Felleskjøringen

Startet av EirikJ, mandag 14 mar 2011 @ 22:07:35

« forrige - neste »

Ottar

Hei alle 2CV venner!
Endelig er 2CV'en kommet på veien i år. Har gått med brukket lårbein som har gjort kjøring vanskelig. Men i går ble den trillet ut av garasjen og ut på årets første tur. Gleder meg til helgens treff i Arendal. Regner også med å "henge" oss på felleskjøringen til Frankrike i sommer. Så forresten at det var en RF registrert Charlston som var meldt på, kommer den fra Rogalandsdistriktet?

Hilsen Ottar og Torunn fra Sandnes.

brochmann

Hei Forum og Ottar.
Den RF-charlien "bor" i Asker. (Om det er den sammen vi tenker på, Gudmund og Kari).
mvh inge'n
1986, rød og hvit "Dolly" kjøpt jan.2001, rammeskift i -01, overtatt av datter i-06.1976, oransje og hvit "SPOT", kjøpt juni -05, omfattende rest. På veien nov.-07.1986, hvit Special "Gassen", kjøpt feb.-08; lettere omskapt til France3. På veien okt.-09.

Medtner

Hei igjen,

Jeg drar fra Arendal på tirsdag 19. Vurderer å ta en tidlig ferge (07:00) fra Kristiansand, slik at jeg er fremme 9:30 eller så.

Jeg tenker å bruke den dagen på å cruise langsomt øst-kysten, tildels via Margeritt-ruten. Noen andre som skal denne veien, og som vil slå følge?

Erik
Erik Haugan Aasland,

1984 2cv Special

henrysyrdahl sør

hei fra grimstad .
jeg må jobbe uke 29, men jeg skal nok tar dere igjen et sted før treffet. fikk en mail fra han franskmann
Piscal, som var på vår 2cv treff på hove for 5 år siden.han sa at museum med alle de 2cv de har var stengt
for tiden, men jeg spurte om de blir åpen nå vi er inærheten. ( venter på svar fra han ). jeg ser på reise planen
at der museum holder til,er bare ca. 100 km fra nancy.
dette kunne vi helt sikkert tar en omvei og besøke. den er på vei mot strasbourg.( ca. 1/2 veis )
web side til den er " www.musee-2cv.com "

    ellers .....hvor mange er det som skal reise i fellsskap til treffet ? har noen en oversikt ?
og hvor mye koster det for billetter til treffet nå som tilbuds pris er over.

Alx

Sitat fra: henrysyrdahl sør på onsdag 22 jun 2011 @ 19:49:06
hei fra grimstad .
jeg må jobbe uke 29, men jeg skal nok tar dere igjen et sted før treffet. fikk en mail fra han franskmann
Piscal, som var på vår 2cv treff på hove for 5 år siden.han sa at museum med alle de 2cv de har var stengt
for tiden, men jeg spurte om de blir åpen nå vi er inærheten. ( venter på svar fra han ). jeg ser på reise planen
at der museum holder til,er bare ca. 100 km fra nancy.
dette kunne vi helt sikkert tar en omvei og besøke. den er på vei mot strasbourg.( ca. 1/2 veis )
web side til den er " www.musee-2cv.com "

    ellers .....hvor mange er det som skal reise i fellsskap til treffet ? har noen en oversikt ?
og hvor mye koster det for billetter til treffet nå som tilbuds pris er over.

Alsace 2cv klubbs museum er absolutt verdt et besøk om man er i området. Jeg har såvidt skrevet om det i Citrophile en gang. De har et digert delelager også. Pascal som er/har vært leder der er en veldig hyggelig fyr! Museet er jo åpent hver lørdag mellom 14 og 17, men det er kanskje litt anderledes tett opp mot eller under verdenstreffet.
For å komme seg til museet må man også kjøre noen fantastisk fine, svingete 2cv-veier.
hilsen Alexander

http://www.jenseg.net
2011 C4 1.6 e-Hdi EMG Exclusive
2008 Grand C4 Picasso 1,6 HDi EMG
1975 Ami Super Berline

PerI

#20
Da faller ting på plass her også, jeg og min fetter får med oss Formel 1 på Nürburgring lørdag og søndag før treffet, før jeg mandag morgen slipper fetteren av på Hahn flyplass og tar igjen resten av det norske 2cv-følget mellom Nancy og Bracieux. Så det blir nok mest flat pedal for min del..
(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III

Poirot

Du har ikke noe mer info om F1-racet, Per?
Web-side? Hvordan man - og MAA man... - forhaandsbestille billetter?
Bedre med 2CV enn bare èn!

PerI

Sitat fra: Poirot på torsdag 23 jun 2011 @ 18:55:01
Du har ikke noe mer info om F1-racet, Per?
Web-side? Hvordan man - og MAA man... - forhaandsbestille billetter?
www.nuerburgring.de

Vi fikk tak i weekend-pass for 89€, det var fetteren som bestilte. Tror han bestilte via www.germany-grand-prix.com

For å være sikker på å få det for det og ikke måtte betale over 200 så ville jeg nok kjøpt de på forhånd..
(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III

eilert

Sitat fra: henrysyrdahl sør på onsdag 22 jun 2011 @ 19:49:06
...hvor mye koster det for billetter til treffet nå som tilbuds pris er over.

Hei Henry!

Har sendt deg PM ang. billett tilsalgs i England om du ønsket det...


-Erlend;
1985 2CV6 Special - "Amelie"
1986 2CV6 Charleston
1986 2CV6 Dolly rød/hvit
1987 2CV6 Club [prosjekt]
2014 C3 1.2 VTi 82 Nordic-Edition
2017 Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDI 150hk Exclusive

"En bil er ikke bare summen av masse deler..."  - André Citroën

EirikJ

Etter to måneder med fysisk og psykiske prøvelser som har holdt på å bli mitt endelikt, er nå sykkelen kommet på bagasjelokket av 2CV'en. Et godt tegn på at man begynner å bli klar for langtur. Desverre ble det ikke tid til service på sykkelen, som desperat trenger er bremsejobb(og en vask!). Det får bli tidsfordriv under veis på turen kanskje. Om jeg orker ta i et verktøy de neste to månedene. Håper jeg slipper ::)

Bla bla, så til poenget: Er det noen som tenker på å ta fergen fra Oslo til Danmark? Prisen er den samme som fra Göteborg? Sparer endel kjøring da med ferge fra Oslo i stedet for Göteborg.
Citroënnlig hilsen Eirik

citro1cx

Sitat fra: EirikJ på tirsdag 05 jul 2011 @ 14:26:23
Etter to måneder med fysisk og psykiske prøvelser som har holdt på å bli mitt endelikt, er nå sykkelen kommet på bagasjelokket av 2CV'en. Et godt tegn på at man begynner å bli klar for langtur. Desverre ble det ikke tid til service på sykkelen, som desperat trenger er bremsejobb(og en vask!). Det får bli tidsfordriv under veis på turen kanskje. Om jeg orker ta i et verktøy de neste to månedene. Håper jeg slipper ::)

Bla bla, så til poenget: Er det noen som tenker på å ta fergen fra Oslo til Danmark? Prisen er den samme som fra Göteborg? Sparer endel kjøring da med ferge fra Oslo i stedet for Göteborg.

jeg er mer der ja, enn GTB - DK.
mvh
Roger Hammer, Trondheim
77 2cv6, 85 2cv6

EirikJ

#26
Ja Roger, hiver du deg med da på Larvikferga den 19'de klokka 17.30? 450,- og vi tar igjen de andre litt sent den kvelden, og vi slipper kjøre Sverige....

Red:
Da har jeg bestilt ferge med ColorLine fra Larvik til Hirtshals, avgang fra Larvik 19/7 kl17.30.
Jeg kjører fra Drammen på formiddagen og hadde vært gøy om noen andre tok samme båten så vi kunne kjørt i lag. Regner med å slutte meg til de andre i Danmark litt over midnatt samme dagen:)
Citroënnlig hilsen Eirik

Jan Ove Rønning

Jeg og Max W har billetter fra Oslo til Køben på lørdagen. Så dersom alt går etter planen så er vi i Tyskland på søndag i god tid før middag, og har brukt omtrent en tank drivstoff (tilsammen).

Møter på resten av gjengen i Tyskland på torsdagen.
1959 AZU
1971 AK 400
1976 2CV6 SPOT (Nummer 15 av 30)
1981 John Deere 2040
1984 Honda Nighthawk 700 S
1987 2CV6 Dolly
2010 Subaru Impreza

EirikJ

Altså er dere i Tyskland den 17? Hvilken dag i felles-kjørings-planen møter dere da?
Citroënnlig hilsen Eirik

Xander

Efter lang snak med Eivor er jeg kommet til den konklusion at jeg støder til fredag middag/aften (kveld) i tyskland... Så er jeg klar til lørdagens tur til Philippe...

Ja forresten.. Jeg har lovet Eivor at ligge i jeres lejr som for 2 år siden ;) Det bliver hyggeligt (kosligt).  ;D