Min 1974-modell 2CV har 5 reservemotorer, og undertegnede koser seg iblant med motoroverhaling.
Da kan det være kjekt å ha en stødig rigg hvor man kan jobbe med/teste motoren, tenkte jeg.
Og som tenkt, så gjort. Etter prinsippet 'veien blir til mens man går', har dette resultert i en besynderlig kreasjon, som kan bringe tankene mot Il Tempo Gigante.
Den fungerer i alle fall greit, min nyoverhalte motor startet fint og går som en klokke.
Vidar B :-)
DSC_0163_B.jpg
DSC_0164_B.jpg
DSC_0165_B.jpg
Genialt! Har tenkt tanken men aldri fått surret meg til å få gjort det.
Skal til med overhaling av en motor i vinter, den konstruksjonen likt jeg.
Lager vel noe lignende tenker jeg.
Det så gromt ut. 5 reservemotorer for en bil ... har du tidligere historie som NSU RO80 eier?
Nei, har ikke hatt NSU RO80.
Forstår at den hadde Wankelmotor med varierende driftssikkerhet, da var det sikkert kjekt å ha noen motorer i reserve...
Min kjøretøy-historikk er omtrent slik:
1971-1973: Tempo Taifun 175ccm 10.2hk motorsykkel
1973-1978: 2CV 1962 modell, 12hk
1978-nå : 2CV 1974 modell
1983-1985: Hogd 3 stk 2CV'er og lagret deler
2018 : Kjøpt et stort lass 2CV-deler fra en kar i Askim
1990-nå : Diverse andre biler