklubb-nivå i Dansk Citroenklub.
Nok reklame for Dansk Citroenklub, mitt budskap skulle være; Vi gjør helt rett i å satse på det sosiale!
Bedre med 2CV enn bare èn!

jwh

Hei,

Har blitt en masse "baller" å holde orden på etterhvert i denne diskusjonen.  Loffen er nok litt bestyrtet over all responsen, mange andre er glade for at temaet "hvorfor eier/kjører vi 2cv" blir belyst.

Hva er galt med høye priser, spør dy.
Vel, la oss prøve å tenke litt:  Si at det eksisterer 1000 a-modeller i Norge, noen 100 eier disse bilene, og et 10 talls biler er til enhver tid til salgs.  Ganske innlysende at det er det knøttlille antallet som agerer i selgerrollen som bryr seg mest om verdien. 
Andre vektlegger bilens egenskaper mer sammensatt.

Beskriver ofte 2CV som en frihetsbil.  Hva betyr dette ?   For meg gir den en herlig opplevelse - som en motpol til alt det materielle vi omgir oss meg.  Livet består av så mange området der penga rår - at et fristed er deilig.  For meg kan det være en fottur i fjellet eller enda enklere en tur i 2cv'n.  Hadde jeg kjørt rundt i en 50000+ kroners 2cv (altså en utstillingsbil) så hadde det blitt så feil at jeg hadde solgt den promte, kjøpt enn stjernebil - og tilsluttet med den ultimate jåleklubben.

Min påstand (vel for meg er det fakta):   2CV eierskapet/hobbyen har flere "verdier" som billigbil - enn det motsatte.

I et så lite miljø som vårt er det viktig at alle føler seg velkommen - uansett tilstanden på bilen. Får vi tilstander slik de er i en typisk veteranbilklubb, er det mange som ikke deltar fordi de føler at bilen ikke er fin nok.  Får denne tankegangen rotfeste i vårt miljø - er det bare å si:  sistemann slukker lyset................., og adjø.

Stuntet fra citronistene er vel ikke noe mer enn at styrelsen forsøker å "skremme" medlemmene til akivitet og til å ta ansvar i klubben de er medlem av.  Medlemmene finnes jo ellers hadde klubben vært borte for lenge siden.


jwh


Mvh, Jan Willy
1953 2CV

jwh

Hei,

Føler et behov for å presisere noen vel "spisse" formuleringer i mitt forrige innlegg. 

Har absolutt ingenting imot å se utstillingsbiler blant medlemmene.  Synes det er flott å se slike biler.  Hva jeg mente var at ALLE må føle seg velkommen på klubbens aktiviteter/i miljøet enten de kjører en sliten bruksbil eller et strøkent eksemplar - også i fremtiden. 

Hadde jeg eid en utstillingsbil hadde jeg naturligvis ikke solgt denne, men pleiet den etter beste evne.  Og en strøken 2cv har minst like mange "verdier" som en hvilken som helst annen bil av arten.

Kanskje en oppsummering på denne diskusjonene kan være at det skal være enkelt å skaffe en bruksbil til 15.000, og å finne et meget fint eksemplar til 30.000.  Hva den enkelte så legger i bilen sin for være en privatsak.  Det finnes biler i Norge som er restaurert for "fantasi-summer", er bare eieren fornøyd er alt vell.

Situasjonen hos citronistene i Danmark ser ut til å være mer alvorlig enn jeg først trodde.

jwh

Mvh, Jan Willy
1953 2CV