Noen ganger er jeg glad "Nordmenn" er trauste

Startet av Arnfinn, tirsdag 17 apr 2012 @ 21:11:06

« forrige - neste »

PerI

En slik senket og lettere modifisert kunne jeg gjerne hatt  8)
(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III

André

Synes den var lekker...likte ikke rattet og interiøret var litt vel søtt, men det er bagateller  ;D
mvh André....kjører 2CV i Bergen

BergRace

Den var fanden meg 'fet'.
Ett godt stykke gjennomført custom arbeid. Interiøret er vel en smule mye..

J.
P.J.Berg

hwibye

Det var en bil jeg ALDRI kunne tenke meg å sette meg i  !!  Bilen  skal være original.

Poirot

Pent gjennomfort "custom-bygge"! JEG ville vel sveisa igjen bakre sidevinduene og faatt tak i et gammalt panser i tillegg, men spesielt det aa senke karosseriet paa ramma istedenfor aa senke fjaeringa, har jeg absolutt sans for!
Kanskje en prosjekt-ide for min tomatroede -77...?
Bedre med 2CV enn bare èn!

Arnfinn

Gentlemen

Har kommet i kontakt med herren som har gjort jobben, finnes eget forum for "snail". Hans prosjekt heter "Dolly Parton",  sjekk link

http://snail.s4.bizhat.com/snail-ftopic1198.html

arnfinn

Poirot

Takk for linken til prosjektet!
Ga meg faktisk noen ideer  ::)
Men jeg ville latgsaa definitivt sveisa igjen bakre siderutene - og kanskje heller kalt bilen "Dolly Pardon..." ;)
Bedre med 2CV enn bare èn!

gopp

Jeg har vært inne på "snail" tidligere, og noen av prosjektene er imponerende. "Citrod" er noe av det kuleste jeg har sett, men vil nok bli like vrient å få godkjent i Norge som i Frankrike.

Selv om arbeidet på mange av bilene er veldig bra, synes jeg det er tullete å senke en 2CV så mye at den subber i asfalten. Da mister man jo hele den komfortable fjæringen Citroën er kjent for, og man kunne like gjerne hatt en VW Boble. Det er også synd og skam å ofre 50-talls biler til slike ombyggingen. Det er nå min mening.

Svensken har jeg litt sans for, selv om han er litt på ville veier med interiøret. Den er moderat senket, og så vidt jeg forsto er hjulopphenget originalt. Utfordringen er om dekkene tar oppi skjermene i dumper. Er det noen som vet om det er et problem med 60 mm. rammesenking?

PerI

Mangfold, mangfold. Er utrolig festlig å se "asfaltskrapere" sammen med offroadere, originaler m.m på større treff. Må bare oppleves, gjerne flere ganger i livet  O0

Den hvite hotrod-utgaven er egentlig en 80-tallsbil, men panser er fra en 50-talls. Så ingen 50-tallsbil er ofret her.
(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III

stein

Hei

Siden ombygginger og igjensveisede bakruter blir diskutert, fikk jeg lyst til å sette inn et bilde. Det er av mitt langtidsprosjekt. Opprinnelig er det en rusthavarert Charleston 1983. Nå er det ny galvanisert ramme. Nye Innerskjermer, gulv og alle skjermer nye ++++++. Baklysarrangementet er meharilamper. Siderutene har jeg sveiset igjen. For de som ikke er imponert over sparklingen, så er ikke den ferdig enda. Og som Per sier - mangfold.

Stein
1983 Charleston,
1967 Volvo felt
2012 Suzuki Swift
2006 Suzuki XL7
2009 Toyota Hiace
2005 Toyota Yaris

BergRace

Knall, ser bra ut så langt.
De beste ønsker videre.

J.
P.J.Berg

Otto

Hei Stein! Ser flott ut! Jeg får lyst til å sette i gang med et prosjekt med mer sveising! ;D
1982 2CV6 Special beige colorado Jakop
2021 eC4 Feel Pack grå artense Firmabil

SverreP

Personlig synes jeg det må være romslighet og takhøyde nok i miljøet til å ta imot spenstige prosjekter. Noen av oss vil ha originalbiler, noen liker lette modifiseringer og atter andre liker "tunge" custombygg. Jeg er glad for at bileieren i Sverige ikke har gått løs på en 50- eller 60-taller eller en spesialmodell, disse bør man etter mitt syn ikke tukle ALT for mye med. Om ikke annet er denne 2CV'en reddet fra rusthelvete noen år til.

Sitat fra: Arnfinn på tirsdag 17 apr 2012 @ 21:11:06
Eller hva man kan gjøre med en 1987 Dolly i vårt naboland

http://www.blocket.se/goteborg/Citroen_2CV___CV2__Custom__39852836.htm?ca=16&w=3

ab