Hovedmeny

Justering tak/bakluke

Startet av Otto, mandag 17 nov 2014 @ 22:11:26

« forrige - neste »

Otto

Håper det er mulig å justere litt på festene for tak/bakluke. De nye innerskjermene er litt for korte bakerst. Gulvet i hjulbrønnen og dermed bakpanelet kommer noen millimeter for høyt. Skal sjekke med det gamle taket. Håper det går. :o
1982 2CV6 Special beige colorado Jakop
2021 eC4 Feel Pack grå artense Firmabil

eilert

Ikke at jeg vet stort, og ikke forstår jeg hvordan du skal endre på det selv om du mangler litt nederst.
Uansett noe sier meg at du kan få trøbbel med å låse bakluken... Men når bakluke/tak monteres er det jo også justeringsmuligheter på hver side, så om det bare er noen mm bør jo det gå greit...

Forstår det er mange mm mål å jobbe med om dagen Otto, stå på!!

-E;
1985 2CV6 Special - "Amelie"
1986 2CV6 Charleston
1986 2CV6 Dolly rød/hvit
1987 2CV6 Club - "Geo" [prosjekt]
2014 C3 1.2 VTi 82 Nordic-Edition
2022 C5 X Shine Pack 225hk PHEV

"En bil er ikke bare summen av masse deler..."  - André Citroën

Otto

Jeg hadde målt opp og merket av avstanden ned til bakpanelet. Men selv om jeg sveiset gulvet helt nederst på innerskjermen kom det ca 5 mm for høyt. Monterte det gamle taket i dag og på øverste justering går bakluka helt til kanten over baklyktene. Men tror det skal gå å lukke. Men det er ikke helt bra. Kan ikke få bakvinduet lenger opp heller. Burde skjøtt på innerskjermen, men satset på justering. Mulig det kan fikses litt på traversen under bakvinduet og festene på sidene. Får det nok til. Ikke det verste dette. Hulla i brønnen stemmer i alle fall med ramma.

Rage

Stå på!
Du har hatt dine utfordringer etterhvert.
Men det går nok bra dette og.
Mvh Thomas Rage
1980 2cv6 Club RF 11474
1973 Mehari RZ 31705
1964 AMI6 28-03-50
1971 2cv4 34-83-63
1968 AK 350 27-46-49

Otto

Virker som at innerskjermene ikke har god passform. Det er en reservedel som ikke er levert som original. Tror Inge også skrev at innerskjerm fra hr Q ikke var høy nok. Bakpanelet og reservehj.brønnen er veldig bra.

Otto

Sjekket og grundet i kveld. Tror det holder å heve baklokket 3 mm. Kanskje mulig å presse bakvinduet litt opp mot traversen og utvide festehullet på hver side. I verste fall må jeg skjære 3 mm av nederste kanten av luka. Det blir bra dette. Hadde vel kunnet festet det litt lenger ned på innerskjermen, men falsen var smal.