France 3/ Transat/ Beachcomber 1983

Startet av brochmann, torsdag 31 jul 2008 @ 00:26:10

« forrige - neste »

brochmann

Hei Forum  ;D

Er det noen på Forum som har tydelige bilder av France3? Kan du legge dem ut her, eller sende meg: brochma@online.no , vær så snill?  :)

Jeg har bestemt meg  ;), når "Gassen", 1986 Special, igjen duver på asfalten har han fått nye, maritime "fjær" i form av å bli France 3-replika. På følgende nettadresse: http://aebergon.club.fr/Citroen/page_Citroen_2cv_France_3.htm  er bildene for lite skarpe til å kunne skille ut båten på baklokket, eller hva slags type grill det skal være. Jeg har akkurat gitt bort en "kromgrill". Jeg håper at det IKKE skal være det på France3 :(.

Jeg har bestillt både nytt tak og "klistrepynt" Seilbåtfiguren som skal være på baklokket, følger IKKE med i kitet. Den må jeg få laget i tillegg tror jeg (Otto, kan du slikt?). Kanskje jeg bør se meg om etter et skipsratt å henge på baklokket? Hva med et kompass i natthus i cockpiten? Matter med ankermotiver synes innen rekkevidde. Hva med en havfrue i baksetet?  En anker-tattis på en tynn og bleik underarm blir vel det neste.

(Har du hørt den om en gammel sjømann som havnet på hospitalet? En eldre sykepleierske nevnte rødmende for sin 30år yngre, tiltrekkende, kvinnelige kollega at da hun vasket sjømannen nedentil, oppdaget hun at det var tatoert "Adam" på organet hans. "Neida", svarte kollegaen, "... det står Amsterdam".) Så meget for lesekunnskapene hos den eldre garde, sier nå jeg ;D. Søknad om retur av skolepenger burde være obligatorisk, nesten på blå resept.

Er veldig spent på respons, om ikke på "historien".
inge
1986, rød og hvit "Dolly" kjøpt jan.2001, rammeskift i -01, overtatt av datter i-06.1976, oransje og hvit "SPOT", kjøpt juni -05, omfattende rest. På veien nov.-07.1986, hvit Special "Gassen", kjøpt feb.-08; lettere omskapt til France3. På veien okt.-09.

brochmann

Hei Forum
FAnt noe som jeg håper følger med.
inge
1986, rød og hvit "Dolly" kjøpt jan.2001, rammeskift i -01, overtatt av datter i-06.1976, oransje og hvit "SPOT", kjøpt juni -05, omfattende rest. På veien nov.-07.1986, hvit Special "Gassen", kjøpt feb.-08; lettere omskapt til France3. På veien okt.-09.

eilert

Hei Inge!

Inge'n dum idè! Jeg gleder meg veldig til å se resultatet!
Om Olav ikke kjøper seg Hoffmann er det vel deg vi ser i matrosdress uten bukser...!  ;D Men pass på Adam da!

-Erlend;
1985 2CV6 Special - "Amelie"
1986 2CV6 Charleston
1986 2CV6 Dolly rød/hvit
1987 2CV6 Club [prosjekt]
2014 C3 1.2 VTi 82 Nordic-Edition
2017 Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDI 150hk Exclusive

"En bil er ikke bare summen av masse deler..."  - André Citroën

Otto

#3
Hei, Inge

spennende! ;D

Jo, jeg kan lage seilbåt i selvklebende. Må ha et godt bilde som jeg kan vektorisere (strektegne i Illustartor; har vel strengt tatt ikke lov, ref. åndsverklova, men det er ikke sikkert jeg skal selge det??) og finne riktig foliefarge.
Kan også trykke gensere/t-skjorter/osv (trykker enkeltvis ). Hva med hvit hettegenser med selibåt? (dette var reklamen) ;)

Kjør på Inge, dette blir moro! ;D ;D ;D

1982 2CV6 Special beige colorado Jakop
2021 eC4 Feel Pack grå artense Firmabil

citro1cx

hei inge
Jeg har papirbilder av en orginal france 3, tatt på verdenstreff i 1997. Kan prøve å scanne de på stor oppløsning hvis det er av interesse?
mvh
Roger Hammer, Trondheim
77 2cv6, 85 2cv6

Otto

Snakk med Inge, men jeg kan sikkert bruke det.
1982 2CV6 Special beige colorado Jakop
2021 eC4 Feel Pack grå artense Firmabil

brochmann

Hei Roger.
Jess please, (ja, jeg vet at jeg har stavet "jess" feil  ;)).

Ja takk, om det blir så bra at Otto kan bruke det, ville dette være suverent  ;D. Skal det være orden i detaljene, så skal det være :-\.

Etter hvert som deler/ kit fra Frans Åse ankommer, uten tysk mva, men med spedisjons- og tollutgifter pålagt ved ankomst meg, skal jeg legge ut bilder  :).

Der må først strippes baksjkermer OG sveises innerskjermer FØR noe kreativt foregår  :(.

Hvem har bilde av interiøret av France3?
inge
1986, rød og hvit "Dolly" kjøpt jan.2001, rammeskift i -01, overtatt av datter i-06.1976, oransje og hvit "SPOT", kjøpt juni -05, omfattende rest. På veien nov.-07.1986, hvit Special "Gassen", kjøpt feb.-08; lettere omskapt til France3. På veien okt.-09.

Otto

I tråden om Gilgledebutikken var det link til bilder av interiør, men denne siden er visst slettet. Husker setene var av den enkle typen med stoff i striper i blått og grønt.
1982 2CV6 Special beige colorado Jakop
2021 eC4 Feel Pack grå artense Firmabil

citro1cx

Sitat fra: brochmann på søndag 03 aug 2008 @ 19:42:36


Hvem har bilde av interiøret av France3?
inge

her er noen bilder jeg fant på nettet: http://users.skynet.be/vincent.beyaert/V2004/LIM-france3.htm

Scanner bildene i morgen og sender de på mail.
mvh
Roger Hammer, Trondheim
77 2cv6, 85 2cv6

eilert

#9
Hei Inge!

Raskt søk på nett ga noen resultater, så google.no!!

France 3 logo:


På et italiens 2CV forum ble jeg ikke så klok, men fant følgende bilder:


Sete:


Dørtrekk:


"Hattehylle"


For flere tips til senere prosjekter se: http://www.citrobe.org/spere.htm
Her finner du også foldere fra 1983 og 1984, link ved bilde av France 3



-E;

Edit; noen flere bilder:
1985 2CV6 Special - "Amelie"
1986 2CV6 Charleston
1986 2CV6 Dolly rød/hvit
1987 2CV6 Club [prosjekt]
2014 C3 1.2 VTi 82 Nordic-Edition
2017 Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDI 150hk Exclusive

"En bil er ikke bare summen av masse deler..."  - André Citroën

citro1cx

Sitat fra: brochmann på søndag 03 aug 2008 @ 19:42:36
Hei Roger.
Jess please, (ja, jeg vet at jeg har stavet "jess" feil  ;)).


har nå scannet bildene på lav oppløsning. Fant ut at en del ting kanskje ikke stemte helt med orginalen likevel. For 11 år siden trodde jeg nok på de som sa at dette er en orginal France 3/ Transat/ Beachcomber 1983, men nå etter å ha fulgt alle trådene om tema her, er jeg ikke så sikker lenger. Så derfor er det kanskje ikke bryet verd å scanne de inn på høy oppløsning? HVa tror du/dere?
mvh
Roger Hammer, Trondheim
77 2cv6, 85 2cv6

brochmann

#11
Hei Forum/ gutta  ;D ;D ;D

Takk, så langt for lenker og bilder. Hvor tar dere det fra? Jeg har i alle fall ikke fantasi til å finne fram slikt som dere har gjort  :-\.

Mange fine bilder som vel kan danne bakgrunn for å få til en "strøken" France3. Jeg så, (for sent, selvfølgelig  ???) at Frans Åse også har kit for dørtrekk OG for stoler. Der kunne jeg har spart 35 Euro ved å opptre noe mer oppvakt  ;). Men "prosessoren" min er ikke bedre, sørgelig nok.

Edit: Har i dag mottatt faktura fra Frans Åse, nesten 900 Euro. Den kommer til å koste sitt, denne bilen også. Ikke bare Spot. ;)
Roger.
Takk!  :) Jeg tror du kan vente med å skanne bildene. La oss høre hva evt. Otto har å meddele.

Otto.
Tror du at ved å se på bilder kan lage en slik båt? Vi vet jo høyde og bredde på koffertlokket, og derved indirekte hvor høy/ bred seilbåten skal være.

Heng på gutta. Hadde tenkt å skru på Gassen i morgen, men Dolly'n til Ingeborg har fått "sylinderhikke" (går bare på èn sylinder, null kompresjon på den andre) og kommer til Bekkestua med Falken i kveld. Det blir da å ha folkus på sylindertopp, slip av ventiler og seter, sjekk av sylinder og fjærer (håper alt er greitt her). Senere i morgen hadde jeg tenkt meg til Vinje i Telemark og deretter til Bergen for å prate med Andrè og EirikJ. Vi får se når jeg kommer avgårde.

inge
1986, rød og hvit "Dolly" kjøpt jan.2001, rammeskift i -01, overtatt av datter i-06.1976, oransje og hvit "SPOT", kjøpt juni -05, omfattende rest. På veien nov.-07.1986, hvit Special "Gassen", kjøpt feb.-08; lettere omskapt til France3. På veien okt.-09.

PerI

Sitat fra: brochmann på mandag 04 aug 2008 @ 19:17:21
Hei Forum/ gutta  ;D ;D ;D

Takk, så langt for lenker og bilder. Hvor tar dere det fra? Jeg har i alle fall ikke fantasi til å finne fram slikt som dere har gjort  :-\.

Mange fine bilder som vel kan danne bakgrunn for å få til en "strøken" France3. Jeg så, (for sent, selvfølgelig  ???) at Frans Åse også har kit for dørtrekk OG for stoler. Der kunne jeg har spart 35 Euro ved å opptre noe mer oppvakt  ;). Men "prosessoren" min er ikke bedre, sørgelig nok.


Siden dette likevel er en replika, du vil ikke ha et annet symbol enn den originale båten bakpå? En miniatyr-2cv eller noe annet kreativt? En norsk båt kanskje?

Sitat

Heng på gutta. Hadde tenkt å skru på Gassen i morgen, men Dolly'n til Ingeborg har fått "sylinderhikke" (går bare på èn sylinder, null kompresjon på den andre) og kommer til Bekkestua med Falken i kveld. Det blir da å ha folkus på sylindertopp, slip av ventiler og seter, sjekk av sylinder og fjærer (håper alt er greitt her).


Huffda, får håpe det ikke er alvorlig. Sjekk at det ikke bare er toppen som har løsnet eller at pluggen er i ferd med å poppe ut. Er spent på hva dette kan være, du får komme med full rapport når feilen er funnet. 2cv kan jo som kjent ikke lide av toppakning-syndromet ;D

Sitat
Senere i morgen hadde jeg tenkt meg til Vinje i Telemark og deretter til Bergen for å prate med Andrè og EirikJ. Vi får se når jeg kommer avgårde.

Skjønner nå at det er lærer man skulle ha vært med så god tid om sommeren til å kjøre 2cv ;)

-Per
(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III

eilert

Sitat fra: brochmann på mandag 04 aug 2008 @ 19:17:21
Heng på gutta. Hadde tenkt å skru på Gassen i morgen, men Dolly'n til Ingeborg har fått "sylinderhikke" (går bare på èn sylinder, null kompresjon på den andre) og kommer til Bekkestua med Falken i kveld. Det blir da å ha folkus på sylindertopp, slip av ventiler og seter, sjekk av sylinder og fjærer (håper alt er greitt her). Senere i morgen hadde jeg tenkt meg til Vinje i Telemark og deretter til Bergen for å prate med Andrè og EirikJ. Vi får se når jeg kommer avgårde.

inge


Auda, håper ikke Falken har måte frakte den fra Trondheim.  :) Håper det ikke er alvorlig!
Og håper du kommer deg til Bergen, da kan du se på 74 modellen min om du vil ha et nytt prosjekt til neste vinter... hehe!

-Erlend;
1985 2CV6 Special - "Amelie"
1986 2CV6 Charleston
1986 2CV6 Dolly rød/hvit
1987 2CV6 Club [prosjekt]
2014 C3 1.2 VTi 82 Nordic-Edition
2017 Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDI 150hk Exclusive

"En bil er ikke bare summen av masse deler..."  - André Citroën

eilert

Sitat fra: pigland på mandag 04 aug 2008 @ 22:36:34

Siden dette likevel er en replika, du vil ikke ha et annet symbol enn den originale båten bakpå? En miniatyr-2cv eller noe annet kreativt? En norsk båt kanskje?
Den båten er ikke nødvendig vis den fineste på en France 3, men det er etter min smak. Kan det stemme at det bare er France 3 som har båten og ikke Transat og Beachcomber?

Sitat

Skjønner nå at det er lærer man skulle ha vært med så god tid om sommeren til å kjøre 2cv ;)

-Per

Ja, Tydeligvis vis har jeg også valgt feil yrke...

-E;
1985 2CV6 Special - "Amelie"
1986 2CV6 Charleston
1986 2CV6 Dolly rød/hvit
1987 2CV6 Club [prosjekt]
2014 C3 1.2 VTi 82 Nordic-Edition
2017 Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDI 150hk Exclusive

"En bil er ikke bare summen av masse deler..."  - André Citroën