Hovedmeny

Prosjekt i Trøndelag

Startet av Max Wiggo, tirsdag 23 sep 2008 @ 10:55:56

« forrige - neste »

Jan Ove Rønning

YES PLEASE!!! Meget veldig gjerne. Har prøvd å lett litt etter noen som solgte slike, uten spesiellt hell.


1959 AZU
1971 AK 400
1976 2CV6 SPOT (Nummer 15 av 30)
1981 John Deere 2040
1984 Honda Nighthawk 700 S
1987 2CV6 Dolly
2010 Subaru Impreza

EirikJ

De som fører "Facom" har, eller kan skaffe
Citroënnlig hilsen Eirik

Jan Ove Rønning

Var innom en forhandler å spurte her om dagen, men han klarte bare å spore opp 44,5 mm...
Tror de begynner å bli litt lei av meg, siden det er tredje gangen jeg etterspør noe de ikke har eller kan skaffe. :)
1959 AZU
1971 AK 400
1976 2CV6 SPOT (Nummer 15 av 30)
1981 John Deere 2040
1984 Honda Nighthawk 700 S
1987 2CV6 Dolly
2010 Subaru Impreza

EirikJ

#138
Kjenner den følelsen. Han som driver byens "skruer og mutter-sjappe" nordpå der jeg kommer fra, var litt oppgitt over meg og mine til tider ukurante ønsker..... ::)

Men den lokale Facom-forhandleren sa at 44 mm var i sortimanget til Facom og var ingen problem å skaffe. Han hadde til og med en på lager. Den kjøpte jeg, til sterkt redusert pris da den hadde ligget på lager nok så lenge :D
Citroënnlig hilsen Eirik

Jurgh

Den 44,5 mm pipa han snakker om er en 1 og 3/4" (en-og-tre-fjerdedels-tommer) pipe.

Jeg har en slik selv og den fungerer utmerket.  Løp og kjøp.

Ingeborg

Du, detta høres strålende ut :) Jeg lover å ha gjort ferdig bildeleshoppingen min før 4. juli slik at delene kan leveres tilbake før ddu stikker til Det Store Ytland. Ikke at du kommer til å trenge dem nå som du har skrudd bilen helt fra bunnen av helt selv :P
student og borteboer med 2cv6 Dolly 1986 r/h, overtatt v06

Jan Ove Rønning

YESS! stooor pakke fra Franzose hentet i dag. :):):)
Nye bremsebånd bak og ett flott tak i Jaune Rialto var blandt godsakene. Taket sitter allerede som et skudd på bilen. Venter en uke eller to med å feste det i overkant av bakruta (jfr. et tysk papir merket "viktig" som fulgte med i pakken).

Liten pust i bakken i tropevarmen nå, men så er det ut å jekke opp. :)
1959 AZU
1971 AK 400
1976 2CV6 SPOT (Nummer 15 av 30)
1981 John Deere 2040
1984 Honda Nighthawk 700 S
1987 2CV6 Dolly
2010 Subaru Impreza

citro1cx

#142
Sitat fra: Jan Ove Rønning på torsdag 02 jul 2009 @ 19:29:47
YESS! stooor pakke fra Franzose hentet i dag. :):):)
Nye bremsebånd bak og ett flott tak i Jaune Rialto var blandt godsakene. Taket sitter allerede som et skudd på bilen. Venter en uke eller to med å feste det i overkant av bakruta (jfr. et tysk papir merket "viktig" som fulgte med i pakken).

Liten pust i bakken i tropevarmen nå, men så er det ut å jekke opp. :)

her er noen gode tips http://www.2cvsrus.com/index2.htm trykk på "Repair and maintenance instructions" og så på "rear breakes"
mvh
Roger Hammer, Trondheim
77 2cv6, 85 2cv6

Jan Ove Rønning

Da er nye bakbremser på plass. Jeg har full forståelse for at bremsene hadde en differanse på omtrent 40%. Sånn med tanke på at bare ett bremsebånd beveget på seg på ene siden så... :)
Men sylinderen ble byttet, så nå glir alt så meget bedre. Sentrere bremsebånd var mye lettere enn jeg trodde.

Da gjenstår det å få justert hovedlysene så er vi klare for etterkontroll og forhåpentligvis skilter. Begynner å bli på høy tid spør du meg!

Dårlig bilde det her, men skitten mobil i dårlig lys... ja, jeg sier ikke mer. :)
1959 AZU
1971 AK 400
1976 2CV6 SPOT (Nummer 15 av 30)
1981 John Deere 2040
1984 Honda Nighthawk 700 S
1987 2CV6 Dolly
2010 Subaru Impreza

Jan Ove Rønning

JADDA!!! Etterkontroll bestått! Da kan jeg hente skiltene i lunchen. :D :D :D *lykke*
1959 AZU
1971 AK 400
1976 2CV6 SPOT (Nummer 15 av 30)
1981 John Deere 2040
1984 Honda Nighthawk 700 S
1987 2CV6 Dolly
2010 Subaru Impreza

Max Wiggo

Gratulerer! Håper du får start på bilen igjen ;)
Max Wiggo Guldberg
1985 2CV6 Charleston
1975 Tempo Hercules
1977 Tempo Hercules

citro1cx

se der ja ;D gatulerer så meget.
mvh
Roger Hammer, Trondheim
77 2cv6, 85 2cv6

Jan Ove Rønning

Da er skilter montert, og jeg fant enda en coil nede i låven. Plugget inn denne, og vips starter og går som en klokke.
Selv etter en liten kjøretur som ga temperatur på motoren så startet den momentant igjen. Merkelige greier... Nuh vell.

Å få ut skiltene i dag var en liten prøvelse. Da jeg var innom trafikkstasjonen og bestillte skilter så spurte jeg om omregistreringen var registrert betalt, og det kunne damen bak disken bekrefte at den var etter å ha sjekket litt i datasystemet.
Godkjenningspapirene ble overlevert, men i dag kunne de ikke se at omregistreringsavgift var betalt, og etterspurte KID-nummeret på fakturaen. Fikk de det så kunne de sjekke om den var betalt. Greit nok, en ekstra tur hjem å hente denne.
Når damen bak disken fikk fakturaen med det etterspurte KID-nummeret på så var plutselig ikke dette godt nok, siden fakturaen ikke var stemplet av banken.
Det ble kommentert litt spydig at datamaskinene våre har ikke for vane å stemple fakturaer som betales i nettbanken...
Nei dette kunne de ikke godta, og nå ble det krevd en stemplet kvittering fra banken på at fakturaen var betalt.
Ut igjen, ringe banken å få dem til å sende kvittering til trafikkstasjonen pr telefaks.
Når telefaksen tikket inn kunne damen meddele at hun kunne strengt tatt ha sjekket på KID-nummer, men det var ikke hennes jobb... Av og til får man bare lyst til å...."
Etter grundige studier av den nylig ankomne kvitteringen hengte hælvetes-kjærringa seg f**** tute meg opp i signaturen til den ansatte i banken...
Neste setning ble omtrent som følger; "Der står det *** *******, skal du ha legitimasjon av ham også???"
Noen ble visst ganske sure. Så ble godkjenningspapirene etterspurt IGJEN! Damen ble informert at de ble levert inn til hennes kollega ved forrige besøk. Denne kollegaen hadde allerede lagt det inn i datasystemet, så hvorfor hun spurte må gudene vite.
Neste spørsmål var om skilter var bestillt. Tror ikke det fallt helt i god jord at de var bestillt for lenge siden, og hadde ligget der å ventet i flere uker. Også noe som STÅR PÅ DEN HÆLV**** SKJERMEN!!!
Til slutt kom det et midlertidig vognkort ut av printeren. På høy tid, for nå var det en smule ampert på begge sider av skranken.

De tre andre ventende fikk bare ett mer og mer forbauset uttrykk i ansiktet etter hvert som begivenhetene skred frem.
Det toppet seg virkelig da herremannen som sto i naboskranken og etterlyste de nye oblatene ble spurt om registreringsnummer. Han ruslet bort til vinduet og kikket etter, ruslet tilbake til skranken og sa nummeret. Han fikk beskjed om at han kunne ikke få nye oblater siden det ikke var forsikring på bilen, så han fikk kjøre bortom forsikringsselskapet og ordne dette.

Jeg skulle ikke få skilter fordi det ikke var damen bak skranken sin jobb å søke opp en betalt avgift på KID-nummer selv om hun hadde full mulighet til å gjøre det, mens han fikk kjøre videre med en bil UTEN forsikring... Forstå det den som kan.

Men uansett, jeg er i mål for denne gang. Litt smøring av ymse ledd og fjærboksene nå så er jeg klar for Tsjekkia. GLEDER MEG som en unge!
1959 AZU
1971 AK 400
1976 2CV6 SPOT (Nummer 15 av 30)
1981 John Deere 2040
1984 Honda Nighthawk 700 S
1987 2CV6 Dolly
2010 Subaru Impreza

Alx

Dette forklarer jo hvorfor det koster så mye med omregistrering i Norge i forhold til vårt naboland i øst. De spør og graver om alt mulig gang etter gang. Det er jo klart de må bruke lang tid for å forsvare den prisen de tar.  ::)

Gratulerer med skilter!
hilsen Alexander

http://www.jenseg.net
2022 ëC4 Shine
2011 C4 1.6 e-Hdi EMG Exclusive
1975 Ami Super Berline

Morten

Gratulerer så mye! Gleder meg til å se skiltene og resten av bilen om noen uker:)
Mortën P H Ruud
'87 2CV6 Club
'83 2CV6 Special
'83 Acadiane
'71 Ami 8 Berline  (prosjekt)
'69 Dyane 6
'21 DS 7 Crossback E-Tense 4x4
(°\=/°)