2CV Sahara, fotosafaritur i Norge

Startet av jwh, onsdag 02 jul 2008 @ 09:40:54

« forrige - neste »

PerI

Jeg frykter på den andre side at hvis denne blir lagt ut for salg vil ingen i Norge gi nok for den. Det internasjonale markedet for Saharamodeller er nok en god del høyere enn det folk her til lands vil gi..???

Tilstand er selvfølgelig avgjørende..




(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III

EirikJ

#16
Hvor er denne "fotosafarien"? Ser ikke ett eneste bilde jeg....

Og når vi snakker om Sahara, er det noen som vet om nettsider med detaljerte bilder/tegninger over den tekniske delen av bilen?
Selv om jeg ikke syns bilen er særlig interessant som (bruks)bil, syns mekanikeren i meg at teknikken er interessant ;)

EDIT:

Fant selv en god bildeserie av Sahara. Meget god! Men de mest interessante bildene mangler. Nemlig hva som er innvendig i tunnelen gjennom kupeen. Jeg vet jo hva som er der, men har ikke sett bilder av hvordan det ser ut. Giroverføringen er interessant, og hvordan muligheten til å koble bakre overføring ut, er løst teknisk sett..

Her er Sahara-bilder!

http://www.pbase.com/mistymorb/mein_2_cv_sahara&page=all
Citroënnlig hilsen Eirik

EirikJ

En tanke her....kanskje man skal respektere "anonymiteten" til eieren av denne bilen. I allefall hvor bilen befinner seg. Dette er tross alt et åpent forum og man vet ikke hvem alle brukere er og hva slags folk de er..... Og det er snakk om en ganske sjelden bil....
Citroënnlig hilsen Eirik

jwh

Sitat fra: EirikJ på mandag 24 nov 2008 @ 21:01:26
En tanke her....kanskje man skal respektere "anonymiteten" til eieren av denne bilen. I allefall hvor bilen befinner seg. Dette er tross alt et åpent forum og man vet ikke hvem alle brukere er og hva slags folk de er..... Og det er snakk om en ganske sjelden bil....

Lytt til EirikJ her. Svelvik-bilen ble "halet og dratt i" på slutten av 1980-tallet.  Eieren fikk mange slags input om "hjelp".  Resultatet var at eieren ga tilbakemeldingen - NEI TAKK på alle innspillene.  T.o.m tilbudet om å få bilen restaurert av 2CV entusiaster. 

Det er for meg selvsagt at vi IKKE skal legge ut informasjon (uten eiers samtykke) om f.eks hvor bilen(e) befinner seg.  Mange ønsker IKKE publisitet rundt hvor de oppbevarer sine "smykker".

Den nevnte fotosafari er utsatt inntil videre, men ikke avlyst.  Tiden vil vise hva det blir til.  Jeg kommer tilbake NÅR det er mer info her.

jan willy
Mvh, Jan Willy
1953 2CV