Hovedmeny

Bois de chauffage

Startet av Belgau, søndag 13 mar 2022 @ 10:04:56

« forrige - neste »

Belgau

Snøfattig og dermed saltfattige vintre kombinert med strømkrise og en overdreven vedhugstsesong vinteren 2020 til 2021 samt en trekkvillig AK400 med vinterdekk og en kompakthenger er et femkløver av sammentreff.





Det hele startet egentlig litt tilfeldig. Jeg havnet i et håndgemeng med Fjordkraft som endte med at jeg henfalt til det lille menneskets respons i kampen mot kapitalkraft gone seriously bad: PROTEST.



Men så var det dette med likevekt da. Trengte tekst på venstre side også. Da tenkte jeg at 50vedpaller som sto borti skogkanten til tross for høye strømpriser var i meste laget. Så føyde jeg til en mini annonse om det. Uten at det hadde falt med inn at TRANSPORT kunne være et tema. En lørdag i januar parkerte jeg utenfor POWER i Sandefjord og gikk meg en tur. Etter hva jeg hadde blitt fortalt pusher POWER Fjordkraft avtaler. Behov for likevekt.

Så tok det kort tid før SMS kom inn. Ved var in demand. Om jeg kunne transportere? Hadde egentlig ikke hatt det i tankene. Svarte at innenfor bygrensen OK. Mot et tillegg. $$$

Endret deretter salgsteksten til fransk slik at salget ikke skulle ta helt av. Slik forventet jeg en jevn strøm av velutdannede akademikere på tråden som kanskje bød på en lite glass rødvin og canapeer ved leveransens fullbyrdelse. Har ikke innfridd enda.

Men Fjordkraft avgår nok snart med en stille død.


Terje Ellefsrød
Sandefjord
84 2CV Blanc Meije "Dusty" også kjent som "Britt"
86 2CV Rouge Delage-Noir Charleston "Lefty"
71 AK400 Gris Rose "Fanny"
2001 C5 V6 Exclusive

Morten

To FYRrige arbeidshester det der!
Mortën P H Ruud
'87 2CV6 Club
'83 2CV6 Special
'83 Acadiane
'71 Ami 8 Berline  (prosjekt)
'69 Dyane 6
'21 DS 7 Crossback E-Tense 4x4
(°\=/°)

PerI

Litt jobb å få veden ut av AKen igjen, du må få deg en høytløftende jekketralle som kan henge bakpå :)

Kanskje jeg må kopiere måten å selge ved på? I hine hårde dager (ca 100 år siden) så gikk det ofte en T-ford lastebil full av ved mellom gården her og sentrum, men jeg tror det blir litt for risky å satse på T-ford igjen  ;D

(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III

Otto

#3
Ikke noe å si på 800,- for en storsekk/europall. Hageland tar 80,- for 15kg/30L sekk. :'( (men vekten på 2 europaller da?)
1982 2CV6 Special beige colorado Jakop
2021 eC4 Feel Pack grå artense Firmabil

Belgau

Det er fortsatt fjærvei igjen med vedpallen baki. Tror ikke vedpallene mine med "mixed bag" halvdårlig ved kommer over 350kg :P

Fannys vognkort oppgir 500kg hengervekt uten såvel som med bremset henger. Bilsakkyndige trengte ikke se lenge på de overdimensjonerte 220mm tromlene framme før han forsto at her var det snakk om storer retardasjonspotensialer. Men jeg legger ikke ut på langtur da. Bare innenfor bygrensen...

Lossing av godsakene går på et par minutter når  det tas et snitt med skarp kniv i sekken bak for kvitte seg med litt ved hjelp av tyngdekraften.  Derettet tas grepa tak i sekken og det røskes til. Vips så er lasterommet tomt og bakken foran garasjen full av ved :laugh:
Terje Ellefsrød
Sandefjord
84 2CV Blanc Meije "Dusty" også kjent som "Britt"
86 2CV Rouge Delage-Noir Charleston "Lefty"
71 AK400 Gris Rose "Fanny"
2001 C5 V6 Exclusive