Hovedmeny

Ny quiz

Startet av Thomas, søndag 19 okt 2008 @ 22:55:21

« forrige - neste »

Thomas

Hei ,Forum
Da har jeg avsluttet min sesong, og jeg har klart det kunststykket å holde regnskap på :
Drivstoff forbruk, 315,5 liter
Forsikring: (8000 km i året): IF
Årsavgift.
Service, merkeverksted: jeg har byttet bremseskiver, klosser, stifter samt en vurdering av bilen generelt (ramme)
Karosseri: 2 nye bakskjermer, ferdig lakkert med nye pyntelister innkjøpt hos veng, og lakkert blå  ;), hos en som kunne det.......
Beplantning. (blomster i kassa bak) fra april til oktober
Vask og pollish ;D (Statoil og Biltema) vask hver uke og polering ca hver 3 uke.
Innkjøp olje, filter, plugger og vindusviskere. (Classic parts) 1gang.
Innkjøp en ny girstang, lettere brukt (takk ALX)
Dette regnestykket er det siste gang jeg gjør, heretter er det kun nytelse med  2`cv  :o :o :o

Riktig/nærmest riktig svar premieres med en hyggelig overraskelse ;D

Mvh
Thomas










Opel Corsa, Konebil
2cv, MIN BIL :)

André

Jeg kommer til 18080....håper det er alt for mye ;D
mvh André....kjører 2CV i Bergen

Morten

Jeg gjetter at du har brukt tilsammen 21.430,-
Mortën P H Ruud
'87 2CV6 Club
'83 2CV6 Special
'83 Acadiane
'71 Ami 8 Berline  (prosjekt)
'69 Dyane 6
'21 DS 7 Crossback E-Tense 4x4
(°\=/°)

Poirot

La meg tippe at all denne gleden kun har kosta deg ca 15000,- ;-)
Bedre med 2CV enn bare èn!

Olav

Mitt regnestykke havner i Vidars leie - 14138,40
Ærbødigst,
Olav Strand

1983 2CV6 Special - Rouge Corsaire - "Tutten" - Kjøpt i  Mai 2008 - Rullende restaurering - Ferdig restaurert i Mai 2013
1986 2CV6 Special - Blanc Meje - "Bolla" - Originastandl - På veien i juni 2019

PerI

Jeg tror vi kan presse prisen enda en tusenlapp eller to lengre ned, satser på 12345,- :)
(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III

Otto

Hei, jeg tipper 19000,- :)
1982 2CV6 Special beige colorado Jakop
2021 eC4 Feel Pack grå artense Firmabil

Alx

Nå kjenner jeg jo faktisk én av summene, men det er ikke den som trekker mest i noen retning. ;)

Vil likevel tippe litt mer enn de andre her; La oss si  kr 22636,-
hilsen Alexander

http://www.jenseg.net
2011 C4 1.6 e-Hdi EMG Exclusive
2008 Grand C4 Picasso 1,6 HDi EMG
1975 Ami Super Berline

EirikJ

Det reger så fryktelig ute nå at jeg orker ikke tippe noe.

Men for de som har lyst å føre regnskap over bilutgifter, enten av praktiske grunner eller bare for morro, så kan jeg anbefale www.spritmonitor.de!

Der kan man legge inn allt man måtte ønske, og nettsiden regner automatisk ut gjennomsnittsforbruk, totalt forbruk, kjørte km, delekostnader, forsikirng, bøter, co2-utslipp osv osv. Det begrenser seg nesten bare til hvor nøye man selv er å legge inn forskjellige ting. Og man trenger ikke regne noe som helst selv. Anbefales.

(NB: For de som syns selv Tysken i Allo Allo er vanskelig, trykk på det engelske flagget oppe i hjørnet)
Citroënnlig hilsen Eirik

Pål B

Jeg skyter på 18 735,-

Men, Thomas, hvis du (etter at svaret er lansert) setter opp et regnestykke med de kostnader som er knyttet til dette årets bruk hadde det vært interessant - håper ikke du bytter bremseskiver hvert år....... :o

Men fortsett det gode arbeid, da bilen din er meget pen og 100% 2CV å kjøre (etter at gearstangen ble byttet vel å merke  ;) )

Pål B

Thomas

Da er sannhetens time kommet, vi liker kjappe quiz 8)

Riktig svar: 24.555 kr

Vinneren er: ALX du var nærmest med ditt forslag på kroner 22.636 kr
Overaskelse kommer i posten ;D

Blakk hilsen
Thomas

Pål, takk for vakre ord, det motiverer.


Opel Corsa, Konebil
2cv, MIN BIL :)

Poirot

Thomas;
Når REGNSKAPETS time kommer, gidder du også påføre timebetalinga til verkstedet ditt?
Artig å vite hvor mye penger jeg sparer på å presse ryggen over evne, og bli møkkete på resten.. ;-)
Bedre med 2CV enn bare èn!

Pål B

I Oslo/Asker/Bærum;, Bøhm, Auto Elite, Autococo = 880,- mva. pr time - Altså billigere å gå til kiropraktor....... ;)

Pål B.

Thomas

Til dere  som etterlyser timepriser osv, "Møkk under negla, 90 åra`s statussymbol " var det ikke et slagord fra LO en gang i tida?, kos dere med det ;) håper ryggen holder ;) jeg er ferdig med denne Quizen, og jeg kommer aldri til å spare en j.....kvittering etter dette....alle summer er glemt, brent og begravet....etter dette er 2cv et nytelsesmiddel som inntas i overdoser.........  

Er det noen som vil ha en ny quiz?, er det stemning for det???
Flere føler seg snytt, da det var kort frist, og noen ble hindret pga regnvær..... ;D

Mvh
Thomas "100%" Andersen

Opel Corsa, Konebil
2cv, MIN BIL :)

PerI

Sitat fra: Thomas på tirsdag 21 okt 2008 @ 22:18:22


Er det noen som vil ha en ny quiz?, er det stemning for det???



Selvsagt, jeg kan jo ikke bli av med sisteplass for evig og alltid, optimistisk som jeg var :)

-Per



(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III