Hovedmeny

Trekantplater

Startet av Otto, tirsdag 28 okt 2014 @ 20:22:37

« forrige - neste »

Otto

Lite aktivitet på Forumet så jeg legger ut et lite problem. :) Tilpasser de nye forskjermene som kjøpte av TQ. Alle fire skruene passer, men trekantplaten rekker ikke fram til hullet i skjermen. Mangler ca 10 mm. Altså trekantplaten 10mm for kort.
1982 2CV6 Special beige colorado Jakop
2021 eC4 Feel Pack grå artense Firmabil

EirikJ

What?! Mystisk. Men trekantplaten er nok ikke for kort, noe annet er feil ;-)
Er skjermene en dårlig reproduksjon kanskje?
Citroënnlig hilsen Eirik

Otto

Er nok en reproduksjon. De 4 skruene passer OK. Mulig jeg må skaffe trekanplater fra samme prod.

Noen andre som har kjøpt disse skjermene? Passet trekantplatene eller måtte det lages et ekstra feste? Olav...?

Olav

Jeg kjøpte mine skjermer hos Franzose, men hadde samme problem som deg. Jeg kjøpte også nye trekantplater av tykkere stål.
Både disse og de originale var for korte, men de nye lot seg tilpasse ved å rette litt på krommingen  på dem.
Jeg hadde ganske stort mellomrom mellom falsen øverst på skjermen og trekant platen så jeg rettet krommingen på dem til dette rommet var minimalt og da nådde plata også frem til skruehullet på skjermen.

Det var en grei jobb som ble riktig fint og som burde være mulig med de originale platene også. Men jeg tror du må være veldig forsiktig for ikke å få en knekk på dem.
Ærbødigst,
Olav Strand

1983 2CV6 Special - Rouge Corsaire - "Tutten" - Kjøpt i  Mai 2008 - Rullende restaurering - Ferdig restaurert i Mai 2013
1986 2CV6 Special - Blanc Meje - "Bolla" - Originastandl - På veien i juni 2019

Otto

Jeg ser på bilder at trekantplatene ikke følger skjermen øverst. Jeg prøver å rette ut platene, men har også tenkt å sveise på en bit og lage nytt/utvide hullet.

Otto

Mulig hytta ikke er helt på plass i forhold til lyktestativet. Panseret subber forskjermene. De nye gulvplatene ble skrudd fast i den gamle ramma og festet til nye kanaler etter hvor festene til setebeltene og b-stolpen er. Ikke sikkert at alt stemmer med så mye nye deler. Skal sjekke om hytta skal justeres noen millimeter forover.

Olav

Hvor subber panseret?

Hvordan passer festene til forskjermen på kanalene?

Jeg har ganske store festehull i lyktestativet og justerte det så det passet til slissene i panseret der, men bortsett fra trekantplatene passet resten fint hos meg. Jeg tok huset av og på rammen mange ganger og sjekket at ting passet sammen ved montering av nye kanaler, gulv og nedre torpedovegg og trengte ikke å gjøre justeringer der.
Ærbødigst,
Olav Strand

1983 2CV6 Special - Rouge Corsaire - "Tutten" - Kjøpt i  Mai 2008 - Rullende restaurering - Ferdig restaurert i Mai 2013
1986 2CV6 Special - Blanc Meje - "Bolla" - Originastandl - På veien i juni 2019

Otto

Huset var ikke skrudd fast :P og hadde forskjøvet seg ca 5 mm bakover. Men alle hullene stemmer med ramma. Alle festene på forskjermene passer, og enda bedre når jeg flytter huset. Da passer også trekantplatene og panseret får klaring til fronten på skjermene. Skjermfestet på kanalene ble 2-3 mm feil hvis festene til setebeltene skulle stemme med hull i gulvet og kanaler. Men jeg regnet med at jeg kunne justere festene på skjermene i stedet for å lage nye hull i gulv eller kanaler. Det går greit. :)

Otto

Jeg merket av hvor festeskruen på kanalen skulle være. Men det stemte ikke helt da jeg hadde skrudd fast kanalen til setebeltefestet og B-stolpen. Skjermen passet likevel. Nå skal huset justeres ca 5 mm forover og da må jeg kanskje justere litt på hullet/slissen i skjermfestet. (Nå ble det ikke helt 15 cm ned til skruen pga rust i A-stolpen. Jeg prøvde å sveise på en rep-bit, men lot det heller være bittelitt kortere.)