20 svensker, 8 dansker, men INGEN fra Norge!!

Startet av Morten, tirsdag 14 sep 2010 @ 16:56:36

« forrige - neste »

2EL (Klara)

Sitat fra: EirikJ på fredag 21 jan 2011 @ 21:48:41
Jeg betalte vel i november en gang. Ikke fått/hørt en dritt. Siste gangen jeg forhåndspåmelder meg uten et ordentlig betalings opplegg, det er sikkert. Skal heller sitte utenfor alene og drikke øl i et døgn og gjøre entre etter de forhåndspåmeldte. Satser på å melde meg på til 2013, på treffet nå til sommer'n. Gidder ikke en ny runde med det jeg holder på med nå. (Prøve å finne ut av hva som skjer)

Jeg kan godt drikke øl med deg utenfor hvis du trenger en å drekka med ;D
1 stk 2CV6 1984 mod Elektrisk 2CV "2EL"  kjørt over 8000 elektriske km
1 stk Evasion 2,0  1998 mod
1 stk Dspesial       1971 mod
1 stk Bosch Rotak 43 Litium ion gressklipper
Salg av Lithiumbatterier www.electricfuel.no
Oslo

EirikJ

Citroënnlig hilsen Eirik

Jan Ove Rønning

Elektronisk skjema i fransk versjon her i alle fall.
1959 AZU
1971 AK 400
1976 2CV6 SPOT (Nummer 15 av 30)
1981 John Deere 2040
1984 Honda Nighthawk 700 S
1987 2CV6 Dolly
2010 Subaru Impreza

Morten

Da burde det jo ikke være så vanskelig å komme med på statistikkjen, men etter hva jeg har sett av web-programmering fra den gjengen der tipper jeg at webskjemaet genererer en mail, som så skrives ut og legges på et skrivebord for registrering...
Mortën P H Ruud
'87 2CV6 Club
'83 2CV6 Special
'83 Acadiane
'71 Ami 8 Berline  (prosjekt)
'69 Dyane 6
'21 DS 7 Crossback E-Tense 4x4
(°\=/°)

Max Wiggo

Vi får håpe de blir ferdig med å registrere forhåndspåmeldte før treffet begynner da ::) Jeg har heller ikke hørt noe mer fra arrangørene.
Max Wiggo Guldberg
1985 2CV6 Charleston
1975 Tempo Hercules
1977 Tempo Hercules

Poirot

Sitat fra: Azu59 på fredag 21 jan 2011 @ 02:32:09
Er meldt på med '59 AZU og fruen. Kommer nok til å stille opp med moderne bil og henger i tillegg. Ellers måtte jeg vel starte sånn omtrent nå om jeg skulle nå fram i tide med 12-hestern....


12 hester er da intet problem?
Selv syns jeg det er feigt aa "jukse" med trekkbil og henger for en bil som utmerket godt kan kjores for egen maskin!  Spesielt etter at jeg prata med en finne, tror det var i Hellas i -99, som hadde kjort sin AZU fra Finland, gjennom Ost-Europa, hamstra - og drukket opp - masse sprit paa veien, og formelig RANT ut av bilen ved ankomst under Olympens topp. Han HUSKA riktignok ikke saa mye fra turen, men det hadde visst gaatt greit med 12- (eller var det 9-) hestern!  (I hans tilstand, gikk det utvilsomt fort nok ogsaa ;-))
Bedre med 2CV enn bare èn!

André

Nå tenkte jeg å ut fingern å betale billett med kredittkort...men hvordan har de tenkt det med kvittering eller billett?
Mottar man noe slikt på mail... ble litt usikker  ::)
mvh André....kjører 2CV i Bergen

PerI

#67
Når valget er mellom ingen verdenstreffdeltakelse eller delta med å frakte på henger er det selvfølgelig bedre å dra bilen på henger selv om det ikke blir samme opplevelse. At en Finne sleit/hygget seg med 12hk på langtur er en morsom kuriositet, men skulle jeg gjort det samme måtte jeg hatt gooood tid. Og det har ikke bl.a småbarnsforeldre som meg. Så derfor kan det for meg i år bli vanskelig å delta på den mest "riktige" måte, men kommer jeg meg fram trives jeg nok uansett :)
(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III

Morten

Sitat fra: André på søndag 23 jan 2011 @ 19:50:14
Nå tenkte jeg å ut fingern å betale billett med kredittkort...men hvordan har de tenkt det med kvittering eller billett?
Mottar man noe slikt på mail... ble litt usikker  ::)

Jeg har forstått det slik at man uansett mottar billetten i posten. Det er sannsynligvis derfor det tar litt tid før man får den også. Og som sagt - jeg skal gjøre arrangørene oppmerksomme på at det har begynt å gå rykter om at billettene har lang leveringstid.

Heldigvis er det jo fortsatt et halvt år igjen til treffet starter.
Mortën P H Ruud
'87 2CV6 Club
'83 2CV6 Special
'83 Acadiane
'71 Ami 8 Berline  (prosjekt)
'69 Dyane 6
'21 DS 7 Crossback E-Tense 4x4
(°\=/°)

eilert


Ang. oppfølging og tilbakemeldinger fra arrangørene fikk jeg i går "Godt nytt år mailen" som Morten refererte til like etter nyttår. Dermed regner jeg med at de "endelig" er kommet så langt ned i registreringsbunken at min mailadresse er lagt inn i systemet og da er det kanskje håp om at billetter kommer pr. post også om ikke alt for lenge, eller...?  :-\


-E;

1985 2CV6 Special - "Amelie"
1986 2CV6 Charleston
1986 2CV6 Dolly rød/hvit
1987 2CV6 Club [prosjekt]
2014 C3 1.2 VTi 82 Nordic-Edition
2017 Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDI 150hk Exclusive

"En bil er ikke bare summen av masse deler..."  - André Citroën

Morten

Ja, gjennom forskjellige kanaler sier de at de har mye å gjøre med registreringene nå. De anslår at 2600 er forhåndspåmeldt, altså har de 1000 stk liggende som ikke er med på statistikken. Over 1000 billetter ble solgt de siste tre ukene av desember, og pågangen fortsetter.

De minner om at alle ansvarlige gjør dette på frivillig basis ved siden av sine vanlige jobber og takker for tålmodighet og forståelse.

Vi får trøste oss med at de bekrefter en vesentlig backlog og satse på at antall registreringer går ned når prisene øker neste tirsdag.

Sitat
Vous vous êtes inscrit pour participer à la 19e Rencontre Mondiale des Amis de la 2 CV à Salbris, nous vous en remercions. Nous faisons face à une demande d'inscription telle que les délais de retour s'allonge de jours en jours. Plus de 1000 inscriptions reçues sur 3 semaines en décembre et ça continue en janvier ! Le traitement des inscriptions en ligne est également plus long afin de procéder à toutes les vérifications. J'espère que vous comprendrez qu'il nous faudra du temps pour répondre à tout le monde sachant que ce travail ce fait bénévolement en plus de nos activités professionnelles respectives.

Merci de votre compréhension.
Mortën P H Ruud
'87 2CV6 Club
'83 2CV6 Special
'83 Acadiane
'71 Ami 8 Berline  (prosjekt)
'69 Dyane 6
'21 DS 7 Crossback E-Tense 4x4
(°\=/°)

GSor

Fikk følgende mail fra våre venner i Frankrike idag og billetter som vi som har betalt via VISA kommer, de henger litt etter:

Vi har noe å glede oss til:
Dear 2 CV Friends,

The 19th world meeting in Salbris is getting close. We are in the last lap (almost) and we are doing our best to get the greatest 2CV meeting of all time. We are pleased to send you the latest updates about the meeting

Online Booking now available

Since late November, you are able to pre-register online on our website :  www.2cvfrance2011.fr

Secure and fast payment by credit/debit card: you will not have to bother anymore with bank transfer and their outrageous fees, especially if you live outside the Eurozone.

Increased rates after january 31, 2011 (One month extension)

Because of the late implementation of the online booking, we have extended the low pre-registration rates deadline to January 31, 2011. After that dates, rates will increase, so hurry up for registering at a lower cost before that date. You can do it online (see above). Please spread the information to your club members and national 2CV forums.

Early entry for pre-registered participants

Pre-registered participants will be able to access the campground and the meeting site from July 26 in the morning. Other (not pre-registered) participants will have to wait until 5:00pm. Please note (and spread the word) that for security reasons, no access will be permitted before July 26. If you foresee to come early, plan accordingly (there are plenty of campings and accommodations around or stay at the Border Meetings (see below)

More than 2000 pre-registrations received on December 31

By December 31, we had already entered 1386 cars and 4126 participants in our database, mainly coming from France (747 cars), Germany (152 cars), UK (105 cars) and 23 other countries, but more than 600 forms have piled up on our desk waiting to be entered, leading to a total of more than 2000 pre-registrations received ! But do not worry; there is plenty of space on our 60 hectares (120 acres) campground to accommodate everybody. 

To help you, a call for volunteers has been launched in France

To run such a big event, we will need a lot of volunteers. We expect at least 300 volunteers available round the clock to make a formidable event for our foreign 2CV friends.

Amenities booked

We now have contracted for all the amenities: more than 100 showers and many more toilets will be available. We know how it is crucial to keep them working and clean throughout the meeting and are building teams of volunteers and contractors so that you will not be disappointed. But remember (and spread the word in your clubs), cleanliness is everybody's job!

Temporary radio set for the meeting

A temporary FM radio will be set with music, information, news and anything of interest for participants during the meeting. So stay tuned!

Welcome at the borders

Several French 2 CV Clubs will welcome foreign 2CVers at key entry points in France. We already have clubs in Perpignan (south of France); Maubeuge (north) ; Toul (north east) ; Belfort (east) ; preparing border meetings and expecting answers from Amiens, Landes and Strasbourg. On July 23-25, they will provide camping accommodation and activities for local and foreign 2CVers on their way to the world meeting. Stay tuned on www.2cvfrance2011.fr for more information as well as GPS position soon.

Any candidate for 2015 ?

So far, we have heard of only one potential candidate country to host the 2015 World Meeting. Any country / club interested; please feel free to contact the organization should you have any special need.

The first World Championship of 2CV Dismantling/Rebuilding

The world meeting will host the first World Championship of 2 CV dismantling and rebuilding. Everyday, one or several engines will be dismantled and rebuild in the shortest period of time! All the countries are called-in to participate in this challenge for a run-up to a complete 2CV dismantling and rebuilding show on Saturday July 30. Feel free to contact the entertainment committee (animation@2cvfrance2011.fr) for enquiries and registrations.

A petrol-free 2CV challenge

Everybody knows the 2 CV runs on fossil petrol. Leaded fuel is gone, and RON95 is going away. We would like to present as many as possible cars running on alternate fuels: gas, electricity, pantone system, hydrogen, fuel cells, bio-fuels... if you drive such a  2 CV or is working/designing such a car, contact animation@2cvfrance2011.fr for applying to the no-petrol 2 CV challenge. It will consist of several fun tests to check for the performances of your car. Participation will be limited so you need to pre-register.

2 CV Museum

We now have found a solution to have an indoor museum. Expect to see cars never displayed before! Do not forget your camera and plenty of memory sticks!

Post meeting raids

Three post meeting raids are already planned, one will take participants to discover the diversity of French vineyards, one will take participants south and one will take them toward the Loire Valley and Brittany. Some more may be added in the run-up to the meeting. During the meeting itself, several raids and journeys will be proposed as well around Salbris and in the region.


Poirot

Sitat fra: PerI på søndag 23 jan 2011 @ 20:44:07
Når valget er mellom ingen verdenstreffdeltakelse eller delta med å frakte på henger er det selvfølgelig bedre å dra bilen på henger selv om det ikke blir samme opplevelse. At en Finne sleit/hygget seg med 12hk på langtur er en morsom kuriositet, men skulle jeg gjort det samme måtte jeg hatt gooood tid. Og det har ikke bl.a småbarnsforeldre som meg. Så derfor kan det for meg i år bli vanskelig å delta på den mest "riktige" måte, men kommer jeg meg fram trives jeg nok uansett :)
Sorry,men naa MAA jeg bare "kverulere" litt  >:(
Alternativene er selvsagt aa enten KJORE den gamle, eller kun kjore den nyere!  Og la "gamla" staa att hjemme!  Det der med aa frakte med seg en gammel, HOYST KJORBAR, bil, paa henger, bare for aa vise den fram, det blir bare for dumt!  En bil skal KJORES!  Vil/tor/kan man ikke det, skjonner jeg faktisk ikke vitsen med aa ha den bilen overhode!  Og ved aa frakte den paa henger snaue 200 mil, viser man jo bare for all verden at enten er bilen for daarlig til aa kjores, eller saa er man selv for bleik!  Uansett burde bilen staatt igjen hjemme!
Men uansett, det blir nok "tilhenger-biler" paa treffet i Frankrike ogsaa... :'(
Bedre med 2CV enn bare èn!

pilster

Sitat fra: Poirot på mandag 24 jan 2011 @ 14:58:08
Sitat fra: PerI på søndag 23 jan 2011 @ 20:44:07
Når valget er mellom ingen verdenstreffdeltakelse eller delta med å frakte på henger er det selvfølgelig bedre å dra bilen på henger selv om det ikke blir samme opplevelse. At en Finne sleit/hygget seg med 12hk på langtur er en morsom kuriositet, men skulle jeg gjort det samme måtte jeg hatt gooood tid. Og det har ikke bl.a småbarnsforeldre som meg. Så derfor kan det for meg i år bli vanskelig å delta på den mest "riktige" måte, men kommer jeg meg fram trives jeg nok uansett :)
Sorry,men naa MAA jeg bare "kverulere" litt  >:(
Alternativene er selvsagt aa enten KJORE den gamle, eller kun kjore den nyere!  Og la "gamla" staa att hjemme!  Det der med aa frakte med seg en gammel, HOYST KJORBAR, bil, paa henger, bare for aa vise den fram, det blir bare for dumt!  En bil skal KJORES!  Vil/tor/kan man ikke det, skjonner jeg faktisk ikke vitsen med aa ha den bilen overhode!  Og ved aa frakte den paa henger snaue 200 mil, viser man jo bare for all verden at enten er bilen for daarlig til aa kjores, eller saa er man selv for bleik!  Uansett burde bilen staatt igjen hjemme!
Men uansett, det blir nok "tilhenger-biler" paa treffet i Frankrike ogsaa... :'(
TJa... enig i at en bil som går skal kjøres på treff, men respekterer andres avgjørelser ang tema. Er ikke det viktigste å delta da !?
::)
Per I.
- 2 x 86 2CV
- 1 x 86 Honda VF1100 Custom
- 2 x 85 Honda MTX 80 og 50
- 1 x 96 Isuzu pickup 4x4 (alle trenger en pickup !? )

Poirot

#74
[[/quote]
TJa... enig i at en bil som går skal kjøres på treff, men respekterer andres avgjørelser ang tema. Er ikke det viktigste å delta da !?
::)
[/quote]

Joda, kan jo vaere UENIG og samtidig "respektere"!
(Selv har jeg jo vaert paa diverse 2CV-treff meed baade Toyota og Subaru...  :angel:  Men det var tross alt i mangel paa en CITROEN, ikke pga. en 2CV jeg ikke GADD kjoere "langt" med! For kommer man paa treff med en bil PAA HENGER, er det jo bare for aa "vise fram" denne bilen,m treffet deltar man jo like mye paa selv om bilen da fortsatt hadde staatt parkert hjemme i garasjen...)
Bedre med 2CV enn bare èn!