Hovedmeny

Anderumpe

Startet av EirikJ, søndag 12 okt 2008 @ 18:22:51

« forrige - neste »

EirikJ

Noen som har forslag/bilder av forskjellige løsninger for å holde vann ute med anderumpe montert?

Min plan er en gummilist langs sidene som settes på påbygget og tetter mot karosseriet. På toppen har jeg ikke kommet på noe bedre enn lerretstape... Det vanskelige er kanskje hjørnene oppe?
Citroënnlig hilsen Eirik

jwh

#1
Eirik skrev:
SitatJa! Bedre med litt heftig debatt på kanten, enn ingen debatt
"Saklige" innlegg som mitt ang.andrerumper er det jo ingen interesse for 

He he, folket har vel alltid ønsket "brød og sirkus".   Takke meg til heftig og begeistret, for "svart hav" er da ikke noe å trakte etter...

Vi laget noen anderumper til Sørlandstreffet i 2006.  Hvis det blir treff i 2010, så lager vi trolig nytt parti og selger de til "treffpris".
Selv om det da er mulig for meg å få denne ganske rimelig, så har jeg droppet innkjøp pga. at vannet lekker inn.  Finnes det en enkel patent (ikke tape) som hindrer vannet å trenge inn så er jeg naturligvis interessert - slik at vi kan forbedre produktet vårt...
Mvh, Jan Willy
1953 2CV

Olav

Venter egentlig bare på en god løsning jeg Eirik, før jeg skaffer meg en Anderumpe.

Sitat fra: jwh på fredag 17 okt 2008 @ 21:46:23
He he, folket har vel alltid ønsket "brød og sirkus".   Takke meg til heftig og begeistret, for "svart hav" er da ikke noe å trakte etter...

Fyrstikkesken er tom og jeg har rota bort faklene så det går mot en rolig helg fra min side.... på forum i alle fall ;)
Ærbødigst,
Olav Strand

1983 2CV6 Special - Rouge Corsaire - "Tutten" - Kjøpt i  Mai 2008 - Rullende restaurering - Ferdig restaurert i Mai 2013
1986 2CV6 Special - Blanc Meje - "Bolla" - Originastandl - På veien i juni 2019

EirikJ

Se der ja :)

Så manglende svar = manglende forslag :P
Det er forståelig.

På det Danske forumet ble det nevnt at en mulig løsning var å lage små deksler som leder vannet fra takrennen under bakruten, over kanten på anderuma, og ut. For det var der problemet var. Øvre hjørner. Jeg har skaffet meg en anderumpe, og skal så snart jeg har funnet en plass å skru, montere den og finne på noe lurt for å holde vann ute.
Citroënnlig hilsen Eirik

brochmann

Eirik
Fint, dette ser jeg fram til. Det fulgte anderumpe med Gassen. Det er slett ikke sikkert at "rumpen" følger Gassen i framtiden  ;)
inge
1986, rød og hvit "Dolly" kjøpt jan.2001, rammeskift i -01, overtatt av datter i-06.1976, oransje og hvit "SPOT", kjøpt juni -05, omfattende rest. På veien nov.-07.1986, hvit Special "Gassen", kjøpt feb.-08; lettere omskapt til France3. På veien okt.-09.