Hovedmeny

Mekaniker til Dolly

Startet av Aeb, onsdag 08 jun 2022 @ 11:32:07

« forrige - neste »

Aeb

Vår kjære Dolly har nettopp hatt en tur på verksted for å sjekke ramma og for å få råd om hvorfor hun slipper ut så mye eksos ved gasspådrag etter bremsing på giret.  :-\ Diagnosen var en relativ frisk ramme(ordnet tydeligvis på ukjent tidspunkt med tektyl, mener jeg han sa, men at jobben ikke var helt supert utført). Verre er det at hun lekker en del olje. Både ut av motor og ned på varme deler, og inne i motoren som da skaper disse eksosskyene. Han anbefalte å få motoren overhalt med nye pakninger og alt, men hadde ikke mulighet til å gjøre det selv. Han trodde heller ikke Citroënverkstedet vi har brukt til EU kontroll hadde såpass inngående peil.  ??? Vi kan selvfølgelig bestille deler selv, men med Dolly parkert i en kommunal garasje i byen og med ganske begrensede mekanikerskills, tror jeg ikke vi skal begi oss ut på en overhaling selv. Er det noen som kjenner noen eller vet om noen eller som på noen som hels måte kan sende oss i retning av en som kan påta seg et sånt oppdag? Det hadde vært supert om det var på vestlandet siden vi er basert i Bergen, men på dette tidspunktet er jeg også villig til å sende henne på vinterferie østover :-[

Otto

Hei

Jeg ville spurt Classic Parts, Thomas Rage. (På Klepp st) (Litt avstand fra Bergen, men det kan vel gå...)
1982 2CV6 Special beige colorado Jakop
2021 eC4 Feel Pack grå artense Firmabil

Aeb

Takk for tips! Jeg skal absolutt høre med ham :D