2CV Vårslepp i Grimstad 12.mai 07 - sammen med Grimstad Motor Veteraner

Startet av jwh, onsdag 25 apr 2007 @ 23:38:19

« forrige - neste »

jwh

2CV folket i sør deltar iår på Vårsleppet i Grimstad 12. mai - som arrangeres av Grimstad Motor Veteraner (GMV).  Se www.likeit.no

Dette er et årlig veterankjøretøy-arrangement som arrangeres i Grimstad sentrum..  Deltagerne tapeserer gågaten og torvet hele lørdagen med utstilling av sine kjøretøy.  Det faste programmet avsluttes med kortesjekjøring .  Vi (Henry og undertegnede) er spurt av GMV om også iår å delta med våre 2CVer og lage et fransk kvarter.  Noe vi selvsagt skal gjøre.  Ekstra hyggelig er det at GMV har gitt dispensasjon til 2CV'n slik at også 80-talls bilene kan delta på deres løp og arrangementer.  For som de sier så er 2CV'n nesten for antikvitet å regne - uansett prod.år.

Dermed deltar vi jevnlig på medlemsmøtene i GMV og registrerer økende interesse rundt våre biler. Det er ikke lenge før 2CV'n har fullt innpass i gammelbilmiljøet.  Vi er så beskjedne å tro at vår entusiasme også spiller litt inn på den økte interessen. En av oldtimerne i GMV har nettopp kjøpt en 69 modell 2CV og blir med oss på Tuddaltreffet.


jan willy
Mvh, Jan Willy
1953 2CV

jwh

Vi var fem 2CV'er tilstede på arrangementet.  I år som ifjor var vi heldige med været og mange interreserte stoppet hos oss for en prat.  Det var ca 60 biler toltalt som deltok, og vi avsluttet med kortesjekjøring gjennom gågaten og mat/premieutdeling på klubblokalet.  Alt i alt en meget hyggelig lørdag, og siden vi ifjor bare var 2 biler så ser vi muligheten for å fylle opp hele det lille torget vi er tildelt neste år.

jw

Mvh, Jan Willy
1953 2CV

jwh

Se //http://www.likeit.no/ for bilder fra arrangementet.  Artikkel kommer etterhvert i Citrophile.


Mvh, Jan Willy
1953 2CV

PerI

Sitat fra: jwh på søndag 13 mai 2007 @ 23:13:17
Se //http://www.likeit.no/ for bilder fra arrangementet.  Artikkel kommer etterhvert i Citrophile.


Ser ut som dere hadde det festlig blant veteranene. Jeg ser en grønn, hvit, rød, og Henrys AK ut fra bildene, hva slags farge hadde den siste? Gøy at det er så mange 2cv-entusiaster i Grimstad-området. Jeg vet jo om flere også hvis du teller med dalstroka innafor.. :)

-Per
(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III

Max Wiggo

Når jeg sammenligner bildene jeg har fått fra JWH med bildene på http://www.likeit.no, så er det 2 rød 2cver. en med skilt montert nederst på panseret og en annen med skiltet på støtfangeren.
Max Wiggo Guldberg
1985 2CV6 Charleston
1975 Tempo Hercules
1977 Tempo Hercules

jwh

Riktig som Max Wiggo har observert.  Den 5te bilen var en flott rød 69-modell (E-skilt) med 80-talls teknikk som Øyvind Eikelia fra Eydehavn kjøpte i høst.   Han kommer med oss til Tuddal og karen er en virkelig veteranbil-ressurs lokalt, bl.a som primus motor for flere av arrangementene til Grimstad MotorVeteraner (ca 100 medlemmer) og Agder Motorhistoriske Klubb (ca 900 medlemmer).
 
Ellers var Per Inge Sekkenes tilstede med sin fine grønne 79 modell,  Torfinn Torjussen deltok med rød 83 modell som han restaurerte i vinter, samt min hvite og Henry's AK.  Riktig som Per I. observerer at det spirer og gror godt i nærområdet vårt for tiden. Har gjennom matrikkelarbeidet mitt kartlagt mer enn 25 biler her i sør.  Henry og jeg drar jo antallet i været med våre 10 biler tilsammen.  Skulle gjerne i tillegg hatt henda på en 50-taller, en Spot og drømmer om en Sahara, så ikke godt å vite hvor vi ender på sikt.  For at våre respektive fruer ikke skal gå helt av skaftet har vi leid en låve sammen noen km utenfor byen.  Vel anvendte penger !!   Nye biler/eiere dukker også stadig opp og innover i Birkeland er det som Per sier flere biler.

Det er sånn at 2CV'n er et ganske vanlig syn langs veien her nede, noe jeg aldri hadde drømt om å skulle få oppleve når jeg flyttet nedover fra Oslo i 2003.  Der kunne jeg kjøre i ukesvis uten å se andre 2CVer på veien.

jan willy
Mvh, Jan Willy
1953 2CV