noen som kan ut fra bilde si noe om ramma mi??

Startet av roger jamne, tirsdag 02 jun 2009 @ 21:49:39

« forrige - neste »

Otto

Og tenk den gode følelsen; etter å ha tekt og ønska, lest i bøker, skrudd, børsta, vaska, pussa, slipt, gnidd, lakka, kjøpt nye deler, montert, lest i bøker igjen, osv. å montere alt sammen, nesten som å bygge en bil sjøl, på ei ny ramme, som du er sikker på er OK. ;D
1982 2CV6 Special beige colorado Jakop
2021 eC4 Feel Pack grå artense Firmabil

brochmann

Hei Forum og Roger.

Hør, hør:
Jurgh er (etter min oppfatning) "kloke ugle"  ;).
Jeg kan vanskelig nok få sagt hvor enig jeg er i vurderingen-på-avstand. Litt rustsveising, hist og her, som jeg har bedrevet, er peanuts for å skulle få ei skadeskutt ramme på beina. Ja, jeg har (på lager, om ikke Pilster snapper den bort) ei ramme hvor kun øverste lag, under førerføtter (der Führer-fussen blir liksom annerledes) måtte sveises inn. Den ramma er grei.

Du får det sikkert til  :).
Hvis ikke, ring lektor'n og få et kortkurs ;) (bridge, canasta, poker, amerikaner, sveis) i 2cv-sveis. Jeg har klart å utføre selv de mest elementære tabber, uten å gå trett. Derfor "tretter" jeg gjerne andre med mine erfaringer. Bill.merk: "avsindig pris"  ;D ;D ;D.

mvh inge
1986, rød og hvit "Dolly" kjøpt jan.2001, rammeskift i -01, overtatt av datter i-06.1976, oransje og hvit "SPOT", kjøpt juni -05, omfattende rest. På veien nov.-07.1986, hvit Special "Gassen", kjøpt feb.-08; lettere omskapt til France3. På veien okt.-09.

pilster

Ja ramma skal jeg ha , fikser bil og henger så skal jeg nok komme ......  ;D
Per I.
- 2 x 86 2CV
- 1 x 86 Honda VF1100 Custom
- 2 x 85 Honda MTX 80 og 50
- 1 x 96 Isuzu pickup 4x4 (alle trenger en pickup !? )