Hovedmeny

Prosjekt i Trøndelag

Startet av Max Wiggo, tirsdag 23 sep 2008 @ 10:55:56

« forrige - neste »

Max Wiggo

En god venn av meg i Trondheim starter sin 2CV-karriere med disse bilene http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=14153663&sid=xz9seggn1MX160091&pos=null&tot=null. Han kikket på de i går; masse deler og lite rust. Ei løs ramme må lakkeres og behandles, så kan man bare begynne å montere bil. En av bilene skal med til Tsjekkia neste år :D
Max Wiggo Guldberg
1985 2CV6 Charleston
1975 Tempo Hercules
1977 Tempo Hercules

PerI

Du får gratulere han, dette ser overkommelig ut! Regner med han dukker opp på forum hvis han trenger hjelp :)

Den røde ser igrunnen veldig pen ut på bilder, og det ligger jo en del snacks der bl.a lite rustede framskjermer. Så her kan han gå i pluss, både med morrofaktoren og kanskje økonomisk :)

-Per
(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III

Max Wiggo

Han dukker nok både opp på forum og som klubbmedlem. Han har boka om SPOT som inspirasjonskilde, hvis det blir litt mer arbeid enn ved første øyekast... Han hadde fått litt å tenke på når han kjørte hjem etter Ekeberg-markedet på lørdag ;D
Max Wiggo Guldberg
1985 2CV6 Charleston
1975 Tempo Hercules
1977 Tempo Hercules

citro1cx

Får bare ønske han lykke til og håpe på at han får en bil på veien.  :)
mvh
Roger Hammer, Trondheim
77 2cv6, 85 2cv6

Jan Ove Rønning

August 1999: Mitt første spørsmål til Max Wiggo var: "Du, hvilken modell er den bilen din...?"
20. september 2008: 60-årsjubileet arrangert i Oslo la kortesjen opp til Ekeberg i det vi holdt på å dra derfra.
21. september 2008: Så en annonse på to stk. 2CV i Trondheim på finn.no. Ringte.
22. september 2008: "Visning". Bestemte meg for bilene.
23. september 2008: Salget er i boks, en salgsmelding levert. Selger skal finne rammenummer på den andre bilen i morgen.

Ja, så da var jeg jaggu meg 2CV-eier... Tenke seg til. Jeg som knapt har hatt mine bein utenfor amerikaneren de siste årene...
1959 AZU
1971 AK 400
1976 2CV6 SPOT (Nummer 15 av 30)
1981 John Deere 2040
1984 Honda Nighthawk 700 S
1987 2CV6 Dolly
2010 Subaru Impreza

Morten

Gratulerer! Vi sees i Tsjekkia!
Mortën P H Ruud
'87 2CV6 Club
'83 2CV6 Special
'83 Acadiane
'71 Ami 8 Berline  (prosjekt)
'69 Dyane 6
'21 DS 7 Crossback E-Tense 4x4
(°\=/°)

eilert


Hei Rezet!!

Gratulerer og velkommen til 2CVerden og forumet!!
Ingen ting er bedre en slike fantastiske impuls handlinger, og ikke minst at du er med på å ta vare på disse vakre franske damene!!

-Erlend;
1985 2CV6 Special - "Amelie"
1986 2CV6 Charleston
1986 2CV6 Dolly rød/hvit
1987 2CV6 Club [prosjekt]
2014 C3 1.2 VTi 82 Nordic-Edition
2017 Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDI 150hk Exclusive

"En bil er ikke bare summen av masse deler..."  - André Citroën

Jan Ove Rønning

Takker, men jeg vil få presisere at "ANDor" er en gutt eilert... ;)
1959 AZU
1971 AK 400
1976 2CV6 SPOT (Nummer 15 av 30)
1981 John Deere 2040
1984 Honda Nighthawk 700 S
1987 2CV6 Dolly
2010 Subaru Impreza

Otto

Knas å høre om andre prosjekt med mye jobb! :)

Min heter "seks kameler", men jeg vet ikke om jeg beholder det.
1982 2CV6 Special beige colorado Jakop
2021 eC4 Feel Pack grå artense Firmabil

eilert

Sitat fra: Rezet på onsdag 24 sep 2008 @ 22:07:31
Takker, men jeg vil få presisere at "ANDor" er en gutt eilert... ;)

Hehe - den er grei!
Er selv i grunn ikke helt ening i min egen formulering "franske damene", selv om alle 2CVer begynner å dra på årene er de langt fra gamle, føler det mer som små og sprettne piker. Og ettersom jeg ikke har gitt Charleston understellsbehandling enda er jeg også litt i tvil om ikke den også er en gutt ja...   ??? :P ;D

-E;
1985 2CV6 Special - "Amelie"
1986 2CV6 Charleston
1986 2CV6 Dolly rød/hvit
1987 2CV6 Club [prosjekt]
2014 C3 1.2 VTi 82 Nordic-Edition
2017 Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDI 150hk Exclusive

"En bil er ikke bare summen av masse deler..."  - André Citroën

brochmann

Hei "Rezet"  :D
Velkommen i klubben og blandt "de fortaptes legion (omskrivning for "duster" som ikke kjenner sin begrensning mhp nedrusta biler)" som jeg er med i. Hyggelig at det finnes flere "duster" i denne verden. Det er alltid tyngst å stå alene i rustne motbakker. Jeg håper inderlig at din oppoverbakke IKKE er kranset med så mye rust som min oppoverbakke var. ;)
inge
1986, rød og hvit "Dolly" kjøpt jan.2001, rammeskift i -01, overtatt av datter i-06.1976, oransje og hvit "SPOT", kjøpt juni -05, omfattende rest. På veien nov.-07.1986, hvit Special "Gassen", kjøpt feb.-08; lettere omskapt til France3. På veien okt.-09.

Jan Ove Rønning

Takker og bukker Inge.
Jeg tror nok ikke (håper ikke) jeg har like "rustne motbakker" som den du hadde. (Har boka di til inspirasjon). ;)

Nå har veitrafikksentralen allerede måttet rydde litt etter meg. Møtende trailer ville visst veldig gjerne ha med seg taket mitt tilbake til Trondheim. Greit nok det, men de tvar vel kanskje ikke nødvendig at en hvit kassebil KJØRTE OVER bakruta og knuste den da jeg var 5 meter unna å få plukket det opp igjen :(

1959 AZU
1971 AK 400
1976 2CV6 SPOT (Nummer 15 av 30)
1981 John Deere 2040
1984 Honda Nighthawk 700 S
1987 2CV6 Dolly
2010 Subaru Impreza

eilert


Noen må bare ødelegge...
Men dette med flagrende tak er vist noe som flere av oss må gjennom. Da jeg kjøpe 74 modellen hadde forrige eier av ren latskap lagt et dårlig tak oppå et enda dårligere tak uten bakrute. Og min første kjøretur i den bilen førte selvsagt til noen utfordringer med blafring og ikke langt fra to tak fattigere. Riktig nok gikk det på et vis da jeg på den vel 2 mil lange motorveien fra Sandnes til Stavanger kjørte i rundt 90 med til en hver tid en hånd desperat om de to flagrende takene. Legger til at det var langt på natt, regnet og var frisk Rogalandsvind, så jeg kunne ikke bare ta dem av heller, men det var det første som ble byttet dagen etterpå?

Gleder meg til oppdateringer på prosjektene dine og gjerne bilder!!

-Erlend;
1985 2CV6 Special - "Amelie"
1986 2CV6 Charleston
1986 2CV6 Dolly rød/hvit
1987 2CV6 Club [prosjekt]
2014 C3 1.2 VTi 82 Nordic-Edition
2017 Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDI 150hk Exclusive

"En bil er ikke bare summen av masse deler..."  - André Citroën

Max Wiggo

Jeg har lagt inn i almanakken at jeg skal en tur oppover å se/skru litt på disse bilene neste helg (bare 45 mil hver vei :)). Kan se ut til at Specialen ikke har rammeknekk likevel (ingen knirking, ratt og gear fungerer normalt). Begge rammene har samme profil der det skal være litt bøy, men vi får se om det ikke er tryggest å løfte av hytta for en ordentlig sjekk likevel. Jeg tror nok det er mye bil for penga, men det blir nok konvertert til innvendig lukking på taket.

Som god venn og skyldig i å smitte "Rezet" med frankofili/citrophili (inkubasjonstid ca 9 år), skal jeg nok presse på litt for å få dokumentert låvefunnet skikkelig. Satser på artikkel til Cp i tillegg til det som lagt ut her ;)
Max Wiggo Guldberg
1985 2CV6 Charleston
1975 Tempo Hercules
1977 Tempo Hercules

Jan Ove Rønning

Bilder og slikt skal det vel bli litt av utover. Skal prøve å få dokumentert prosjektet på min private hjemmeside også. Den er desverre litt utsultet på innhold for tiden.

Når det gjelder den "rammeknekken" så er jeg ganske spent, i og med at det ikke var noe som helst problemer å flytte girstanga med lillefingeren. (Spurte selgeren, og da lurte han på om han kanskje blandet med en 2CV han hadde solgt tidligere).

Satser på å få hentet resten av delene og Dolly-hytta i kveld. Må si jeg er VELDIG spent på tilstanden på den siden de andre delene på Dolly ser utrolig bra ut. Litt skummelt at hytta har stått ute, men både bagasjerom og gulv foran ser overraskende bra ut. Time will show, også har man da bare godt av å sveise litt. :)

1959 AZU
1971 AK 400
1976 2CV6 SPOT (Nummer 15 av 30)
1981 John Deere 2040
1984 Honda Nighthawk 700 S
1987 2CV6 Dolly
2010 Subaru Impreza