Hovedmeny

Lenge til våren......

Startet av André, lørdag 01 nov 2008 @ 20:06:02

« forrige - neste »

André

Nå er sesongen definitivt over... :(

Jeg kjørte bilen varm og god i dag, men kunne ikke ta meg en kjøretur for veiene er ned-dynket i salt her vest....

Så nå er det bare å lengte etter en ny sesong...fine turer med taket nede...og kanskje en verdenstreff i Tsjekkia...... ;D

mvh André....kjører 2CV i Bergen

Thomas

Jepp, det er slutt for i år, jeg plukket fra hverandre smykket forrige helg, og kommer til å bruke helgene (søndager) til å tusle med helligdommen.
En trøst er.....i morgen er vi en dag nærmere en ny sesong ;D
Mens vi venter på våren, får vi syselsette hverandre med quizer og annet godt stoff på forum.
Opel Corsa, Konebil
2cv, MIN BIL :)

brochmann

Hei Forum.
Spot får ikke vinterfred, ennå. ??? Han skal frakte meg til og fra jaktterrenget jeg har innerst i "Grøfta" (min sønn Karl's og venners økenavn på Lommedalen). Lille julaften er det slutt. Da blir det "helgefred" for Spot også  ;D.
Da jeg kjøpte Gassen, fulgte det med 8 lekre piggdekk, hvorav 4 var på felg og 4 er på felg.
Mulige bilder følger etterhvert som vinteren fester grepet, også her på Østlandet.
inge
1986, rød og hvit "Dolly" kjøpt jan.2001, rammeskift i -01, overtatt av datter i-06.1976, oransje og hvit "SPOT", kjøpt juni -05, omfattende rest. På veien nov.-07.1986, hvit Special "Gassen", kjøpt feb.-08; lettere omskapt til France3. På veien okt.-09.

Poirot

Falsk alarm!  Var ute og lufta MOTORSYKKELEN i deilig solskinn i dag!  Flekkvis isete vei (og servostyring på motorsykkel er like malplassert som på en 2CV...), men over null og bare helt lekkert ;-)
Og "gamle grå" bare SKAL ha litt olje i systemet før vinteropplag, så jeg satser på en sommerdag (?) til etter at det er utført...

Bedre å være optimist og ta feil, enn pessimist og få rett ;-)
Bedre med 2CV enn bare èn!

jwh

Her i sør ruller 2CV sesongen videre - trass i at vi har startet på november.  IDAG er det tørt og 10grader i skyggen. 

For 2 år siden varte sesongen til 6 februar, så det er lov å håpe på MANGE uker med 2CV føre i nærområdet fremover. 

Etter å ha skrevet dette - så kommer det sikkert til å lave ned med snø med det første..........

jan willy
"klimaflyktning"
;D
Mvh, Jan Willy
1953 2CV

Jan Ove Rønning

Da er vi visstnok snart der igjen, at det er lenge til våren.
Jeg ser for meg at sesongen avsluttes for min del i løpet av en uke eller to. :(

Men, bruker man vinteren fornuftig (les: pleier kjøretøyet litt) så har vi masse å se frem til når våren banker på døren igjen.
1959 AZU
1971 AK 400
1976 2CV6 SPOT (Nummer 15 av 30)
1981 John Deere 2040
1984 Honda Nighthawk 700 S
1987 2CV6 Dolly
2010 Subaru Impreza

Poirot

Artig med gamle tråder... ;)
Lufta "Gamle Grå" for (antakelig) siste gang i år, forrige dagen. Blei en LITEN tur, siden festene for førerstolen (uoriginal "GT-stol"...) var ryki, og gyngestol bak rattet er IKKE veldig ok... ::)
Henta forresten DS'en i går. På henger.  66 mil hver vei, snø\sludd mellom Steinkjer og Røros og sør for Femunden... Og etterhvert mindre pene lyder fra drivverket på Caravellen!! ???
Nå blir det helvask på "Gudinnen", og plassering i garasjen over vinter'n.
Og snart er det SOMMER - under kokospalmene ;D
Bedre med 2CV enn bare èn!