Etter 2 1/2 år på N2CVK forum

Startet av citro1cx, lørdag 11 okt 2008 @ 12:34:04

« forrige - neste »

Olav

Hehe... skulle ikke rare bensinskvetten til for å skape temperatur her gitt ;D ;D

Jeg synes egentlig dette illustrerer ganske godt hva jeg mener. Jeg er ganske ny på dette forumet, og her prøver jeg på en saklig måte å kommunisere at jeg mener det kanskje er et forbedringspotensiale her. Kanskje få vekket sovende forum-medlemmer og gjøre forum mer attarktivt for nye.

Jeg synes reaksjonen i tråden er ganske beskrivende for det bildet jeg prøver å tegne. Jeg er ny og har nok ikke helt rett i alt. Men i stedet for å fortsette diskusjonen om et mulig forbedringspotensiale for forum, hoppes det ned i skyttergraven og fyres løs med UPPER CASE og halvfet skrift hvor jeg ikke oppfatter innholdet som særlig konstruktivt.
Jeg registrerer at den harde kjerne her ikke har særlig toleranse for alternative meninger og temperaturen blir unødeig fort høy mot slike meninger.

Lang erfaring på ulike fora har lært meg å bli tykkhudet i forhold til dette. Men det gjelder neppe de fleste med mindre erfaring på slikt. Jeg kan forsikre at ikke kommer til å gå i lesemodus, men fortsette å hevde alternative meninger.

Ærbødigst,
Olav Strand

1983 2CV6 Special - Rouge Corsaire - "Tutten" - Kjøpt i  Mai 2008 - Rullende restaurering - Ferdig restaurert i Mai 2013
1986 2CV6 Special - Blanc Meje - "Bolla" - Originastandl - På veien i juni 2019

Jan Erik Johansen

#16
Starten på forumet var i sin tid på Network54.com og fungerte sånn halvdårlig.  Sitter og kikker litt på statistikken og ser at dette forumet sakte og sikkert har en økende trend i antall poster og antall medlemmer. Av de 207 registrert medlemmer pr dags dato er det en del som har registrert seg for å kjøpe, selge eller etterlyse noe, slik at det reelle tallet på aktive brukere er (mye?) mindre enn 200*.  Hvor mange av de aktive brukerene som bidrar er vanskelig å si, definisjonen på å bidra er vel mangfoldig vil jeg tro.  Det som imidlertid er bra, er denne tråden som gir rom for å komme oss ett hakk videre.
Det hevdes med en viss rett at dette forumet ikke er styrt, det mener jeg skyldes at det har vært relativt stille lenge før det umerkelig har blitt en del trafikk. Resultatet ser vi i dag, diskusjoner sklir ut og ender opp i noe annet, som jo er uheldig for de som søker informasjon senere.  Videre er det også vært diskusjoner med for høy temperatur noen ganger.  Og da har også moderatorene vært deltakere og holdt for høy temperatur, derfor litt svak moderering noen ganger.  Meeen, sist gang det tok helt av her inne, fikk jeg flere innmeldinger enn på lenge, kan være tilfeldig, men like fullt.

Morten har opplyst at han er i tenkeboksen for å forbedre forumet. Olav har masse ideer, så mange at han har lyst til å starte eget forum.  Forslag fra meg uten å ha snakket med noen, kan ikke Morten og Olav gå sammen om å moderere og forbedre? Hvis de er villige/motiverte/har lyst er det bare for styret i N2CV Klubb og Østfold 2CV Klubb å applaudere dem inn??

Og til resten av den gemene hop, fortsett å komme med konstruktive tilbakemeldinger i denne tråden, så skal vi se at vi får ett bedre forum!

MVH Jan Erik Johansen

* 99 medlemmer har 0 eller 1 post, så da er vel det reelle antallet brukere rund 100?

Morten

Først: Takk til dere som roser forumet for hva det har blitt, det er i stor grad deres fortjeneste.
Dernest: En ikke mindre takk til Olav og andre som påpeker det de mener er svakheter og mangler ved forumet og driften av dette. Selvfølgelig er det rom for forbedring.

Litt historie: Før dette forumet ble opprettet brukte Norsk 2CV Klubb et webbasert forum hos Network54.com hvor det var mulig å poste anonymt, liten eller ingen mulighet til å moderere, og uten søkemulighet utover ordinære søkemotorer. Denne "gratistjenesten" var som mange andre overlesset med popups og reklame. Spam var selvfølgelig også et problem siden ingen innlogging var nødvendig.
Jeg tilbød meg derfor å sette opp dette forumet. Retningslinjene ble tatt med videre, og aktiviteten var til å begynne med ganske lav. Dette har til manges glede tatt seg opp etter hvert, og vi er nå på et helt annet nivå enn vi var til å begynne med. Det stiller selvfølgelig andre krav til driften av forumet, noe som helt uavhengig av denne diskusjonen allerede har vært på agendaen en liten stund.

Med tiden har også Østfold 2CV Klubb lagt sitt eget forum på is, og linker direkte til dette forumet. Jeg tror det er positivt å samle alle omkring ett forum, dersom det er mulig.

Det nevnes så vidt litt om statistikk i denne tråden. Det er jo gjerne et par strofer som kommer fram med en gang man prøver å bruke statistikk i en diskusjon, såpass ofte at jeg neppe trenger å gjenta dem her ;)
Men det inspirerte meg til å kikke litt på medlemslistene våre, for å prøve å sammenholde dem med den virkeligheten jeg kjenner.

Det er ca 50 medlemmer som har flere enn 10 innlegg. Langs hele denne skalaen finner vi "tykkhudede" medlemmer som, på tross av at de har lav postefrekvens sammenlignet med de på topp 10, jevnlig deltar i diskusjoner, logger seg inn og leser, og ikke later til å ha noen problemer med dette. Burde disse skrevet mer og oftere? Selvfølgelig er det velkomment, men ikke for en hver pris. Jeg ønsker ikke at vi skal skape et forum der postcount == troverdighet, og på den måten presse folk til å skrive noe.

Blant brukerne med 2-10 innlegg ser jeg klart et potensiale. Men ganske mange av dem var sist aktive i 2006 eller 2007, altså både før aktiviteten på forumet tok seg opp, OG før de opphetede debattene fant sted. Hvorfor har vi ikke sett dem siden? Vanskelig å vite, ihvertfall i mange av tilfellene. I denne gruppen er det forøvrig også en del tilfeller av folk som har registrert seg for å poste et teknisk spørsmål, fått svar på dette, og så ikke kommet tilbake. Dette tror jeg er et vanlig fenomen på ALLE tekniske fora.

ca 40 brukere har registrert seg, dvs lagt inn navn og e-post-adresse, men ikke skrevet noe. Er det fordi de har blitt skremt "i siste liten"? Jeg tror ikke det.

ca 60 brukere har lagt inn én post. Ingen av dem har så vidt jeg kan se blitt tause på grunn av flaming. Tvert i mot - de fleste av disse ser ut til å ha vært inne på forumet kun for å selge en bil eller deler eller for å spørre om leie av 2cv til arrangementer/filminnspillinger. Altså folk som i stor grad er utenfor miljøet. At disse finner veien til forumet og ser på det som en aktuell markedsplass synes jeg er meget positivt. At denne gruppen forumbrukere begynner å bruke forumet som sosial arena har jeg liten tro på - det har jeg aldri opplevd i noen av de fora der jeg er aktiv.

Jeg tror både Olav og jeg er i en bransje hvor vi har lett for å tenke at "alle" bør være med på et forum. På de første treffene og hyggekveldene jeg var med på ble jeg overrasket over hvor mange som ga uttrykk for at de sjelden eller aldri brukte internett. Norsk 2CV Klubb har faktisk en god del medlemmer som har valgt å ikke bruke pc og e-post, langt mindre delta på et diskusjonsforum. Det ser vi også igjen i det faktum at styret jevnlig får brev/mail/telefoner fra folk som ønsker å få lagt ut salgsannonser på forumet. Vi må nok innse at veien er lengre for en større andel av 2CV-miljøet, enn for mange andre.

Hva kan vi så gjøre for å øke forumets attraktivitet og aktivitet? En kjapp brainstorm gir meg følgende punkter:


  • "Velkommen-tråd": Mange fora av litt mindre størrelse (som dette) har en form for presentasjonstråd hvor nye medlemmer ønskes velkommen. Kanskje noe å tenke på? Det er en presentasjonstråd her pr i dag, men den er ikke særlig aktiv, og dermed etterhvert gjemt og glemt.
  • Moderering: Dette har vi jo allerede drøftet litt. Jeg har tilkjennegjort noe av mitt syn på saken, samtidig som jeg ser at foten kunne vært satt ned noe tidligere ved et par anledninger. En utfordring med det er at jeg og de andre admins/mods ofte deltar i diskusjonene selv. En moderatorhandling kan fort bli sett som et innlegg i debatten, og det gir den ene parten uforholdsmessig mye makt, isolert sett. Man kan heller ikke lage seg et system som fritar folk fra å kjøre innlegget via sitt indre sensurfilter. Samtidig er det ingen tvil om at enkelte (sikkert meg inkludert) bør roe ned språkbruk og vurdere en mildere vinkling på noen av sine innlegg. Det er forskjell på å kritisere og provosere...
  • Design: Kanskje noe å jobbe med? Jeg skal uansett gjøre en oppgradering på forumet i løpet av nær framtid, så det ville passe bra i den forbindelse.
  • Reklame/veiledninger: En god ting kan ikke sies for ofte, og forumet bør helt klart nevnes i alle sammenhenger. Kanskje vil det også være formålstjenlig å lage en brukerveiledning for de som ikke har erfaring med nettforum fra før.
Flere forslag?

EDIT: Jan Erik var kjappere enn meg, gitt ;)
Mortën P H Ruud
'87 2CV6 Club
'83 2CV6 Special
'83 Acadiane
'71 Ami 8 Berline  (prosjekt)
'69 Dyane 6
'21 DS 7 Crossback E-Tense 4x4
(°\=/°)

EirikJ

Morten, flotte opplysninger om forumbrukere/medlemmer. Det var omtrent som jeg regnet med. Tror det er ganske typisk for forum generelt.

En slik "veiledningstråd", som er lett å finne for førstegansbesøkere som ikke leter etter den en gang, kan være en god ide for å gi noen en dytt for å skrive sitt første innlegg. Tråden bør presisere at dette er et åpent forum, der alle er velkommen til å skrive, "uansett" hva de har på hjertet. Det er ingen krav til klubbtilhørighet, sosialt nettverk, bil osv. Noen tror kanskje at vi er en lukket gjeng som vil heve øyenbrynene hvis en kommer med sitt første innlegg. Det er jo HELT feil :)
For personer som ikke er vant til forumbruk, kan det være greit å se slike ting på nettsiden. Det er jo ikke slik at alle her kjenner alle. Det er vel de færreste som faktisk har møtt hverandre, da det er folk fra hele landet og forumet er relativt nytt.

Og til syvende og sist er det jo 2CV'en og relaterte ting som opptar oss alle, ellers hadde vi jo ikke vært her.
Disse litt utagerende diskusjonene(Som jeg syns er litt morsomme. Er det noe galt med meg? ;D ::) ) er kanskje et resultat av høstens inntog og manglende omgang med 2CV'en i hverdagslivet?! Unger som kjeder seg blir gjerne litt kranglevorne ;)
Citroënnlig hilsen Eirik

Olav

Takk til Morten og Jan Erik for utmerket informasjon og klargjøring. Veldig greit å få med seg historien bak, det klargjør en del for meg.   

Jeg synes Morten sine tanker her er svært gode og er enig med ham på nesten alle punkter. Når det gjelder moderatorer tror jeg det er viktig at de har et klart regelverk fra forumeier som de etter beste skjønn skal forvalte.

Jeg tror det er en god ide at moderatorer og admins er anonyme når de opptrer i den rollen. På den måten kan de delta på forum som alle andre, men utføre sine plikter anonymt for brukere som bryter regelverket.
Videre tror jeg det kan være lurt at en del av irettesettende kommunikasjonen mot brukere bør tas direkte med bruker og ikke i en tråd til offentlig skue.
Jeg er litt usikker på om det teknisk er mulig med forumet fra SimpleMachines, men det kan jeg bidra til å finne ut.

Morten skriver "Det er forskjell på å kritisere og provosere" og det treffer spikeren på hodet for meg. Jeg har ingenting i mot en fargerik og opphetet debatt, tvert i mot synes jeg det gjør forum mer attarktivt. I alle fall så lenge formen i en slik tråd baseres sak og ikke person. Det er kanskje her det svikter litt for meg av og til.
Det kan godt hende jeg kan ha bridratt til dette selv, det er sikkert ikke like lett å holde seg på matta når ting tar av.  I så fall ville det være naturlig å få et hint om dette fra en moderator.

Uansett, synes jeg denne debatten nå skifter over i et gledelig positivt spor.
Ærbødigst,
Olav Strand

1983 2CV6 Special - Rouge Corsaire - "Tutten" - Kjøpt i  Mai 2008 - Rullende restaurering - Ferdig restaurert i Mai 2013
1986 2CV6 Special - Blanc Meje - "Bolla" - Originastandl - På veien i juni 2019

Alx

Hei,

Jeg startet en gang i tiden Østfoldklubbens hjemmesider, og litt etter min tid ble det opprettet et forum der. Pga at aktiviteten var veldig lav og ikke minst fordi 90% av brukerne var spammere, så fant vi ingen annen løsning enn å legge det ned. Det er også selvsagt et fordel med (kun) ett sted der man kan få svar på det man lurer på, så man slipper å poste rundt overalt (selv om jeg personlig poster både her og der, men det er mange ganger fordi jeg lurer på ting utenfor 2cv-kretsens kompetanseområde. Eks radiator-spørsmål. Ikke det at 2cv-folk også kan ha greie på det, men vannkjølte motorer har ikke så mye her å gjøre, kanskje...)
Det var en digresjon. Jeg tror kanskje vi ikke skal overanalysere hvorfor noen har postet tre mens andre har postet 300 innlegg. Kanskje det rett og slett er slik at den som postet tre fikk svar og dermed ikke har behov for mer...

Så, siden jeg ser tips om nye tråder/temaer her... Jeg kunne tenkt meg en "Min bil"/"Min garasje"/"Mitt prosjekt"/"Min skrytetråd" tema her. Hvor folk kan poste bilder og beskrivelser av bilen/prosjektet sitt. Noe tilsvarende "Læsernes galleri - Flash dit ride!" eller "Garage-nyt" på danske Citronik...
For dere som liker GS(A), kan en utrolig tråd om en GSA Enteprise anbefales: En Entreprise vækkes til live igen. Renoveringstråden.
hilsen Alexander

http://www.jenseg.net
2011 C4 1.6 e-Hdi EMG Exclusive
2008 Grand C4 Picasso 1,6 HDi EMG
1975 Ami Super Berline

Morten

Sitat fra: Olav på søndag 12 okt 2008 @ 02:33:48
Videre tror jeg det kan være lurt at en del av irettesettende kommunikasjonen mot brukere bør tas direkte med bruker og ikke i en tråd til offentlig skue.
Jeg er litt usikker på om det teknisk er mulig med forumet fra SimpleMachines, men det kan jeg bidra til å finne ut.

I den versjonen som er installert nå er det i utgangspunktet PM eller mail som er greieste mulighet. Forumet har også en funksjon for å rapportere overtramp til moderatorene.
I versjon 2.0, som er i beta (men virker ganske stabilt), er det langt flere nivåer av mulige reaksjoner. Det har blant annet en mulighet for advarsler/scoring av brukere. Grunnen til at jeg ikke har oppgradert ennå er at jeg ønsker å teste litt til, ettersom versjonen fortsatt er under utvikling.
Mortën P H Ruud
'87 2CV6 Club
'83 2CV6 Special
'83 Acadiane
'71 Ami 8 Berline  (prosjekt)
'69 Dyane 6
'21 DS 7 Crossback E-Tense 4x4
(°\=/°)

Poirot

Sitat fra: Olav på søndag 12 okt 2008 @ 00:52:32
Hehe... skulle ikke rare bensinskvetten til for å skape temperatur her gitt ;D ;D


Jeg registrerer at den harde kjerne her ikke har særlig toleranse for alternative meninger og temperaturen blir unødeig fort høy mot slike meninger.

Lang erfaring på ulike fora har lært meg å bli tykkhudet i forhold til dette. Men det gjelder neppe de fleste med mindre erfaring på slikt. Jeg kan forsikre at ikke kommer til å gå i lesemodus, men fortsette å hevde alternative meninger.



Dersom din hensikt med å skrive på dette forumet, Olav, hovedsakelig er å slenge brannfakler og skape temperatur, tror jeg faktisk du har gjort ditt og absolutt burde burdere å gå i tenkemodus.  I det minste begynne å tenke før du skriver...
Du kan ikke først bevisst provosere, skrive at navngitte personer "slår seg for brystet" etc,. for deretter å produsere noen indignert-moralistiske krokodilletårer og beskylde andre for å begå overtramp!
Det er absolutt høy toleranse for alternative meninger både i 2CV-miljøet generelt og her på forumet, og "den harde kjerne" tror jeg faktisk fortrinnsvis eksisterer i din egen fantasi.  Si meg, hvilken greie har du egentlig på 2CV-miljøet?  Og hvor mange innen denne "harde kjernen" kjenner du egentlig?
Fortsetter du som du har begynt her på forumet, syns jeg virkelig det er en GOD idè at du starter ditt eget forum.  Og forblir der...
Og inntill videre er du neppe ønska som "med-moderator"!

Forøvrig vil jeg "si meg enig med førstnevnte taler"; jeg stiller meg helt bak ditt startinnlegg, Roger H!  Vi som er aktive her på forumet, er det bl.a. fordi vi syns forumet fungerer BRA!  Jeg håper inderlig ikke enkelte provoserende og/eller surmavede og hårsåre innlegg/debattanter fører til noen vesentlig endring i forum-policy`n!
Bedre med 2CV enn bare èn!

Jan Erik Johansen

Og da har vi klart å få temperatur her også, det å anbefalle noen å forlate ett forum på denne måten Vidar, er ikke det å ta dette litt langt? 
Ett objektivt syn på denne tråden viser vel at noen av oss holder en høyere sigarføring enn andre av oss, da må vi påregne litt tilbake.  Men problemet til en del av oss forumbrukere synes jeg virker som om vi leter med lys og lykte etter noe å bli sinna for, slik at vi får en mening i livet vårt, å eskalere en debatt til det ender med stenging av tråder og emner o ingenløsning på noe som helst. Og hvis noen føler seg truffet her, ikke svar, jeg har ikke nevnt navn og vi som eskalerer debattene finnes i alle leire.  Så min oppfordring er å la denne tråden fortsette i den saklig tonen, hvor det faktisk kommer frem en del gode forslag, og hvis noen irriterer seg, prøv noe nytt, ignorer det!

Og med ønsker til dere alle om en fortsatt god søndag, Jan Erik Johansen

Poirot

Sitat fra: Jan Erik Johansen på søndag 12 okt 2008 @ 17:48:37
Og da har vi klart å få temperatur her også, det å anbefalle noen å forlate ett forum på denne måten Vidar, er ikke det å ta dette litt langt? 


Nei, jeg syns faktisk ikke det...  Når en og samme person både tilkjennegir at hans hensikt med debatt-deltakelse er å "skape temperatur", slenger ut negative påstander/karakteristikker av navngitt person,også er den første til å sutre om personangrep og dårlig forum-oppførsel OG har uttalt at han vurderer å starte sitt eget forum, syns jeg det er helt på sin plass å støtte han i dette siste... ;-)
Jeg har faktisk vondt for å se at denne "Olav" har bidratt med så mye positivt, og jeg lurer alvorlig på både hva som er hans agenda, og hvilken kjennskap han egentlig har til 2CV-miljøet og ikke minst de personene han omtaler (negativt) enten ved navn eller som gruppe.
SELVSAGT blir det "temperatur" når noen, helt uprovosert, skriver slik som i det innlegget jeg siterte (og sågar klarte å få til en riktig "quote"!;-))!
Men for all del, JEG har intet imot sågar HØY temperatur, ei heller at "Olav" skal fortsette på forumet.  Men da får regelen om ikke å slenge dritt gjelde også han!  Og kanskje også en idè at moderator(ene) ser litt på HVORFOR temperaturen blir (for) høy og ikke bare slår ned på den som måtte "sprekke"!
Bedre med 2CV enn bare èn!

citro1cx

Sitat fra: Alx på søndag 12 okt 2008 @ 13:47:35
Jeg kunne tenkt meg en "Min bil"/"Min garasje"/"Mitt prosjekt"/"Min skrytetråd" tema her. Hvor folk kan poste bilder og beskrivelser av bilen/prosjektet sitt. Noe tilsvarende "Læsernes galleri - Flash dit ride!" eller "Garage-nyt" på danske Citronik...
[/url]


Glimrende forslag Alx :) litt mer fokus på bilene er vel det forumet trenger akkurat nå?

Enig i at entrepise tråden til Alexander på Citronik var spennede ;D
mvh
Roger Hammer, Trondheim
77 2cv6, 85 2cv6

Otto

Flott! :) Det er bilen, 2CV-en, som har hovedrollen i dette fine forumet! Mer stoff om medlemmenes biler, bruken av bilene, vedlikeholdet, reparasjonene, osv. :)

Blir det mulig å legge ut videosnutter når forumet oppgraderes?
1982 2CV6 Special beige colorado Jakop
2021 eC4 Feel Pack grå artense Firmabil

jwh

#27
Til Olav Strand og forumet.

Jeg forventer at Olav viser det minstemål av respekt for spilleregler når han melder seg inn i et nettforum, samt at grunnen for innmelding var for å konsentrere seg om dette nettforumets interesseområde (2CV).

Nå har han enda såpass bakkekontakt at han innser at han ennå ikke har alle svar i 2CV-verdenen, og muligens for å kompensere manglende egen 2CV-kunnskap/erfaring (husker hvor ivrig han var for å komme ut av startsveis (les: forlate novisestatus)) så øser du ut om DITT fagområde, et område som ikke interesser deltagerne her på forumet- i denne sammenheng.

Hva du har av BBS, IRC og annen IT-bakgrunn er FULLSTENDIG irellevant og fremmed for oss andre som ønsker å snakke 2CV på forumet.  Dette er IT-fri sone !  Du brukte tidligere ordet svada, IT-debatter på et bilforum er svade ??, og fører bare til færre besøk her.  Husk at ikke all innvolvering er positivt.

At du i tillegg ser ut til å ønske å provosere, og kaller det for saklighet - minner meg om den ungdommen vi pt. har i huset fra barnevernet (har hatt mange slike).  Vedkommende ungdom provoserer ofte ? i mangel av annet verktøy i redskapskassa.
Og jeg føler behov for å si:  NEI TAKK, jeg har nok av slikt på hjemmebane!

Så vidt jeg kan se så er du alene om å se særlige grunnleggende mangler her på forumet, du er 1 av 100/207.   Delta  heller som vanlig medlem og lær din 2CV, og hold dine andre ?talenter? unna.  Det var vel det som var utgangspunktet ditt ??   Og forumet er til for de som benytter DET - ikke mulige nye ansikter der ute.  Det er brukerne som skal utvikle forumet - ingen andre.

Jeg har stor tillit til at de som styrer forumet på vegne av 2CV-klubbene greier denne jobben uten en selvutnevnt ekspert.  Og til de som ønsker å gjøre noe for felleskapet i klubbene så er årsmøtet stedet å bli innsatt ? IKKE dette forumet.

Harde ord ?   Tror ikke det, og ikke tilsiktet       

Personangrep  ?   Ikke i det hele tatt.

Klar tale ?   HÅPER DET.

Om du er en OK fyr ?   Helt sikkert.


Jan Willy
Mvh, Jan Willy
1953 2CV

Pål B

#28
Det var godt og lese ut av Roger H. sitt innlegg at både 2CV.no og forumet har gitt ham noe - og forhåpentligvis andre. Nettopp fordi dette var noe av det styret (frem til nettet ble oppfunnet...) var opptatt av; Hvordan nå - og tilby - de medlemmer som av geografisk årsak ikke kunne delta der det skjedde noe, noe?

Men at 10 stk. står for 66% av innleggene er jo en dårlig statetsikk - helt uavhengig av årsak så har klubben noe å jobbe mot;
Få flere medlemmer til å bruke nettet. Uten at jeg aner noe om nettbruks mønster, men det er vel grunn til å tro at veien fra å søke info på 2CV.no til forumet er kort? Den omvendte lesningen av dette kan jo være at info på 2CV.no leses av få. Klubben løper den risiko at "viktig" info som legges it ikke leses.


Olav Strand sitt (eventuelt) alternative forum kan jo vokse frem som en følge av at han, og flere, ikke finner det de søker på dette forumet. Antall innlegg, medelmmer osv er det vel egentelig bare tiden som vil vise, hvis så skulle skje. Personlig håper jeg det ikke skjer. I alle fall ikke før mye annet er prøvet.

Det ville unektelig smake litt "bittert" for klubben hvis 10 forble her og de 197 andre var på "det nye" forumet............ ;)

Dette forumet skal, i flg. Morten, revurderes og fornyes, og i den prossesen vil innspill/ideer/komentarer være nyttige for Morten & Co.
Så Olav, send dine tanker og ideer dit- det gjelder forøvrig alle andre som har meninger om hvordan et "nytt" forum skal være.

For Morten & Co sin del tror jeg de som mener noe bør sende dette inn pr. e-post, og ikke forvente at ideene skal snappes opp via å lese innlegg i alle tråder.

Morten; Invitier til innlegge/forslag og sett en deadline - det er greit å forholde seg til.

Også da, om vi får, eller ikke får, en endring, la oss si i fra f.eks. 010109 så kan vi vel omtrent på denne tiden neste år si om det var vellykket eller ikke?

Pål B

Pål; Det heter medlemmer, ikke medelmmer!!


Jan Erik Johansen

Jeg har som moderator prøvd å være positiv i denne tråden og oppfordret til en positiv tone som kan bidra til at dette forumet kan utvikles videre.  Jeg skal ikke fordele skyld, men noen av innleggene over bidrar neppe positivt i noen betydning. Nok om det.

Jeg har vært kasserer i mange år, og medlemsregisterfører i noen færre år, men har uansett en viss forutsetning til å mene noe om medlemsmassen vår og om hvorfor de er lite aktive på forumet.  Vi har vel omtrent 220-230 medlemmer per i dag.  Av disse er det flere som har kommunisert med meg i form av brev eller telefon, og har opplyst at Internett og e-post er noe de ikke har.  Videre kan jeg si noe om medlemmene som melder seg ut. De begrunner det ofte med at de ikke lenger har 2CV og derfor ikke ønsker å være medlem lenger.  Da kan man vel kanskje anta at engasjementet ikke er voldsomt?

Men vi får noen nye medlemmer som er aktive på forskjellige vis, blant annet Olav Strand som mener noe om forumet her og et annet nytt medlem, E. Schrøder, kjøper og selger 2CV brukt.  Da er det ekstra hyggelig å  se at har ett forum  hvor takhøyden er så stor at det er aksept for at noen selger biler med fortjeneste og at noen har meninger og er i stand til å ha personkarakteristikker som de mer erfarne brukerne.  Dette er eksempler på hvordan vi har det i forumet og tydeligvis er dette ønsket også.

Jeg var i sin tid initiativtaker til det første forumet som ble opprettet og har vært moderator siden den gang. Tonen og omgangsformen på dette forumet viser med all tydelighet at dette er noe jeg ikke har lykkes med og jeg avslutter derfor dette innlegget med å takke pent for meg og ønsker forumet og dets deltakere lykke til videre.

Jan Erik Johansen