Hovedmeny

Ukens klassiker

Startet av André, mandag 10 mar 2008 @ 21:41:15

« forrige - neste »

André

I Bergensavisen sine motorsider er det en spalte som heter ukens klassiker...i dag var det 2CV  ;)  Ett bilde av en fin gul 2CV og så en kort innføring i 2CV fakta....fint å lese om en Mandags morgen det......
mvh André....kjører 2CV i Bergen

brochmann

Hei Andrè
Er det en link på nettsidene til avisen om artilkkelen? Hvis ja, legger du den inn på Forum?
Inge'n
1986, rød og hvit "Dolly" kjøpt jan.2001, rammeskift i -01, overtatt av datter i-06.1976, oransje og hvit "SPOT", kjøpt juni -05, omfattende rest. På veien nov.-07.1986, hvit Special "Gassen", kjøpt feb.-08; lettere omskapt til France3. På veien okt.-09.

André

Desverre...artikkelen er bare i papir utgaven.., men jeg skal se om avisen ligger på jobben i morgen,og så scanner jeg den, og legger den ut her på forumet
mvh André....kjører 2CV i Bergen

André

Her er artikkelen
mvh André....kjører 2CV i Bergen

jwh

#4
Artig spalte, og suppert å se slik 2CV omtale.  Klubben og medlemmene burde generelt være flinkere til å genere omtale av bilen vår i media - da oppslutningen bare går en vei av slikt.  60-års jubileet er jo en fin slik anledning......

Journalisten har fått med seg flere "high-lights" og å se på trykk at bilen på femtitallet brukte under 0,30 liter drivstoff pr.mil - burde få enkelte av dagens miljøbevisste lesere til å heve øyenbrynene.  At opplysningen er vel optimistisk lar iallefall jeg passere uimotsagt.  Fin reklame for andeflokken dette....

Mvh, Jan Willy
1953 2CV

brochmann

Andrè
Takk og takk. Dette var morosam lesing. Jeg har ikke klart å få mine 600ccm til å gå på 0,3/mil, men det er vel for viderekommende.
Inge
1986, rød og hvit "Dolly" kjøpt jan.2001, rammeskift i -01, overtatt av datter i-06.1976, oransje og hvit "SPOT", kjøpt juni -05, omfattende rest. På veien nov.-07.1986, hvit Special "Gassen", kjøpt feb.-08; lettere omskapt til France3. På veien okt.-09.