Fått igjen på skatten.

Startet av Alx, tirsdag 01 jul 2008 @ 09:11:08

« forrige - neste »

Alx

Jeg har tydeligvis betalt for mye skatt i 2007, så dermed dukket det opp et koselig brev fra skatteetaten i forrige uke.
Tilfeldighetene ville så ha det slik at på eBay ble det lagt ut noen godsaker til Ami Super! Så nå er to av hver av disse på vei i posten fra England.  ;D
hilsen Alexander

http://www.jenseg.net
2022 ëC4 Shine
2011 C4 1.6 e-Hdi EMG Exclusive
1975 Ami Super Berline

PerI

Tror jammen du har blitt en nyrepottesamler, Alx :)

Fikk også igjen litt, og jeg fortsetter stilen med samkjøp av fålkevågner :o
En campingbil er anskaffet sammen med min transporterfrelste bror. Den har ihvertfall en boxermotor :)
(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III

Otto

#2
Restskatt. ??? Ikke gunstig å drive egen virksomhet. Godt over 40% i skatt. :(
1982 2CV6 Special beige colorado Jakop
2021 eC4 Feel Pack grå artense Firmabil

jwh

#3
Endelig, her er blårussen litt på hjemmebane. 

Restskatt i 2007 er vel utenkelig for de av oss som har lån og som har heholdt samme skattetrekk gjennom 2007. 
Fikk igjen en liten slump her også.  Begynte typisk nok å tråle blocket.se etter importobjekter, og fant selvsagt noe gromt, men velger å putte penga i madrassen foreløpig, sikkert ikke så dumt i disse tider.

Kom her til å tenke på min gamle far som også dreiv selvstendig for sånn ca 25 år siden.  Han var i "taket" 6 ganger i året pga. mva-terminen.  Den gamle bannet og svor over alt han måtte betale til futen i mva.  Da jeg smilte litt og mer enn antydet at det da måtte våre et mål å betale mest mulig i merverdiavgift til denne fæle kemner'n, så fikk jeg stort sett beskjed om å holde økonomigreiene for meg selv.  Er vel stort sett sånn med skatten også, for skulle gjerne betalt en million eller 10 i skatt jeg, blir jo noen kroner ut av de 60% også, event. så ville det blitt AS her i gården.  ;D  Og restskatt er jo noe dritt uansett......, og lenge leve EBAY, selv om de nettopp gikk på en smell for å være markedsplass for kopivarer.  Synes vel den kopi greie er overdrevet og ensidig fremstilt, for det er en form for "uhjelp" i mine øyne....   Aldri helt skjønt hvorfor noen skal kunne selge vesker til 50000kr, og samtidig forvente at ingen andre forsøker å få en bit av kaka. Er jo ikke bare fiffen som vil ta seg ut.. ;)
Mvh, Jan Willy
1953 2CV

Otto

#4
Kanskje bruke 2CV som firmabil? ;D
1982 2CV6 Special beige colorado Jakop
2021 eC4 Feel Pack grå artense Firmabil

Thomas

Mine skattepenger går til "skatten" ;D min, det blir full overhaling på Bøhn auto, med bytte av stifter, justering av tenning, sjekk av bremser, kontroll av ramme pluss litt annet.
Smykket brukes ikke som firmabil, men til representasjon ::)

Avgiftsfri hilsen
Thomas
Opel Corsa, Konebil
2cv, MIN BIL :)

Otto

Hadde 2CV AK vært i salg som ny-bil/pent brukt, ville det vært toppen å ha en som firmabil! ;D
1982 2CV6 Special beige colorado Jakop
2021 eC4 Feel Pack grå artense Firmabil