Hovedmeny

Ny quiz

Startet av Thomas, torsdag 13 nov 2008 @ 20:50:50

« forrige - neste »

Thomas

Ser at "forumfolket" sulter etter en ny quiz, quizmaster er i farta, og en ny oppgave kommer plutselig 8)
Forbred dere med målebånd, vekt, stoppeklokke og en stooooor dose tålmodighet.
Som alltid, det er en flott premie til den som knekker "nøtta", eller i detta tillfellet Nudelen ;D

Mvh
Thomas ???
Opel Corsa, Konebil
2cv, MIN BIL :)

Thomas

Ahh, endelig er det tid for en ny quiz. ;D

Etter en lang dag i garasjen med mekking, skruing og kontakt med forskjellige løsemidler er det deilig å nyte et bedre måltid. I dag ble det nudler med kyllingsmak.
Men er det noen som vet hvor mange meter med ferdig kokte nudler det blir av en 65gr boks MR LEE nudler? 8)

Som alltid, premie til den som kommer nærmest eller har riktig svar.
Mvh
Thomas  ???
Opel Corsa, Konebil
2cv, MIN BIL :)

Morten

Wow! Quizmaster Thomas legger virkelig arbeid ned i forberedelsene.
Jeg tipper 3,83 meter, sånn bare for å ta et ikke-helt-tilfeldig tall ut av lufta:)
Mortën P H Ruud
'87 2CV6 Club
'83 2CV6 Special
'83 Acadiane
'71 Ami 8 Berline  (prosjekt)
'69 Dyane 6
'21 DS 7 Crossback E-Tense 4x4
(°\=/°)

Thomas

Hei, Morten, her er ingenting overlatt til tilfeldigheter 8)
Guttungen og jeg har målt opp hver eneste lille nudel, og jeg røpe at det ble noe mer en 3,83 meter, men det var et godt forslag.
Her er det lov å prøve seg på nytt.
Så hiv dere på med forslag til svar, jeg ser at allerede er det over 50 som har kikket på oppgaven, jeg regner med at de er i full sving med å tilbrede nudler, for så å måle de opp ;)

Mvh
Thomas ???
Opel Corsa, Konebil
2cv, MIN BIL :)

PerI

Sitat fra: Thomas på søndag 16 nov 2008 @ 18:29:32
Hei, Morten, her er ingenting overlatt til tilfeldigheter 8)
Guttungen og jeg har målt opp hver eneste lille nudel, og jeg røpe at det ble noe mer en 3,83 meter, men det var et godt forslag.
Her er det lov å prøve seg på nytt.
Så hiv dere på med forslag til svar, jeg ser at allerede er det over 50 som har kikket på oppgaven, jeg regner med at de er i full sving med å tilbrede nudler, for så å måle de opp ;)

Siden Morten har innført en gylden 2cv-lengde som målestav, så ganger jeg det opp med 2 1/2 dvs 9575 mm :)

Har du strekt ut nudlene eller lar du de ligge "som de er" i det du måler de opp? Jeg har antatt utstrekt..  ::)

-Per



(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III

Alx

Jeg tror det er mye mer....
Og siden vi holder oss til kjente målenheter, vil jeg tippe 12 2cv. Mao 45960mm.

;)
hilsen Alexander

http://www.jenseg.net
2011 C4 1.6 e-Hdi EMG Exclusive
2008 Grand C4 Picasso 1,6 HDi EMG
1975 Ami Super Berline

eilert


Sitat fra: Thomas på søndag 16 nov 2008 @ 18:29:32
Guttungen og jeg har målt opp hver eneste lille nudel, ...


Er imponert over innsatsen!! Forstår at sommersesongen er over og på tide å finne alternative hobbyer!!  ;D

Får prøve med et annen kjent tall og se hvor nærme det kan ligge: 602 cm  ;)

-Erlend;
1985 2CV6 Special - "Amelie"
1986 2CV6 Charleston
1986 2CV6 Dolly rød/hvit
1987 2CV6 Club [prosjekt]
2014 C3 1.2 VTi 82 Nordic-Edition
2017 Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDI 150hk Exclusive

"En bil er ikke bare summen av masse deler..."  - André Citroën

Otto

Da prøver jeg med en klassiker og superveteran: 9 gampe-meter ;D
1982 2CV6 Special beige colorado Jakop
2021 eC4 Feel Pack grå artense Firmabil

jwh

#8
Hadde planer om å gå kjapt/skikkelig til verks her, men den fordømte brevvekta var tom for batteri..... Tipper derfor 25meter - for det er et anselig antall meter "tråd" i en Mr. Lee pakke.

Det er vel ingen "bombe" at premien har med Mr. Lee å gjøre.  Kyllingsmak er greit her i gården....   ;)

At Mr. Lee er "et bedre måltid" er jeg imidlertid noe skeptisk til.....   ;)
Mvh, Jan Willy
1953 2CV

Thomas

Ja, se her kommer mange gode forslag, vi har fortsatt plass til flere forslag til svar.
Otto, hvor lang er en gampe-meter? hvis den er lang nok og ganget med 9, så kanskje du er nærmest.......
JWH, jeg får ikke plass til en dunk med nudler i en kovolutt, det er ikke nudel i premie.

mvh
Thomas ???
Opel Corsa, Konebil
2cv, MIN BIL :)

Otto

1 gampe-meter =1m/100cm/1000mm ;)
1982 2CV6 Special beige colorado Jakop
2021 eC4 Feel Pack grå artense Firmabil

jwh

 ???   
Legger meg selvsagt ikke bort i hva som står på premiebordet, men Mr. Lee går da lett i en konvolutt.  Bare prøv...   ;D

jw
Mvh, Jan Willy
1953 2CV

EirikJ

Ikke sikkert Mr.Lee har sikret seg sponsoravtale med Quizmaster...
Citroënnlig hilsen Eirik

Thomas

Mr. Lee er ikke sponsor av quisen, og jeg kan derfor ikke si at det er et alternativ til matpakke eller annen hjemmelaget mat når man skrur 2cv, eller er på tur, selv om den kommer i forskjellige smaker og ikke er tung å ha med seg eller tar mye plass ;)

Jeg trodde en "gampemeter" var noe mer/lenger enn, den kjedelige meteren, men godt forslag.

La svarene på qiuisen strømme på 8)

Fasit røpes ....lørdag den 29.11

Mvh
Thomas ???
Opel Corsa, Konebil
2cv, MIN BIL :)

Otto

Vel, da går jeg opp til en 18-hester (gamp ik sant) dvs 18 meter. ;D
1982 2CV6 Special beige colorado Jakop
2021 eC4 Feel Pack grå artense Firmabil