Stedet er..

Startet av Morten, søndag 29 jul 2007 @ 00:34:32

« forrige - neste »

Morten

I Borlänge ble lokasjonen presisert ytterligere, og det ser ut til at stedet for verdenstreffet i 2009 blir byen Liberec, helt nord i den Tsjekkiske Republikk, omtrent rett ned fra grensa mellom Tyskland og Polen. Vi gleder oss ;)

EDIT: Etter at dette opprinnelig ble postet har arrangørene informert om at treffet vil være på veddeløpsbanen i byen Most, litt lengre vest i landet enn Liberec.
Mortën P H Ruud
'87 2CV6 Club
'83 2CV6 Special
'83 Acadiane
'71 Ami 8 Berline  (prosjekt)
'69 Dyane 6
'21 DS 7 Crossback E-Tense 4x4
(°\=/°)

PerI

Sitat fra: Morten P Ruud på søndag 29 jul 2007 @ 00:34:32
I Borlänge ble lokasjonen presisert ytterligere, og det ser ut til at stedet for verdenstreffet i 2009 blir byen Liberec, helt nord i den Tsjekkiske Republikk, omtrent rett ned fra grensa mellom Tyskland og Polen. Vi gleder oss ;)

631 km fra Sassnitz i Tyskland (ferge fra Trelleborg i syd-Sverige går dit) eller 686 km fra Kiel ifølge Viamichelin. Ikke langt det :)
(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III

Morten

Og hvis man foretrekker mer kjøring og mindre skvulping kan man ta den korte fergeturen fra Rødby i Danmark til Puttgarden i Tyskland - 729 km kjøring fra Puttgarden til Liberec.
Mortën P H Ruud
'87 2CV6 Club
'83 2CV6 Special
'83 Acadiane
'71 Ami 8 Berline  (prosjekt)
'69 Dyane 6
'21 DS 7 Crossback E-Tense 4x4
(°\=/°)

EirikJ

Bare 2800km en vei for meg. Tur retur blir det bare litt lengre enn jeg har kjørt på turen i år. Ingen problem 8)
Citroënnlig hilsen Eirik

PerI

1108 km fra Hirtshals til Most. Med litt intens kjøring så går jo dette på en dag. Og ferge fra Kr.sand bruker jo ikke mer enn et par timer over Skagerak :)
(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III

Thomas

Pigland
Skal du dunke 1100 km på en dag??? vi er utsatte nok som vi er, finnes det ikke noen campinger i Tyskland man kan ta et felles stopp på?
Thomas
Opel Corsa, Konebil
2cv, MIN BIL :)

PerI

Hvis junior blir med så blir det nok ikke alt på en dag nei.. ;)

Og det er jo helt klart triveligere med noen pauser og en overnatting enn å ligge i +100km/t i 11 timer. Men om det er tida det er knapt med og teknikken holder stand så lar det seg gjøre :D

-Per
(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III

EirikJ

Kjørte Bergen - Mosjøen i ett strekk i fjor, med 2CV'en. Det er 110 mil. Gikk helt fint det ;D
Spesielt siste halvdelen av turen som foregikk om natta. Med lite trafikk kan man holde høyere snittfart når man slipper ta igjen biler hele tiden.... Spesielt i oppoverbakker er det viktig å ikke miste farta ved å ta igjen biler :P

Men det er ikke mye kos. Så kortere etapper er å foretrekke! Ca. 60 mil er en fin dagsetappe syns jeg.
Citroënnlig hilsen Eirik

Max Wiggo

Nedover til Østerrike i 2001 hadde vi relativt korte dagsetapper. Det virket som om småbarnsfamiliene greide seg fint på den turen. Vi andre koste oss også. Det ble tid til å kjøre kortesje gjennom et par småbyer også.

Selv har jeg flere ganger kjørt Frederikshavn-Delft/Amsterdam, ca 100-105 mil på ca 12 timer. Eneste som ikke er å anbefale er taket av og alle vinduer åpne på Autobahn i 12 timer. Jeg fikk i allefall litt øresus den kvelden...
Max Wiggo Guldberg
1985 2CV6 Charleston
1975 Tempo Hercules
1977 Tempo Hercules

Poirot

#9
Må bare hive meg på denne lille debatten om "langkjøring"...
Selv anser jeg natta som best egna til "transport-etapper"; mindre trafikk, færre trafikk-KONTROLLER ;-) , kjøligere luft - og eventuelle smårollinger kan ligge og sove istedenfor å irritere seg over de voksnes hastverk.
Kjørte for en del år sida Spydeberg - Børselv (i Finnmark) omtrent non-stop.  210 mil tilbakelagt på nøyaktig 30 timer, men bomma med en halvtime på "Barne-TV" - bittelille julaften! To ufrivillige motorstopp pga. is i forgasseren (minus 39 i Sodankylä!) og en frivillig frokost-stopp i "julenissens verksted", Napapiri, nord for Rovaniemi.  Min 5 år gamle "co-driver" tilbrake en del timer sovende i baksetet, og kom forøvrig ikke med mishagsytringer overhode.  (Men så var hun allerede da - særlig da... - godt oppdratt ;-)  Det er bare å starte tidlig, Alex! ;-))  Og bilen?  Vel, ingen 2CV, men en liten, 900ccm VW Polo.
Følgelig er det ikke VANSKELIG å kjøre fra sør-Norge til neste sommers verdenstreff uten pauser og overnatting.  For dem som ikke har mer enn en ukes ferie...  For ellers har det neppe noen hensikt!
Bedre med 2CV enn bare èn!

brochmann

Hei.
For egen del er ikke korte etapper kombinert med god mat og drikke noen hindring for min deltakelse. Fint om familieekvipasjene har noen tanker her. Alltid OK å kjøre sammen for felles hjelp og glede. I "Håvamål" står; " ... madr (skal være "stungen d") er madrs gaman". ("mennesket er menneskets hygge"). Noen "gamlinger" har faktisk hatt barn og kan kanskje bidra, muligens ikke med morsmelk men, ...?
inge
1986, rød og hvit "Dolly" kjøpt jan.2001, rammeskift i -01, overtatt av datter i-06.1976, oransje og hvit "SPOT", kjøpt juni -05, omfattende rest. På veien nov.-07.1986, hvit Special "Gassen", kjøpt feb.-08; lettere omskapt til France3. På veien okt.-09.

Morten

Hei Inge,

Jeg er ganske fleksibel i forhold til tidspunkt. Går alt som jeg håper har jeg ferie en uke før og en uke etter verdenstreffet, og tenker å kunne bruke halvparten av disse til reise. Rom (og cola, skal jo kjøre dagen etter) er også fint etter min smak, gjørmelivet kan det bli nok av på selve treffet, om været ikke klaffer helt. Kommer nok til å dra med Camp-Let - så campingplass med gode dusjfasiliteter kan også være aktuelt.
Mortën P H Ruud
'87 2CV6 Club
'83 2CV6 Special
'83 Acadiane
'71 Ami 8 Berline  (prosjekt)
'69 Dyane 6
'21 DS 7 Crossback E-Tense 4x4
(°\=/°)

André

SitatJeg er ganske fleksibel i forhold til tidspunkt. Går alt som jeg håper har jeg ferie en uke før og en uke etter verdenstreffet, og tenker å kunne bruke halvparten av disse til reise. Rom (og cola, skal jo kjøre dagen etter) er også fint etter min smak, gjørmelivet kan det bli nok av på selve treffet, om været ikke klaffer helt. Kommer nok til å dra med Camp-Let - så campingplass med gode dusjfasiliteter kan også være aktuelt.

Jeg har også ordnet sånn det at jeg har fri en uke før og en uke etter treffet.......hadde vært veldig fint om vi kunne truffet andre biler på turen og kjørt  mange biler sammen......(må bare høsten og vinteren gå fort..)
mvh André....kjører 2CV i Bergen

EirikJ

....og kanskje kan vi ha en "løs" sammenkjøring med noen svensker og dansker når det nærmer seg....?!
Citroënnlig hilsen Eirik

André

Sitat....og kanskje kan vi ha en "løs" sammenkjøring med noen svensker og dansker når det nærmer seg....?!

høres ut som en god plan dette...... ;D
mvh André....kjører 2CV i Bergen