Hovedmeny

Rare utgaver

Startet av PerI, fredag 20 feb 2009 @ 14:51:48

« forrige - neste »

PerI

Tenkte å starte en tråd over alle rare 2cv-er man måtte komme over på sin ferd på nettet og langs veien.

Starter med en modellbil, ca 55cm lang. Imponerende detaljer.


Noe info og andre type biler her: http://www.martin-heukeshoven.de/technische_skulpturen.php

Deretter et par raringer fra UK


Fyll på med det du måtte finne :)
(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III

Thomas

kanskje ikke så rart, men jeg synes det er et flott bilde.
Gleder meg til sommeren :)
Opel Corsa, Konebil
2cv, MIN BIL :)

PerI

Utrolig stilig bilde,  Thomas. Den anda som går over tunet er jo bare et blinkskudd uten like :) Det gjør ikke noe om du viser nr. på min forresten.
Og nå burde sola begynne å ta litt tak i denne snøen som ligger overalt på østlandet.. Snart mars jo!

En snåling til..

(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III

EirikJ

Kanskje det er en iskrembil? Her er i allefall en iskrembil.

Citroënnlig hilsen Eirik

EirikJ

Tangara? Uansett en uvanlig 2cv-basert sak. Ok utseende faktisk syns jeg











Denne derimot....en stygg sak ;)


Citroënnlig hilsen Eirik

PerI

#5
AZU er forsåvidt ikke så rart, men å kjøre rally med en er vel mer sjeldent. Her går det jo egentlig ikke så bra, men særdeles spektakulært å se på!









edit:endret bildelenker
(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III

jwh

Og billedserien slår hull på myten om at 2CVn er umulig å velte med.
Mvh, Jan Willy
1953 2CV


brochmann

Hei Forum
Jeg skal straks og med en gang gå i gang (sic) å bygge om Spot'en til traktortrekker. Noe mindre er vel flaut. Fikst gjort  ;D ;D ;D.
inge
1986, rød og hvit "Dolly" kjøpt jan.2001, rammeskift i -01, overtatt av datter i-06.1976, oransje og hvit "SPOT", kjøpt juni -05, omfattende rest. På veien nov.-07.1986, hvit Special "Gassen", kjøpt feb.-08; lettere omskapt til France3. På veien okt.-09.

citro1cx

Denne ble spottet i Danmark for ca 11 år siden :
mvh
Roger Hammer, Trondheim
77 2cv6, 85 2cv6

CitrELla

Sitat fra: Roger H på søndag 12 apr 2009 @ 18:12:17
Denne ble spottet i Danmark for ca 11 år siden :
De bakdørene og håndtaket ligner mistenkelig på Mini Van.

PerI

Sitat fra: CitrELla på tirsdag 14 apr 2009 @ 20:24:08
Sitat fra: Roger H på søndag 12 apr 2009 @ 18:12:17
Denne ble spottet i Danmark for ca 11 år siden :
De bakdørene og håndtaket ligner mistenkelig på Mini Van.

På den forrige utgave av Fiat Panda har man hatt mulighet for å hekte på van-dører i plastikk. Noe slikt burde være mulig å få laget til 2cv også :)


(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III

PerI

Ikke helt standard AK dette...





Hvis noen har en ferrarimotor liggende og slenge, så har jeg alltids en bil jeg kan stille til disposisjon for bygging ;D
(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III

PerI

Modifisert strømlinjeformet karroseri bygd på original 2cv4 motor, ramme og understell. 0.177 liter på mila i 66km/t, ikke dårlig i 1981! Var det ikke noe slikt en VW-prototype også klarte for ca 5 år siden med moderne teknologi? ;D

http://beta.carstyling.ru/en/cars.1981_Colani_2CV.html

(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III

citro1cx

her er en kreativ sak. legg merke til gjenbruk av styreledd på det andre bildet. ;D



mvh
Roger Hammer, Trondheim
77 2cv6, 85 2cv6