Hovedmeny

2cv i bruksstand

Startet av Summertime, fredag 23 jan 2009 @ 23:20:26

« forrige - neste »

Summertime

Er på utkikk etter en trivlig sommerbil. Bilen trenger ikke være strøken, men god teknisk og ikke altfor mye rust. Gjerne EU godkjent, evt. mulig med noen timer på ryggen :)
Kom med forslag hvis dere vet om noen!

Har stort sett holdt på med italiensk, så ikke så god kjennskap til denne bilen. Vanligste feil?

PerI

Hei,

Rust, rust og atter rust. Så finn en som ramma er god på, og gulvet i karrosseriet er bra på, så kan du ha det morro lenge. Det er ikke så lett å se om ramma er OK bare utenfra, men visse tegn kan man se etter. Alt av deler skaffes fra franske/tyske/engelske nettbutikker. 2cv er enkel å skru på, fjern 4 skruer på hver forskjerm, og man har tilgang til alt til motor/gearkasse. Noe spesialverktøy kreves, men det kan man enten lage selv eller kjøpe fra nevnte nettbutikker.

Har fått nyss om 3 mulige greie objekter i østre deler av Vestfold, gi beskjed om jeg skal formidle videre. Selger kjenner dessverre ikke til 2cv så godt, så disse må inspiseres.

-Per
(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III

Poirot

Heisann!

Jeg skal selge en rod -84 til vaaren.  Den blei EU-godkjent i mai i fjor, og er etter det kun kjoert ca 1000 km (en tur til Classic Motor-arrangementet i Sverige i Mai pluss litt smaakjoering).  Topp teknisk stand, lav km, men jeg oppdaga litt rust i gulvet og tok derfor min gamle graa til Island istedenfor.  Bilen selges som den staar ELLER med oppsveisa gulv.
Ikke hoy pris ;-)

Selges etter 14. mars - for tida nyter jeg livet paa Filippinene!

a2cv4me@hotmail.com  eller tlf. 91121114

Bedre med 2CV enn bare èn!

Summertime

Sitat fra: Poirot på søndag 25 jan 2009 @ 03:53:13
Heisann!

Jeg skal selge en rod -84 til vaaren.  Den blei EU-godkjent i mai i fjor, og er etter det kun kjoert ca 1000 km (en tur til Classic Motor-arrangementet i Sverige i Mai pluss litt smaakjoering).  Topp teknisk stand, lav km, men jeg oppdaga litt rust i gulvet og tok derfor min gamle graa til Island istedenfor.  Bilen selges som den staar ELLER med oppsveisa gulv.
Ikke hoy pris ;-)

Selges etter 14. mars - for tida nyter jeg livet paa Filippinene!

a2cv4me@hotmail.com  eller tlf. 91121114





Kan være intressant. HVor i landet holder du til?