Hjemme igjen

Startet av PerI, søndag 02 aug 2009 @ 09:49:05

« forrige - neste »

PerI

Da har jeg kommet meg hjem igjen fra et fantastisk verdenstreff. Her er i korte trekk noen av opplevelsene:

På vei ned fikk jeg ladetrøbbel allerede ved Moss. Etter et par telefoner fikk jeg tips om sikringen på dynamoen, og der var feilen. (Takk Poirot). Så da klarte jeg meg med manuell lading nedover, for regulatoren ville heller ikke være helt med på notene etter dette. Overnattet rett syd for Puttgarden.

I en liten landsby syd for Lübeck fikk Inge og Anne Kari se en 2cv, og det var likegodt meg, så da tok vi følge derfra. I Leipzig tok Ottar og Torun følge med oss inn til resten av hovedfeltet.

Treffet var veldig gøy og hyggelig med mange folk å snakke med og mye gøy å se på. Jeg fikk lett tak i både ny dynanmo og elektronisk regulator og annet snacks. Det var ikke noe å si på utvalget av deler!

Thomas: 1 stk originalt club-askebeger venter på deg, det fikk jeg tak i delvis hjemme og delvis på treffet.

Hjem igjen fraktet jeg et panser på stativ på taket, så da holdt jeg maks 70-80 km/t. Så da tok det enda et par timer ekstra per dag å kjøre. Men kom inn døra hjemme et og et halvt døgn seinere etter at jeg reiste fra Most. Takk til alle som var med på treffet, dette var gøy å oppleve sammen!

(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III

citro1cx

mvh
Roger Hammer, Trondheim
77 2cv6, 85 2cv6

André

Vi har og kommet vel hjem igjen.. ;D

Kom hjem kl 0200 i natt... Dro fra Bergen 20/7 og kjørte i felleskjøringen fra Oslo 22/7

Vi har hatt en fantastisk fin tur...både treffet og selve kjøreturen...det å kjøre gjennom gamle DDR i strålende vær i 2CV kortesje var ubeskrivelig morsomt  ;D ;D

Tusen takk til reiseleder Morten !!  og takk til alle deltakerene på turen  ;D

Roger : bilder kommer  ;D ;D

mvh André....kjører 2CV i Bergen

PerI

Ok da, noen få utvalgte

Først et fra en bensinstasjon et par kilometer etter den siste campingplassen i Tyskland.

Deretter en snåling med den norske campen i bakgrunnen

Og et par artige klistremerker.
(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III

PerI

Neste var en svenske med god/dårlig smak  ;D

Deretter scenebilene, den ene sorte var man med i trekning om hvis man leverte inn et lodd (for de som forhåndsbetalte). Resten kunne kjøpe lodd.

Taxiiiii!!!
(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III

PerI

#5
En særdeles pen '52-modell produsert i mai/juni 1952.

Og en særdeles lav lowrider. Innebygget luftfjæring for å komme seg over humper i veien. :o

Og til slutt to gode venner :)

Flere bilder kommer når bildene er sortert og lagt på nett :)
(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III

Thomas

Sitat fra: pigland på søndag 02 aug 2009 @ 09:49:05

Thomas: 1 stk originalt club-askebeger venter på deg, det fikk jeg tak i delvis hjemme og delvis på treffet.


Hei, velkommen tilbake og tusen takk for askebeger ;D
Mere bilder folkens......
mvh
Thomas
Opel Corsa, Konebil
2cv, MIN BIL :)

Max Wiggo

Så har jeg vært hjemme en drøy times tid. Telleverket på GPSen stoppet på ca 3331 km ;D Takk for hyggelig lag, alle som var med!
Max Wiggo Guldberg
1985 2CV6 Charleston
1975 Tempo Hercules
1977 Tempo Hercules

Citropal

Ja, Ove og jeg kom oss også vel hjem til Raufoss etter en rolig tur gjennom Tyskland og Sverige.  Ut av Most studerte vi kartet, og kombinert med GPS fant vi ei kort(!) rute over høydedragene inn i Tyskland.  Etterhvert ble veien smalere og smalere, og til slutt befant vi oss på en sykkelsti!  Men den krysset grensa og vi kom oss over.  Deretter dro vi til Jena for å besøke Carl Zeiss-museet, en annen interesse.  Etter overnatting gikk turen til, jeg tar sjansen, Volkswagen-museet i Wolfsburg.  Mye bobler der, men det er jo en bil med mange likhetstrekk med 2CV'en.  Så bar det nordover til Grabow like sør for Schwerin.  Her har tiden stått stille siden 1870-årene.  Ingen reklameskilt, brustein over alt, men reint, fint og billig. Dagen etter gikk med til slottsbesøk og blomsterutstilling i Schwerin, en flott by!  Kielferga til Göteborg og E6+RV4 hjem.  Det er mye sannhet i at veien er målet, med treffet og samværet som toppen på kaka.  Takk for hyggelige dager i Most!

Hilsen Pål Brekke

Max Wiggo

Sitat fra: Citropal på torsdag 06 aug 2009 @ 09:03:54
... fant vi ei kort(!) rute over høydedragene inn i Tyskland.  Etterhvert ble veien smalere og smalere, og til slutt befant vi oss på en sykkelsti!  Men den krysset grensa og vi kom oss over. ...

Dere fant den dere også, ja :D Vi lå i feil fil et sted, og havnet gjennom Lom(!) og opp en "Autokroka" gjennom skogen. Fant A7 etter en stund på tysk side. GPSen meldte bare om 10 min forskjell i tid, så vi kom oss likevel opp til Puttgarden den kvelden ;D Mange hyggelige syklister (også motorsyklister) med tommelen opp da vi kom to biler i følge "over heia".

Til og med tollerne på Svinesund smilte når vi kom gjennom boden deres. (Var det derfor de hadde omdirigert, mon tro? ::) )
Max Wiggo Guldberg
1985 2CV6 Charleston
1975 Tempo Hercules
1977 Tempo Hercules

pilster


Ja velkommen tilbake alle sammen , koselig og morsomt å høre om opplevelser og turene dere har hatt  ;D ;D
Per I.
- 2 x 86 2CV
- 1 x 86 Honda VF1100 Custom
- 2 x 85 Honda MTX 80 og 50
- 1 x 96 Isuzu pickup 4x4 (alle trenger en pickup !? )

EirikJ

#11
Vær hilset! Nå er jeg også kommet hjem. Eller nesten. Er oppe i Nord på besøk, så er fortsatt 1600km til Bergen, men det føles som det er rett nedi gata, så jeg regner turen som over. Har vært på tur i snart 4 uker og jeg og Den Gule har besøkt 9 land. Ville blitt 10 om jeg hadde skaffet meg visum i Gdansk slik at jeg slapp inn i Russland.Men det var hell i uhell, omveien østover til grensen Polen/Litauen gjorde at jeg fikk flere km. Supert :D Ruten ble som følger:

Sverige, Danmark, Tyskland, Tsjekkia, Polen, Litauen, Latvia, Estonia, Finnland, Sverige. GPS'en sier 5620km hittil.

Bilen har storkost seg. Jeg har ikke hatt et eneste problem med bilen på hele turen. Det virket som om bilen bare ivret mer og mer etter å tilbakelegge mange km på varme europaveier. Eller var det meg? Nei, det var nok oss begge. Helt klart både meg og bilen. Ikke engang motorolje har jeg etterfylt. (Ikke at det er noe galt i å fylle litt olje, Elin :P ;))
Eneste jeg har gjort av teknisk art på hele turen var å smøre kingbolter og drivakslinger i Helsinki.

Jeg vil gjerne takke alle som var med på treffet og felleskjøringen nedover. Tusen takk. Til alle sammen, både de jeg snakket mye med og de jeg snakket mindre med. Alle utgjør selskapet :) Spesielt takk til Morten som gjorde en utmerket jobb som "The leader Duck" på vei ned til trefffet ;)

Jeg skriver nok en liten beretning om turen når jeg kommer hjem til egen pc..... Traff mange interessante mennesker i Polen og Baltikum-landene 8)

Kan nesten ikke vente til neste Verdenstreff....
Citroënnlig hilsen Eirik

Max Wiggo

Sitat fra: EirikJ på fredag 14 aug 2009 @ 13:59:05
Jeg skriver nok en liten beretning om turen når jeg kommer hjem til egen pc..... Traff mange interessante mennesker i Polen og Baltikum-landene 8)

Send gjerne noen gloser og/eller bilder fra turen til redaktøren før 1. sesptember ;D (dette gjelder forresten alle som har noe 2CV-relatert på hjertet ;) )
Max Wiggo Guldberg
1985 2CV6 Charleston
1975 Tempo Hercules
1977 Tempo Hercules

Poirot

Sitat fra: Citropal på torsdag 06 aug 2009 @ 09:03:54
Ja, Ove og jeg kom oss også vel hjem til Raufoss etter en rolig tur gjennom Tyskland og Sverige.  Ut av Most studerte vi kartet, og kombinert med GPS fant vi ei kort(!) rute over høydedragene inn i Tyskland.  Etterhvert ble veien smalere og smalere, og til slutt befant vi oss på en sykkelsti!  Men den krysset grensa og vi kom oss over. 

Hilsen Pål Brekke

Sånt har jeg sans for!!!  Det var ikke sykkelveien fra Moldava dere kjørte? Den SYKLA jeg i 2001, og var plutselig i Tsjekkia - uten verken pass eller penger  ???
Forklar litt nærmere hvor denne artige veien befinner seg - slik at vi som bevisst oppsøker slikt også kan finne den... ::)
Bedre med 2CV enn bare èn!

Max Wiggo

Vi endte i allefall opp i nærheten av Moldava. Kjørte vel oppover i høyden fra Lom.

Kart her: http://www.google.no/maps?ie=UTF8&ll=50.718852,13.686948&spn=0.016194,0.052013&z=15
Max Wiggo Guldberg
1985 2CV6 Charleston
1975 Tempo Hercules
1977 Tempo Hercules