Sørlandstreff, Hellerslia i Birkenes 27.-29.juni

Startet av PerI, onsdag 21 mai 2014 @ 20:32:04

« forrige - neste »

PerI

Tora Synnøve og Toralf Kylland m.fl inviterer til idylliske Hellerslia. For å komme til Hellerslia må man til Birkeland i Birkenes kommune.

Sjekk kart og annen info på:

http://www.2cv.no/program/details/117-sorlandstreff
(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III

Rage

Hei.

Kommer det noe mer info om dette Sørlandstreffe?
Er det påmelding til treffe?

mvh Thomas
Mvh Thomas Rage
1980 2cv6 Club RF 11474
1973 Mehari RZ 31705
1964 AMI6 28-03-50
1971 2cv4 34-83-63
1968 AK 350 27-46-49

PerI

Ingen påmelding, men det er klart at det er greiere for arrangørene å vite sånn circa hvor mange som kommer.

Eget opplegg på lørdagen med tur til Lillesandsdaene. Stod litt om det i forrige Citrophile også.

Tlf/sms til Toralf: 901 10 481
(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III

Solo mio

Hei. Grete og Arild i Solo mio gleder seg allerede. Ser du har lagt ut en veibeskrivelse fra Birkeland, men kanskje du kan legge ut noen koordinater for GPS. Blir enklere å finne fram da? Arild
Hilsen Grete og Arild

PerI

Litt avhengig av hvordan man skriver inn koordinatene, men får opp at Hellerslia ligger på:
58.417358   ,   8.170052
N 58º  25.04148'   ,    E 8º  10.20312'
N 58º  25'  2.4888''   ,   E 8º  10'  12.1872''

Men, det er veldig viktig at man må via Birkeland for å komme til Hellerslia. Noen kart viser en vei som kommer inn mot Hellerslia fra vest, det blir helt feil da dette er en sti og traktorvei. Fra Birkeland og østfra er veien helt grei for 2cv-er selv om siste 3-4 km fra Tjønntveit og inn må kjøres seint.

Birkeland har koordinatene:
58.337050   ,   8.231421
N 58º  20.223'   ,    E 8º  13.88526'
N 58º  20'  13.3794''   ,   E 8º  13'  53.115''
(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III

EivorMarie

Jeg er klar for sørlandstreff.
Kommer nedover fra Kongsberg etter jobb på fredag =)
Hyggelig hvis noen vil bli med på litt felleskjøring. send en sms i såfall. 99026473 =)

EirikJ

Jeg er også klar! Nettop smurt drivakslinger, kingbolter og etterjustert bremser bak. Så bilen er også klar. Blir kanskje vasket også..  :o

To biler drar fra Bergen fredags morgen, om noen vil henge seg på fra Bergen, eller underveis, er det bare å si i fra her eller send en personlig melding :)
Citroënnlig hilsen Eirik

eilert


Ser ut til å bli godt oppmøte og vi ser også frem til hyggelige dager! Vi kjører dessverre ikke 2CV pga. videre ferieplaner (jada, jada, men dessverre tapt diskusjon), men spesielt to små gutter gleder seg veldig til både camping og 2CVer i fleng!!  :D
Frykter noe sen ankomst fredag kveld pga. jobber og ferietrafikk på E18, men bedre sent enn aldri!!

-Erlend;
mob. 91602401
1985 2CV6 Special - "Amelie"
1986 2CV6 Charleston
1986 2CV6 Dolly rød/hvit
1987 2CV6 Club [prosjekt]
2014 C3 1.2 VTi 82 Nordic-Edition
2017 Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDI 150hk Exclusive

"En bil er ikke bare summen av masse deler..."  - André Citroën

henrysyrdahl sør

hei. sistenytt....
kom akkurat ned fra "camping " plass i hellerslia , jeg vil bare si .....
kommer du fra E-18 dvs. fra øst ,grimstad -oslo osv.  er det
1. tar av ved avkjøresle nr. 85. mot birkeland,
2 da er du på rv 402
3 tar veien 41 mot åmli.
    her kjøre du gjennom "sentrum" tar det rolig ellers vil du ikke ser noe.
    her er det de siste butikken hvis man skal handle mat ,snacks osv.
4 vi tar så en venstre sving mot " 9 mosfjell" / birkeland industri nord. "
   veien går mellom 2 stk. fabrikk, "uldal vindu" på V.side og "skanflex" på H.side.
5. kjør så over en fin bru/elv og hold til høyre mot "mosfjell 9 "
6. kjør til du kommer til skilt " tjønntveit 3 "  følg denne til camping plassen.                       det siste stykker nå er grus vei. det er fint å kjøre for alle sammen. bo-bil også.

     OBS:  det er langt inne på landet , og mobil dekkning er dårlig. toralf mener at det går noen steder , sms ?  husk også at det er ikke vann på kran, ( brønn vann)  ledig vann- kanne en fordel..
   plassen er veldig flott for en 2cv treff , god plass for at alle kan sitter godt under stor party telt. like ved fersk vann . og han har t.o.m. en mygg maskin som dekker et stort område.  ( var ikke noe der idag! )
velkommen alle sammen. dette går bra !
hilsen henry

EirikJ

Sitat fra: henrysyrdahl sør på onsdag 25 jun 2014 @ 16:27:38
og han har t.o.m. en mygg maskin som dekker et stort område.  ( var ikke noe der idag! )
velkommen alle sammen. dette går bra !
hilsen henry
Hei Henry! Godt å høre at det ikke er mye mygg, vi snakket jo litt om det på Fransk bildag. Og med anti-mygg maskin i party-teltet er vi jo sikker :-D
Selv har jeg mygg-lys og Eivor's Mosquito Killer Bracelet fra Spania. Det dreper alt av mygg i umiddelbar nærhet, inkl.folk og fe.

Lite drikkevann er ikke et problem
Citroënnlig hilsen Eirik

EivorMarie

Det begynner vel kanskje å bli levelig rundt det myggbåndet igjen nå. på tide etter et år :P
Jeg ta med meg ei venninne nedover i morgen, og kjører ilag med Peder og Leo :D
Ingen mobildekning, DEILIG! :D

Rage

#11
Hei alle.

Takker for et fint Sørlandstreff.
Vi hadde det veldig fint. Så håper på videre, at det blir en årlig tradisjon. :)
Bar jobba :) ;D

Mvh Thomas
Mvh Thomas Rage
1980 2cv6 Club RF 11474
1973 Mehari RZ 31705
1964 AMI6 28-03-50
1971 2cv4 34-83-63
1968 AK 350 27-46-49

henrysyrdahl sør

jeg sitter her foran pc'n min og venter på en foto bevis på at treffet fikk besøk av noe sexy dame under lørdags kos. vi "mannfolk" var ikke tilstede siden vi hadde andre "mannlig "ting å gjøre ( inne ved sagbruket)
håper at vi for ser litt bilder før det lages et kalander av stoffet.( det er sikkert nok til 12 mnd.)
og enda en gang .... takk for at dere var med å gjøre treffet til det beste treff hittil år, og trist er det for de som ikke var med, nå kan dere angre.....!!!!!

EivorMarie

Gleder meg masse te et gjennsyn med damene :D legg gjerne ut bilde her!!
Takker for et supert treff. jeg kommer igjen neste år!!!!

EirikJ

Utrolig bra treff!! Et fantastisk sted med fantastisk vertskap. Å ha treff på privat grunn har sine fordeler ;) Vet ikke helt hva man skal si, bare at jeg er veldig glad jeg fikk med meg dette treffet. Men et treff er ingenting uten deltakere, så takker absolutt alle fremmøtte også. Uten deg hadde det ikke blitt like bra treff, tusen takk :)
Citroënnlig hilsen Eirik