Hovedmeny

Gratis ramme på finn.no

Startet av movikong, onsdag 26 nov 2008 @ 09:07:45

« forrige - neste »

movikong

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=15614739&sid=xz6cbaqQzcW964289&pos=null&tot=null

Vet ikke om den er gitt bort allerede, men er kanskje verdt en telefon?

mvh movikong

Edit: skulle muligens ligget under 'deler selges'.

EirikJ

Ramma ser ikke ut til å være så mye å samle på, men man får jo med to fjærbokser og komplett sett med opphengsarmer....
Citroënnlig hilsen Eirik

Poirot

Dersom det stemmer at det "bare" er gulvplata som er rusten, er det jo ikke noen stor kunst å sveise på ei ny.  Og DA er ramma absolutt verdt å ta vare på ;-)
Spørsmålet er hvorfor det ikke er papirer på den...
Bedre med 2CV enn bare èn!

brochmann

Hei Forum og "inspektør Snusen" (Poirot)
NÅr en "bare" skal sveise inn topplata på ramma, er det fort gjort IKKE å markere hvor åpningen for skruer til feste av midtsleiden for feste av frontsetene skal stå. Her taler en med erfaring.
inge'n rødme å spore
1986, rød og hvit "Dolly" kjøpt jan.2001, rammeskift i -01, overtatt av datter i-06.1976, oransje og hvit "SPOT", kjøpt juni -05, omfattende rest. På veien nov.-07.1986, hvit Special "Gassen", kjøpt feb.-08; lettere omskapt til France3. På veien okt.-09.

Poirot

Sitat fra: brochmann på søndag 30 nov 2008 @ 00:58:12
Hei Forum og "inspektør Snusen" (Poirot)
NÅr en "bare" skal sveise inn topplata på ramma, er det fort gjort IKKE å markere hvor åpningen for skruer til feste av midtsleiden for feste av frontsetene skal stå. Her taler en med erfaring.
inge'n rødme å spore

SKRUER? MIDTSLEIDE...?
Mye enklere med en benk som festes i 3 små hull i gulvet!
Lettere både å få inn og ut ;-)

Det enkleste - og eldste - er ofte det beste!
Bedre med 2CV enn bare èn!

Max Wiggo

Sitat fra: Poirot på søndag 30 nov 2008 @ 23:43:12
SKRUER? MIDTSLEIDE...?
Mye enklere med en benk som festes i 3 små hull i gulvet!
Lettere både å få inn og ut ;-)

Det enkleste - og eldste - er ofte det beste!

Det er sikkert greit i det øyeblikket du skal ha setene inn eller ut, men hvis du bare skulle ha flyttet de 5 cm bak-/fremover for mer/mindre benplass, hva da? ::)
Max Wiggo Guldberg
1985 2CV6 Charleston
1975 Tempo Hercules
1977 Tempo Hercules

Poirot


[/quote]

Det er sikkert greit i det øyeblikket du skal ha setene inn eller ut, men hvis du bare skulle ha flyttet de 5 cm bak-/fremover for mer/mindre benplass, hva da? ::)
[/quote]

Enkelt, min venn;  Da setter man setet fast (vel..., "fast" var kanskje å ta i;-)) i hulla 5 cm bakafor!  Dvs., som regel er det nok lettere å flytte setet framover, for ihvertfall i MIN bil, STÅR det allerede så langt bak som mulig...
Men det er jo alltid mulig å bore tre nye hull ;-)
Bedre med 2CV enn bare èn!

jwh

#7
Innlegget har lite med gratis ramme å gjøre, men 2CV setene er verdt noen ord.

Med min anatomi var jeg konstant i "krig" med de originale setene.  Min første 2CV-tur endte sogar med at seteryggen knakk ifbm. en tur til Blaafargeverket i lånt bil.  Ryggen ga seg etter en dag med pressing av seteryggen bakover, i jakten på en bedre sittestilling.

Hvor ille jeg har fraktet mitt legeme fant jeg først ut for 3-4 år siden, da jeg fikk ut de originale seteskinnene og fastmonterte en brakett i gulvet,  der to BX gti stoler siden har tatt plass.

Jeg kan justere fremover/bakover/tiilte/heve og sitter i tillegg utmerket.
Mvh, Jan Willy
1953 2CV

EirikJ

Men JWH.....tsk tsk tsk  ::).....hva når du plutselig er i en situajson der det hadde vært fint med et par stoler utenfor bilen? Når vi med originale stoler bare kan plukke de ut og sette de på bakken i sola og kose oss? HVA DA?! HVA??

:D ;D ;) :P
Citroënnlig hilsen Eirik

Poirot

Sitat fra: EirikJ på mandag 01 des 2008 @ 15:37:51
Men JWH.....tsk tsk tsk  ::).....hva når du plutselig er i en situajson der det hadde vært fint med et par stoler utenfor bilen? Når vi med originale stoler bare kan plukke de ut og sette de på bakken i sola og kose oss? HVA DA?! HVA??

:D ;D ;) :P

Da er løsninga å montere "GT-stolene" på de originale 2CV-skinnene!
Slik jeg gjorde i den bilen jeg bl.a. var på verdenstreffet i Italia med - og faktisk kjørte med et par år i "Gamle Grå" også.
Kan selvfølgelig også lage et enkelt (SVÆRT enkelt ;-)) understell som puttes ned i et par hull i gulvet.  Enklere måte å raskt få stolene ut og inn, finnes ikke!
Bedre med 2CV enn bare èn!

jwh

Sitat fra: EirikJ på mandag 01 des 2008 @ 15:37:51
Men JWH.....tsk tsk tsk  ::).....hva når du plutselig er i en situajson der det hadde vært fint med et par stoler utenfor bilen? Når vi med originale stoler bare kan plukke de ut og sette de på bakken i sola og kose oss? HVA DA?! HVA??

:D ;D ;) :P

Nå dere andre tar ut setene og skal kose dere i det grønne, så tar jeg ut baksetet og gjør det samme.  Går å kose seg i baksetet også - ikke sant ?   ;)

Når det gjelder Vidars tilnærming så ville jeg ikke brukt noe av 2cv setene - heller ikke skinna.  Få heller ut det gamle og monter ny løsning som vil sitte tight som f...
Mvh, Jan Willy
1953 2CV

Poirot


[/quote]



Når det gjelder Vidars tilnærming så ville jeg ikke brukt noe av 2cv setene - heller ikke skinna.  Få heller ut det gamle og monter ny løsning som vil sitte tight som f...

[/quote]

Cluet er bare å kjøre pent og rolig på gode veier, så gjør det ikke noe om ikke setene sitter så ille godt fast ;-)
Bedre med 2CV enn bare èn!

Alx

Sitat fra: Poirot på tirsdag 02 des 2008 @ 00:22:06

(...)
[/quote]

(...)
[/quote]

Litt brukerservice:
Ikke / i den koden som starter sitatet, Vidar. [quote] starter sitatet, mens [/quote] avslutter sitatet.
hilsen Alexander

http://www.jenseg.net
2022 ëC4 Shine
2011 C4 1.6 e-Hdi EMG Exclusive
1975 Ami Super Berline