2CV og Harley i Øygarden

Startet av André, lørdag 25 apr 2009 @ 20:55:51

« forrige - neste »

pilster


Ha, Dorte stakkars, som hviler i skogen, er godkjent EU frem til oktober 2010 ! Takke meg til de som har sjekka hu.... huttetu ! (ja , en liten poetisk vri der ...)
Per I.
- 2 x 86 2CV
- 1 x 86 Honda VF1100 Custom
- 2 x 85 Honda MTX 80 og 50
- 1 x 96 Isuzu pickup 4x4 (alle trenger en pickup !? )

PerI

#16
Sitat fra: pilster på torsdag 30 apr 2009 @ 09:40:59

Ha, Dorte stakkars, som hviler i skogen, er godkjent EU frem til oktober 2010 ! Takke meg til de som har sjekka hu.... huttetu ! (ja , en liten poetisk vri der ...)


Der har man litt av problemet med 2cv og rammeknekk. Det er ikke nødvendigvis synlig utvendig at noe er i gjære. Så på EU-kontrollen var jo ramma helt grei, men ikke nå lengre :(

Strengt tatt har EU-kontrollen mangler slik den er i dag også. Man kunne erstattet bremsevæska med vann og klart eu-kontrollen, men etter et par oppbremsinger på vei ville man hatt null bremseeffekt.  :o

Men en oljesvetting som mange biler har, det er det noen som kicker på. Og så er det historiene som Thomas skriver om da de ikke klarte å få 2cven i gir eller å få på vindusviskerne, helt utrolig at de ikke finner ut av slike ting i en så enkel bil. I en C6 hadde jeg heller skjønt at de ikke fant ut av alle knappene..
(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III

Poirot

Sitat fra: pigland på torsdag 30 apr 2009 @ 10:53:21


Strengt tatt har EU-kontrollen mangler slik den er i dag også. Man kunne erstattet bremsevæska med vann og klart eu-kontrollen, men etter et par oppbremsinger på vei ville man hatt null bremseeffekt.  :o




EU-kontrollen har ikke mangler.  Den er totalt verdiløst - og til overmål livsfarlig ved at den faktisk gir folk særdeles falsk trygghet!
Og dette veitalle oppegående myndigheter...  Statistikker viser jo bl.a. at INNTILL 5% av trafikkulykkene KAN tilskrives teknisk feil ved kjøretøyet, mens derimot 90% skyldes svikt hos sjåføren!
Derimot er jo EU-kontrollen en gedigen gavepakke til verkstedene...
Bedre med 2CV enn bare èn!

pilster


For å ikke snakke om salgspris med og uten EU godkjenning.. pøh ..  :P
Per I.
- 2 x 86 2CV
- 1 x 86 Honda VF1100 Custom
- 2 x 85 Honda MTX 80 og 50
- 1 x 96 Isuzu pickup 4x4 (alle trenger en pickup !? )

Olav

Sitat fra: Olav på onsdag 29 apr 2009 @ 19:43:24
Tutten sin tur til EU kontroll på mandag.. Regner med at den suser gjennom denne gangen også.

Og det gjorde den... With flying colors  ;D
Ærbødigst,
Olav Strand

1983 2CV6 Special - Rouge Corsaire - "Tutten" - Kjøpt i  Mai 2008 - Rullende restaurering - Ferdig restaurert i Mai 2013
1986 2CV6 Special - Blanc Meje - "Bolla" - Originastandl - På veien i juni 2019

Poirot

Sitat fra: pilster på torsdag 30 apr 2009 @ 12:54:23

For å ikke snakke om salgspris med og uten EU godkjenning.. pøh ..  :P

Der tar du helt feil!  Selv om "EU-godkjent" ikke er noe kvalitetsstempel, medfører det tross alt at nye eier slipper maset og utgiftene med en umiddelbar kontroll!  Må bilen inn på EU-kontroll før registrering, risikerer du - uavhengig av rammas tilstand - utgifter til både selve kontrollen og en mengde små-tull som enkelte eu-kontrollører har en tendens til å henge seg opp i. Er derimot bilen nylig EU-godkjent, KAN du tross alt regne med at bremser, hjuloppheng og lys er nogenlunde OK - samt ha god tid til selv å sjekke bilens tilstand før neste kontroll. I det minste kan du ta bilen i bruk umniddelbart!  ;D
Og rammeknekk et halvt år etter en godkjenning er forhåpentligvis ikke vanlig! ???
Bedre med 2CV enn bare èn!

pilster

Øhh..igjen, jeg mente vel at prisen er forskjellige med og uten eu kontroll da... (tror du leste noe annet ?)

Bil med eu -10 kroner
Bil uten eu -5 kroner


;D

Men pleaseeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee !! ingen pris diskusjon igjen ! (skal ikke ha skylden for å starte den debatten en gang til )
Per I.
- 2 x 86 2CV
- 1 x 86 Honda VF1100 Custom
- 2 x 85 Honda MTX 80 og 50
- 1 x 96 Isuzu pickup 4x4 (alle trenger en pickup !? )

André

SitatOg det gjorde den... With flying colors

Gratulerer...det er alltid like gøy 
mvh André....kjører 2CV i Bergen

Poirot

Sitat fra: pilster på mandag 04 mai 2009 @ 11:11:04
Øhh..igjen, jeg mente vel at prisen er forskjellige med og uten eu kontroll da... (tror du leste noe annet ?)

Bil med eu -10 kroner
Bil uten eu -5 kroner


;D

Men pleaseeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee !! ingen pris diskusjon igjen ! (skal ikke ha skylden for å starte den debatten en gang til )

Skjønte nok ikke det med pris med og uten EU...  Ihvertfall ikke hva DU mente ;-)

Men ikke vær så redd for å "få skylda" for en frisk debatt!  Pris-debatter og andre debatter kan ikke bli friske nok!  At enkelte debatter kan utvikle seg litt "sykt", er en anna sak, men uansett; de som ikke tåler en FRISK debatt, bør ihvertfall holde seg unna nett-debatter!
Og det å "få skylda" for saker og ting, venner du deg til ;-)
Bedre med 2CV enn bare èn!

pilster

Sitat
Skjønte nok ikke det med pris med og uten EU...  Ihvertfall ikke hva DU mente ;-)

Men ikke vær så redd for å "få skylda" for en frisk debatt!  Pris-debatter og andre debatter kan ikke bli friske nok!  At enkelte debatter kan utvikle seg litt "sykt", er en anna sak, men uansett; de som ikke tåler en FRISK debatt, bør ihvertfall holde seg unna nett-debatter!
Og det å "få skylda" for saker og ting, venner du deg til ;-)

He,he...ja. Beklager at jeg skrev det litt vagt  ;D
Liker debatter, men blir litt kjedelige når det kommer opp det samme gjentatte ganger, og de samme personen er i "tottene" på hverandre. Blir liksom litt kjerring syns nå jeg da, uten sammenligning forøvrig  8)
Men , jeg penset oss over på noe som ikke hadde sin plass i tråden her, beklager til trådstarter ...... :-X

Per I.
- 2 x 86 2CV
- 1 x 86 Honda VF1100 Custom
- 2 x 85 Honda MTX 80 og 50
- 1 x 96 Isuzu pickup 4x4 (alle trenger en pickup !? )

EirikJ

"Med og uten EU-kontroll" har lite i en salgsannonse å gjøre. BASTA! Bryr man seg om tilstanden på en bil, må man ha noe annet enn en "EU"- kontroll. Det heter forøvrig PKK. Periodisk Kjøretøy Kontroll.

Alt for mange folk tror at en eu-kontroll kan brukes i salgsøyemed. Det er bare så alt for feil. Men gjør man ikke leksene sine, får man svi ;)
Citroënnlig hilsen Eirik

pilster

Oj, tror jeg var en av de som sporet denne tråden av ....sorry.

Vi får ta EU/PKK debatten et annet sted .... ;D
Per I.
- 2 x 86 2CV
- 1 x 86 Honda VF1100 Custom
- 2 x 85 Honda MTX 80 og 50
- 1 x 96 Isuzu pickup 4x4 (alle trenger en pickup !? )

Thomas

Drivhuset sklei igjennom Eu kontrollen på fredag ,null hull ;D ;D ;D
mvh
Thomas
Opel Corsa, Konebil
2cv, MIN BIL :)

pilster

Sitat fra: Thomas på søndag 10 mai 2009 @ 21:44:41
Drivhuset sklei igjennom Eu kontrollen på fredag ,null hull ;D ;D ;D
mvh
Thomas
Grattis ! ....sa vel ikke no på plantene !?
Per I.
- 2 x 86 2CV
- 1 x 86 Honda VF1100 Custom
- 2 x 85 Honda MTX 80 og 50
- 1 x 96 Isuzu pickup 4x4 (alle trenger en pickup !? )

EirikJ

Grattis. Ble det målt pollenverdier?!  :P
Citroënnlig hilsen Eirik